accu ah

055-hrc

Rookie
18 jan 2015
1
0
Apeldoorn
Ik heb een wat betreft m'n accu.
De huidige accu is overleden en dus aan vervanging toe, er zit er nu 1 in van 8,6 ah, maar nu kan ik via m'n werk er 1tje meenemen van 7ah ( zou me €143,- schelen) maar kan dit wel?
Het gaat om een honda cbr 600rr 2003, met 6000k xenon.
Verder niks aparts wat veel van de accu trekt.
Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Met vriendelijke groet.
 
welkom op motor-forum :]

belangrijk bij een accu zijn de afmetingen en de plaatsing van de polen, soms scheelt 1 letter/cijfer in de aanduiding al of de plus rechts zit ipv links, zo lang zijn je kabels niet als er al plek voor zou zijn.

genoeg zoekmogelijkheden op internet om te kijken welk type in jouw motorfiets hoort.
dan kan je zelf vergelijken en kijken of de accu van je werk goed is en past.
 
Als je genoegen neemt met de NPW45-12 :?

Dat is een stand by accu voor een alarmcentrale.
Om meerdere redenen totaal ongeschikt voor een motorfiets.
NPW45-12-b.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Martell,

Nou ben ik toch wel heel benieuwd wat die meerdere redenen zijn waarom deze niet geschikt zou zijn?
(behalve de reden dat er faston pins op zitten als aansluiting)

Bijvoorbeeld de NP7-12
http://www.yuasa.de/batteries/industrial/np-vrla-general-use/np7-12.html
fysieke afmetingen

lokatie + en - pool

soort pool

En dan het belangrijkste; er zijn verschillende soorten accu's. Bijvoorbeeld accu's die langdurig laag belast worden, en bijvoorbeeld accu's die hun piek in korte tijd moeten kunnen leveren (en nog veel meer varianten).
Eén manier om dat (startcapaciteit) aan te duiden, is in CCA.
 
Maximum Discharge Current
1 second (A) 210
1 minute (A) 48

Ongeschikt?

Features:

9 AGM auxiliary batteries
2 Flooded auxiliary batteries
1 AGM starter battery
Fitment Examples

Toyota, Honda & Lexus Hybrids
Mercedes E & S Class

buiten het feit of de accu ongeschikt is wbt de vormgeving, indeling polen etc lijkt mij deze technisch wel geschikt..
 
Laatst bewerkt:
Maximum Discharge Current
1 second (A) 210
1 minute (A) 48

Ongeschikt?

Features:

9 AGM auxiliary batteries
2 Flooded auxiliary batteries
1 AGM starter battery
Fitment Examples

Toyota, Honda & Lexus Hybrids
Mercedes E & S Class

buiten het feit of de accu ongeschikt is wbt de vormgeving, indeling polen etc lijkt mij deze technisch wel geschikt..
Ja.

Gaat niet passen :')
 
Ik heb het idee dat TS vooral wil weten of hij ipv de 8,6 Ah die zijn huidige accu levert ook voldoende heeft aan de 7 Ah die de accu die hij via zijn werk kan krijgen levert.
Ik denk haast dat het aantal cca idd belangrijker is dan het amperage,zolang dat tenminste niet al te veel scheelt, maar verbeter me als dat niet klopt.
Als de cca zegmaar 200 of meer is denk ik dat het wel goed gaat.

Groet,Auke.
 
Laatst bewerkt:
Probeer het: Accu afkoppelen, werk accu via startkabels er aan hangen en proberen. Ik zet mijn geld overigens ook op "Gaat niet werken: Te weinig vermogen",maar dat is geen probleem!

Als je meerdere van die accus parralel gaat schakelen, vind je vanzelf het punt waarop het weer kan, en dan moet je even de maten opmeten en in het ergste geval een topkoffer aanschaffen waar het zwikkie in past. Misschien kom je ook wel weg met een spin op je buddy.
 
Probeer het: Accu afkoppelen, werk accu via startkabels er aan hangen en proberen. Ik zet mijn geld overigens ook op "Gaat niet werken: Te weinig vermogen",maar dat is geen probleem!

Als je meerdere van die accus parralel gaat schakelen, vind je vanzelf het punt waarop het weer kan, en dan moet je even de maten opmeten en in het ergste geval een topkoffer aanschaffen waar het zwikkie in past. Misschien kom je ook wel weg met een spin op je buddy.

Als je een onderbemeten accu gebruikt gaat dat best wel een paar weken goed voor ie de geest geeft. Heb toch echt wel een hoop mensen elke maand langs die een vervangende accu hadden gekocht bij <vul maar in> omdat die AGM accu van €100+ toch wel erg duur was en ze hier voor €50 klaar waren.

Laatst nog iemand die een motobatt ding had gekocht, MBTX9U oid, 9ah, 160CCA. De accu die ie volgens motobatt kon vervangen waren oa YTZ10S en YTZ12S. Dat ging dus niet heel lang goed gezien de juiste accu een CCA van bijna het dubbele heeft.
 
Ik heb een wat betreft m'n accu.
De huidige accu is overleden en dus aan vervanging toe, er zit er nu 1 in van 8,6 ah, maar nu kan ik via m'n werk er 1tje meenemen van 7ah ( zou me €143,- schelen) maar kan dit wel?
Het gaat om een honda cbr 600rr 2003, met 6000k xenon.
Verder niks aparts wat veel van de accu trekt.
Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Met vriendelijke groet.
Welkom op MF.
 
Terug
Bovenaan Onderaan