Achterbrug demonteren Kawasaki KZ1100a

lpolman

Rookie
15 jun 2016
6
0
Grave
Hallo, ik ben Luciën, ik ben op het moment bezig om een Kawasaki KZ1100a om te bouwen naar een hoop ik mooie bratstyle Kawa.
Nu zit ik met een kleine hindernis, de achterbrug ( met cardan ) zit vast met twee bussen, met daarin een gat met m6 draad. Dit is zo'n 1 cm diep. Heeft iemand tips om deze bussen eruit te krijgen. In mijn Werkplaatshandboek staat dit niet beschreven.
Ik hoop dat er iemand is die hier ervaring mee heeft.

Alvast bedankt. :)
full
 
Heb ik het geprobeerd met een grote dop eroverheen en een draadeinde erin, daarna met een moer op spanning draaien maar ik ben bang om de m6 draad te beschadigen en dan krijg ik hem er waarschijnlijk helemaal niet meer uit. Rondom warm stoken heb ik nog niet geprobeerd, dit zou natuurlijk ook kunnen helpen. In het kleine gaatje rechts zit trouwens geen draad in getapt.
 
Ik heb inmiddels een werkplaats handboek op de kop getikt, daar staat in beschreven dat de assen er gewoon met een m5 boutje/draadeinde uit getrokken moeten worden. Ben dit al een tijdje aan het proberen, met veel kruipolie, maar het is nog niet gelukt. Dat word heet stoken ben ik bang😝
Komt uiteindelijk wel goed, nu weet ik hoe het zit, zo'n boek is eigenlijk gewoon onmisbaar.
 
Klopt, hiermee heb ik het al geprobeerd maar ze zitten erg vast. Ik heb inmiddels het werkplaatshandboek en daar staat in beschreven dat je de assen er gewoon uit moet kunnen trekken. Natuurlijk zou dit kunnen lukken maar de assen zijn al in geen 30 jaar er uit geweest. Ik heb de boel uiteindelijk warm gestookt maar tevergeefs.
Nog iemand suggestisch :/
 
Terug
Bovenaan Onderaan