Benzine lekkage Suzuki V Strom 1000 DL

Grena3

Rookie
18 jun 2016
3
0
Zuidlaren
Mijn Suzuki V Strom heeft direct na het starten een forse benzine lekkage. Vooral na een tijdje stilstaan stroomt de benzine eruit. De dealer heeft na twee pogingen nog steeds geen oplossing / oorzaak kunnen vinden. Ook vervanging van de O ringen van de benzine injectoren heeft niet geholpen! Probleem is dat de lekkage niet steeds optreedt, maar wel regelmatig.
Vrijdag was het weer mis. Morgen gaat de dealer voor de derde keer dit jaar proberen om de oorzaak te achterhalen.
Wie herkent dit probleem of heeft suggesties???
Mvg Geert greving
 
Beste Loki,
Ja, het klopt dat de Motor lekt als ie een tijdje (laatste keer 3 weken) heeft stilgestaan.
Maar ja, dat mag toch geen reden zijn voor lekkage!
Als j gelijk hebt, betekent dat dan dat de lekkage stopt als de motor even loopt?

Ik zal vragen of ze de snelkoppeling hebben gecheckt Peke.
Dank voor jullie reacties!
 
Als j gelijk hebt, betekent dat dan dat de lekkage stopt als de motor even loopt?

Het lijkt erop dat de druk in het perscircuit van de benzinepomp de lekkage stopt. Als er in dat deel weinig druk staat, omdat dat langzaam via de retour de tank in is gelekt tijdens het stilstaan, dan ontspant de koppeling waarschijnlijk wat. Daarlangs lekt het totdat de koppeling, na het op druk komen van het perscircuit, weer op spanning komt en dus sluit.

Als het lang duurt voor een monteur dit kan verhelpen zou ik regelmatig, om de dag, het contact aanzetten met de dodemans knop in de start positie. Dan zou de benzinepomp even moeten draaien tot deze afslaat op druk.

Astublieft!
 
Eind juni zijn alle benzine slangen / leidingen vervangen, ook de hoge druk leidingen.
Daarna geen problemen meer opgetreden!
Nu, eind augustus, na diverse lange en korte ritten heb ik het gevoel dat het probleem inderdaad is opgelost!
Iedereen bedankt voor jullie reacties!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan