aprilia tuono stottert bij contnue snelheid

19 jun 2016
6
0
eemnes
Wie heeft enig idee waarom mijn tuono 1000 r uit januarie 2011 stottert bij contnue snelheid.
het maakt geen verschil of je lage of hoge toeren rijd, alleen bij lage toeren voel je het veel meer dan bij hoge toeren .
Het meeste is vernieuwd en vervangen zoals bougies {kappen},injectoren gereinigd k@n filter geplaatst .ook is de motor bij ruud frederiks in goes afgesteld er is door hun een rapid bike gemonteerd.
Wel zit er een moto magic uitlaat onder weet iemand of dat het probleem kan zijn.
in iedergeval bedankt voor jullie hulp.
full
 
Zelf ook een 1000R gehad, die ging ook ineens af en toe haperen. 1 v.d. bekende problemen bij dit model is de dynamo die te zwaar is en op een gegeven moment doorfikt. Dat begint met een haperende motor. Tevens is de bruine stekker van de dynamo kwetsbaar voor vocht en deze brandt dus ook op ten duur door door weerstand. Google maar eens op rsv Brown connector en stator.

Er is een gemodificeerde stator voor de Rsv/Tuono gemaakt door Aprilia die minder zwaar is. Daarnaast zou je ook een degelijke connector erop moeten solderen die de waardeloze bruine vervangt. Als dat het is natuurlijk. Zou zeggen, check je connector en dynamo eens. Dat kan simpel door eerst de voltage te meten op je accu met lopende motor, deze moet stabiel blijven en tussen de 13.5v en 14.5v zijn.
 
dank voor je reactie,
het is alleen zo dat de tuono het doet bij een constante snelheid ,als ik gas geef werkt alles prima .alleen bij een constante toerental voel je hem stotteren.Ik bedoel zeg maar als 50 in zijn 3 of 4 rijd dan begint hij te stotteren overslaan.dus je rijd met een constante snelheid en dan slaat hij af en toe over of stottert hij even het is maar net hoe je het wil noemen.
Kan dat de dynamo zijn ,ik twijfel namelijk ook nog staads aan de uitlaat weet iemand iets over de uitlaat..
 
Als ik je goed begrijp deed de motor ook al zo raar voordat hij een rapidbike heeft gekregen en is afgesteld?

Verder wat El Pollo Diablo zegt...Die dynamo plus brakke stekkers zijn de grootste probleemveroorzakers bij deze generatie RSV/Tuono. Zou ik zeker controleren.

Wat bedoel je met overslaan? En bij volgas trekt de motor soepel in toeren?
 
Laatst bewerkt:
dank voor je reactie,
het is alleen zo dat de tuono het doet bij een constante snelheid ,als ik gas geef werkt alles prima .alleen bij een constante toerental voel je hem stotteren.Ik bedoel zeg maar als 50 in zijn 3 of 4 rijd dan begint hij te stotteren overslaan.dus je rijd met een constante snelheid en dan slaat hij af en toe over of stottert hij even het is maar net hoe je het wil noemen.
Kan dat de dynamo zijn ,ik twijfel namelijk ook nog staads aan de uitlaat weet iemand iets over de uitlaat..

50 in zijn 3 of 4? dan stottert mijn tuono ook wel ja, charme van een 1000cc 2 cylinder toch (ook al heb je een rapidbike)? :P. Even zonder gekheid, als je 50 constant in 1 of 2 rijdt, heb je dan hetzelfde? En op hogere snelheden/toeren constant tempo?
 
Terug
Bovenaan Onderaan