Aanschaf van motor die lang stilgestaan heeft

Tosca1963

Rookie
16 jun 2016
9
0
Hallo

Ik ben aan het kijken voor een motor, net m'n rijbewijs gehaald *O*
Ik woon in Griekenland (Kreta) en het aanbod hier is redelijk beperkt. ;(
Ivm met m'n lengte en gewicht ben wil ik graag een 400cc motor en dan denk ik aan een:
Yamaha Virago
Yamaha Dragstar
Suzuki Intruder
Honda Shadow
Nu heb ik bij een Sym dealer een Honda Shadow uit 1998 gezien die al ruim 6 jaar bij hun in de showroom staat. Deze motor ziet er prima uit (geen roestplekken vanwege binnenstaan), platte voorband. Zij maken hem "rijklaar" voor 1800 euro.
Is deze aanschaf een grote gok? Ik heb niemand in de buurt die verstand heeft van motoren.
Tevens wil ik graag weten of het gewicht van een motor uitmaakt voor een kleine vrouw en beginneling als ik.
Graag hoor ik iemands mening.
:Y
 
Hallo

Ik ben aan het kijken voor een motor, net m'n rijbewijs gehaald *O*
Ik woon in Griekenland (Kreta) en het aanbod hier is redelijk beperkt. ;(
Ivm met m'n lengte en gewicht ben wil ik graag een 400cc motor en dan denk ik aan een:
Yamaha Virago
Yamaha Dragstar
Suzuki Intruder
Honda Shadow
Nu heb ik bij een Sym dealer een Honda Shadow uit 1998 gezien die al ruim 6 jaar bij hun in de showroom staat. Deze motor ziet er prima uit (geen roestplekken vanwege binnenstaan), platte voorband. Zij maken hem "rijklaar" voor 1800 euro.
Is deze aanschaf een grote gok? Ik heb niemand in de buurt die verstand heeft van motoren.
Tevens wil ik graag weten of het gewicht van een motor uitmaakt voor een kleine vrouw en beginneling als ik.
Graag hoor ik iemands mening.
:Y

Gewicht van de motor maakt niet uit, zolang je rijdt valt hij niet om en dan maakt het gewicht wel wat uit :Y

Ga eens Googelen of de prijs incl. rijklaar maken overeenkomt met de € 1800,= wat men vraagt, zal waarschijnlijk geen garantie op zitten :?
 
Tja, grote gok.. valt denk ik mee als de prijs juist is en de dealer goed. Er moeten sowieso een aantal zaken vervangen worden:

  • Accu
  • Olie + Filters
  • Remvloeistof
  • Koelvloeistof
  • Banden, ook als ze niet lek zijn, die er nu om zitten zijn kurkdroog en vervormd
  • Alle rubbers drogen uit, vooral bij stilstand. Die moeten geïnspecteerd worden en zo nodig vervangen.
  • Benzine in de tank is verslechterd, mochten ze dit niet hebben afgetapt. Tank legen, spoelen en indien carbs ook die reinigen/reviseren.

Sowieso zou ik garantie bedingen: als ze ergens op bezuinigen of overslaan bij deze werkzaamheden ben jij het bokje. Wat je kan doen, voor het verstrijken van de garantie, is de motor nog even elders laten inspecteren. Met dat lijstje in de hand kan je nog even bij de dealer langs :)
 
Hallo

Ik ben aan het kijken voor een motor, net m'n rijbewijs gehaald *O*
Ik woon in Griekenland (Kreta) en het aanbod hier is redelijk beperkt. ;(
Ivm met m'n lengte en gewicht ben wil ik graag een 400cc motor en dan denk ik aan een:
Yamaha Virago
Yamaha Dragstar
Suzuki Intruder
Honda Shadow
Nu heb ik bij een Sym dealer een Honda Shadow uit 1998 gezien die al ruim 6 jaar bij hun in de showroom staat. Deze motor ziet er prima uit (geen roestplekken vanwege binnenstaan), platte voorband. Zij maken hem "rijklaar" voor 1800 euro.
Is deze aanschaf een grote gok? Ik heb niemand in de buurt die verstand heeft van motoren.
Tevens wil ik graag weten of het gewicht van een motor uitmaakt voor een kleine vrouw en beginneling als ik.
Graag hoor ik iemands mening.
:Y
Pluspunt is dat het ding binnen heeft gestaan.

En dat is het dan ook wel. Deze motor moet nu ongeveer een grote onderhoudsbeurt krijgen, incl nieuwe:
banden
accu
remvloeistof
vorkkeerringen en vorkolie
blokolie
en wat er ev nog meer inmiddels op is, of tegen de grens aan zit.

Dit is geen 'rijklaar maak beurtje'. Dit is groot en duur onderhoud.

Mits allemaal goed gedaan, zit je zo over de €1000,-, in NL begrippen.

Wat de waarde is van een dergelijke motor in griekenland, moet je zelf maar ff bekijken.
 
Kortom: er zitten veel haken en ogen aan! En aangezien ik het zelf niet kan controleren........ Misschien toch maar beter om me op een andere motor te concentreren.... 🙁
 
ik kan nou niet opmaken of 1800 euro de complete prijs is inc afleverbeurt.

ik zou er minimaal 3 maanden garantie op willen hebben voor het geval er alsnog dingen gaan lekken etc.
 
En als we nu even "out of the box" denken ?
Je zit dan wel op Kreta, maar een enkele reis met de veerboot van Piraeus naar Kreta zie ik voor rond de €60 op internet staan, dan mag de motor mee.
Is er op het vasteland van Griekenland niet meer keus ?
 
Laatst bewerkt:
En als we nu even "out of the box" denken ?
Je zit dan wel op Kreta, maar een enkele reis met de veerboot van Piraeus naar Kreta zie ik voor rond de €60 op internet staan, dan mag de motor mee.
Is er op het vasteland van Griekenland niet meer keus ?
Sow heee, voor €60 heb ik een retourvlucht naar en van Griekenland...
 
Deze motor Zot moet nu ongeveer een grote onderhoudsbeurt krijgen, incl nieuwe:
banden pantoffels
accu pacemaker
remvloeistof neutje
vorkkeerringen en vorkolie sjek en vloeitjes
blokolie biertje
en wat er ev nog meer inmiddels op is, of tegen de grens aan zit.

:+
 
Bedankt voor de tip, maar ik ben voor alle onderhoud afhankelijk van een garage! Misschien moet ik de huidige eigenaar attenderen op deze "topic", zodat hij hem in perfecte staat aan mij aflevert! 😂
Maar ik denk dat ik de conclusie kan trekken dat ik het gewoon niet moet doen!
Dus...... Maandag maar op de boot naar Pireias en daar m'n slag slaan! 🙁
 
Bedankt voor de tip, maar ik ben voor alle onderhoud afhankelijk van een garage! Misschien moet ik de huidige eigenaar attenderen op deze "topic", zodat hij hem in perfecte staat aan mij aflevert! 😂
Maar ik denk dat ik de conclusie kan trekken dat ik het gewoon niet moet doen!
Dus...... Maandag maar op de boot naar Pireias en daar m'n slag slaan! 🙁
indien je voor alle onderhoud afhankelijk bent van die garage zou ik minimaal hier foto's neerzetten van de motor. Zo groot mogelijk zodat we kunnen inzoomen. Zo kunnen niets beoordelen

Je kunt dan namelijk maar beter vriendjes met ze zijn ook.
 
Laatst bewerkt:
Ja duh...... Ik bedoelde het aantal tic(s) in een glas. 😁
En tja......... Waarom denk je dat ik m'n motorrijbewijs heb gehaald? Hier 365 (oké 350)dagen prachtig motor-rij-weer! 😛
Dus....... Geen pantoffels nodig!
 
Terug
Bovenaan Onderaan