Welke simpele, goedkope compressor voor thuis?

Squishy

MF veteraan
9 apr 2008
7.384
305
Enschede
Hallo,

Ik ben op zoek naar een simpele en goedkope compressor voor thuis. Heeft iemand een goede tip?

- Zal alleen gebruikt worden voor het oppompen van banden en het schoonspuiten van sproeiers etc.

- Zal niet dagelijks gebruikt worden, dus hoef geen duur en duurzaam model.

- Liever niet teveel lawaai, ivm met buren en zo.

- Olie/niet olie?

Bedankt :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een 2 cilinder met ongeveer een tank inhoud van 50 a 60 liter staan. Is heel erg stil,gaat alleen niet boven de 6 bar uit(of de meter moet niet kloppen.Kan voor weinig weg(heb er 2 namelijk). Is alleen compressor dus geen slangenwerk.Is in de buurt van Eindhoven.Hoor het wel.
 
Het nadeel van een compressor is dat wanneer je er een hebt gekocht je deze vanzelf meer gaat gebruiken omdat het soms toch wel verrekte handig is.

Begint met wat bandjes oppompen, dan kom je een moer tegen die niet los wil en komt er dus een slagmoersleutel aan te hangen, en dan blijkt het ding ineens te weinig opbrengst te hebben. :+

Maar als het stil moet zijn dan is de tip van de koelkast compressor wel een goeie.
Tankje eraan knopen met overdrukventiel en klaar ben je.
Geeft niet zoveel opbrengst, maar voor bandjes pompen of een sproeiertje uitblazen ruim voldoende.
 
Neem gewoon zo'n kleine compressor met een paar 6 liter tank of iets in die grootte. Lekker klein en goed weg te stoppen. Voor gebruik 'm even herrie laten maken en op stoom laten komen. Dan beetje blazen en klaar, ding uit en op z'n tijd het vocht even aflaten.

En voor een slagsleutel ga je dan voor een elektrische variant op netstroom. Nooit geen last dat je lucht op raakt en zijn via ebay.de ook goedkoop te verkrijgen. Zelf heb ik ook zo'n apparaat voor sporadisch gebruik (auto, scooter, grondankers, etc.), super handig. Flink apparaat maar er is bijna altijd wel een 230v aansluiting of verlengsnoer voor handen.
 
Denk dat ik inderdaad zo'n 6L ding van €100 ga kopen van Powerplus of dergelijke :). Het enige is dat ik daar dan nog spul bij bijkopen (om band mee te pompen..) dus misschien ook wel zonder tankje, die komt incl. alles voor dezelfde prijs.

En €50 voor die elektrische slagsleutel valt inderdaad nog mee! bedankt
 
Laatst bewerkt:
Dat ligt eraan welke luchtsleutel je er op ga gebruiken .
Een goedkoop model zal je met elke compressor die minder dan 300l/min geeft tekort hebben
Ik zelf heb een luchtsleutel uit de duurdere groep die heeft voor zijn 750nm slakracht maar 100l/min nodig bij 6 Bar die red het vaak wel op de hobby compressors maar ja dan zit je wel boven de 150 Euro voor de luchtsleutel
Belangrijk is voor elke sleutel gebruik is de hoeveelheid lucht die je op voorraad en druk je beschikbaar hebt.
Dus ga voor een minimaal 25liter tank als je aan gebruik van een luchtsleutel zit te denken
En als je een luchtsleutel wil kopen kijk dan niet naar de prijs maar voor een laag luchtverbruik gekoppeld aan een zo groot mogelijk slakracht bij een 6 á 8 bar druk

Welk merk/type luchtsleutel heb jij?
 
Denk dat ik inderdaad zo'n 6L ding van €100 ga kopen van Powerplus of dergelijke :). Het enige is dat ik daar dan nog spul bij bijkopen (om band mee te pompen..) dus misschien ook wel zonder tankje, die komt incl. alles voor dezelfde prijs.

En €50 voor die elektrische slagsleutel valt inderdaad nog mee! bedankt

je krijgt niet voor niets er van alles bij.......
 
Ik heb 25 jaar gedaan met zo'n goedkope waar je ook nog een hele set bij krijgt. Ik heb er ook nog een jaar gevels mee uitgehakt. Nooit wat mee gehad en uiteindelijk nog voor 25 euro verkocht omdat ik een fluistercompressor wilde. Om het geluid te dempen kan je ook een kist om een goedkope heen zetten. In mijn vorige garage had ik hem onder de tegelvloer staan. Gewoon een putje gemaakt met een plaat hout erop.
 
Zou ik toch voor zoiets gaan, is 150,- euro maar geen herrie en toch nog iets van een buffertankje.

hbm-183-17.jpg-1920x1080-15c7e37c8d.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja dan dacht ik zelf aan deze maar ik weet niet wat ik met zo'n tankje moet, ik ga em waarschijnlijk toch alleen aanzetten als ik hem nodig heb, en dat is max 5min... en die zonder tank leg ik gewoon in de kast, ipv altijd ergens dat tankje in de schuur hebben staan.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik neem aan dat hij dan gewoon contant aan staat, maar wel gewoon constant druk? Zit er in zo'n ding gewoon een mini tankje van 1L of zo? of direct compressor>uit
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan