tuning yamaha diversion

goodi

Rookie
18 jun 2016
9
0
oost vlaanderen
Beste bikers,

Kan ik op een goedkope manier wat meer geluid uit mijn standaard dempers halen?
Indien dit niet kan, welke uitlaten raden jullie me dan aan?
Kan ik ook bvb naar een 4 in 1 uitlaat gaan?
Zijn er ook opties om nog iets meer power uit dit blok te halen?

Dit is hem momenteel:

full
 
Meer power? nee, er zit genoeg in. Voor xxx euro's heb je misschien 8 pk meer.
akrapovic er op voor meer geluid.
Met 4in een moet die op de rollenbank en dan maar hopen dat die goed afgesteld wordt.

Kortom voor meer power een andere motor kopen.
 
Ik zou je dempers gewoon laten zitten. Aangezien het de originele nog zijn, gaan ze vanzelf meer geluid maken als ze doorrotten ;)

Wat wel kan schelen is een keer goed af laten stellen op een testbank en gelijk ook een k&N filter er in laten zetten. Motor pakt dan wat mooier op en is ook sneller beter bij hernemingen. Denk overigens dat het op topvermogen niet veel zal schelen, maar als dat je doel is kun je hem beter inruilen en een andere motor kopen.
 
Ik schat in dat als je geld gaat besteden, je dat moet doen in goed onderhoud van de motor, goede vering en goede banden.

Elk bedrag dat je gaat besteden aan 'tuning' is mi verspeeld.
 
Thanks. Ik zal eens ff googlen naar aftermarket einddempers.
@Martel: werlke vering en soort banden kan je dan aanbevelen?


Ik zou er voor en achter ohlins vering/dempers en pirelli rosso corsa's op laten zetten,
messcherp stuurt ie dan. :+

wil je het circuit op met dat ding?
Jouw motor is van een model "rustig rond tokkelen" , als je sportiever rond wil knorren moet een andere motorfiets kopen.
 
Lekker de motor laten zoals die is!!

Waarom wil altijd iedereen van zijn Renault Twingo een Ferrari Testarossa maken?
Je ziet wel eens van die "petjes" rijden met vreselijk oud barrel met een gigantische vleugel achterop....(?)
Daar rijdt die geen meter sneller van! Dus kan je er alleen maar om lachen!!!
 
Het aluminium uitsteeksel onder de stepjes kan er nog af door schuiner door de bochten te gaan, deed ik ook met de mijne destijds. Scheelt weer een paar grammen.
 
Beste bikers,

Kan ik op een goedkope manier wat meer geluid uit mijn standaard dempers halen?
Indien dit niet kan, welke uitlaten raden jullie me dan aan?
Kan ik ook bvb naar een 4 in 1 uitlaat gaan?
Zijn er ook opties om nog iets meer power uit dit blok te halen?

Dit is hem momenteel:

[afbeelding]

Ik heb heel veel moeite gedaan om je probleem aan te geven met behulp van een rode cirkel op bovenstaande foto..

full


Als dat weg ik kan je beginnen met jouw eerder genoemde modificaties.

succes :)
 
Ik heb heel veel moeite gedaan om je probleem aan te geven met behulp van een rode cirkel op bovenstaande foto..

[afbeelding]

Als dat weg ik kan je beginnen met jouw eerder genoemde modificaties.

succes :)



Die dingen veren omhoog als je de grond raakt.
Hij is al rood dus hij moet al snel zijn. Standaard rijden ze 204 km/H dan zal deze wel 210 halen.
Of zoiets maken, scheelt 150 kg.

full
 
Laatst bewerkt:
Ik zou je dempers gewoon laten zitten. Aangezien het de originele nog zijn, gaan ze vanzelf meer geluid maken als ze doorrotten ;)
.

Precies mijn idee toen ik dit las :+
Die van mij maakte een bak herrie maar dat was omdat de hele lijn zo rot was als het maar zijn kon. Toen ik de bout van de demper onder de duostep losdraaide flikkerde alles er zo onderuit, inclusief de halve collector...

Maar dit exemplaar ziet er nog netjes uit, zo begon de mijne ook maar een paar jaartjes pekel hebben hun tol wel geëist.
 
Laatst bewerkt:
Lekker de motor laten zoals die is!!

Waarom wil altijd iedereen van zijn Renault Twingo een Ferrari Testarossa maken?
Je ziet wel eens van die "petjes" rijden met vreselijk oud barrel met een gigantische vleugel achterop....(?)
Daar rijdt die geen meter sneller van! Dus kan je er alleen maar om lachen!!!

Zeker bij voorwielgedreven auto's lijkt een grote spoiler achterop essentieel volgens het Nederlands straatbeeld
 
Terug
Bovenaan Onderaan