Kawa z1000 a2 start niet

Kawagek1959

MF'er
18 jun 2016
38
0
Amsterdam
Goedemorgen,

Ik ben Ko van den Bijlaard (voorgesteld onder het kopje nieuwe leden)

Ik heb donderdag een prachtige z1000 gekocht van iemand die hem een tijd in de huiskamer had staan, heb daar een ritje op gemaakt en reed prima...deal gemaakt en op de motor trailer mee naar huis en daar ook nog een rit gemaakt...allemaal prima...heb hem donderdag ook even in mijn huis gestald (stalling was nog niet klaar) tot vandaag...vanmorgen naar buiten en dacht een stukje te gaan rijden...contact aan...starten (dacht ik) maar de strartmotor draaide doelloos rond zonder dat hij de motor aandreef...vrijloop zeg maar...ok..ff kickstarten dan maar...sloeg elke x bijna aan...dan maar duwen...dat hielp, hij sloeg direct aan maar met een hard slepend bijgeluid die bij gas geven erger werd...gelijk uitgezet...nogmaals geprobeerd met hetzelfde resultaat...afgezet...geen rit dus vandaag.
Mijn vraag aan jullie...wat kan het zijn...iets met startmotor die blijft hangen?

Hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen (letterlijk en figuurlijk)

Weten jullie ook een motorzaak (omgeving Haarlem) die een beetje verstand heeft van oude motoren? alvast bedankt.

Groeten Ko
full
 
Écht een mooi ding !!! , zonde om mee te gaan rijden eigenlijk..
Betreffende je storing, je hebt zeer waarschijnlijk de dynamo rotor los liggen zit achter het linker voorste deksel op je motorblok, kan er zo vanaf, zit wel olie achter.
Controleer de conus op de kruk en de rotor, die beschadigen wel eens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan