Valentino Rossi deel 18 - Na regen komt zonneschijn

Rossi wordt in 2016 kampioen

  • Ja

    Stemmen: 47 63,5%
  • Nee

    Stemmen: 27 36,5%

  • Totaal aantal stemmers
    74
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoop wel dat Rossi kampioen wordt anders heb ik het 2016 Rossi petje voor niks gekocht :+

CdwQTYoWEAASBMn-e1458222445174.jpg


Zonder gekheid kampioen worden zou moeilijk gaan maar er is nog hoop O-)
 
Ik denk dat hij niet anders bedoelde dan dat Ducati Stoner had moeten behouden.

Casey Stoner was de sfeer in de MotoGP-paddock meer dan zat. Hij hield niet van het reizen, van de PR, van de onbetrouwbare mensen en het wereldje als geheel. Hij kreeg in zijn ogen nauwelijks het respect dat hij verdiende, laat staan het aanzien. Hij was het zat en met name vrouw en dochter lieten hem heel duidelijk inzien dat hij zelf de keuze had om zijn leven in te richten.

Is hij niet terug? Hij is weer bij Ducati, waar ze hem hoog hebben zitten omdat hij ze hun enige wereldtitel schonk. Hij is testrijder en rijdt deze week op Misano geloof ik. Hij leeft dicht bij het racen waar hij van houdt, zonder integraal onderdeel te hoeven zijn van de donkere delen waar hij niets aan vindt. Casey geniet.

Wellicht gaat die Phillip Island wildcard er nog van komen, maar hoogstwaarschijnlijk besluiten ze daar pas rond september over...

Ik kan mij opzich ook wel voorstellen dat het een lelijke wereld is, zeker als je je er niet geheel in thuis voelt. Volgens mij heeft het overlijden van Simoncelli ook een rol gespeeld in zijn exit.

Stoner zal inderdaad in Misano gaan testen op de GP15. Casey Stoner to test at Misano

Ben benieuwd of hij alleen test rijder blijft. Hij is zo dichtbij. Ik zie hem nog wel eens terug komen. Arch nemesis van Rossi; dhr C. Stoner *O*
 
Volgens mij heeft Stoner al zo'n 25 keer gezegd niet de ambitie te hebben om nog eens te racen in de MotoGP, dus waarom heeft iedereen het er nog over (in het Rossi topic.....)?
 
Gezever over Stoner altijd.. Hij kon niet eens de 8h van Suzuka uitrijden. Wat heeft hij te zoeken op een GP machine :+

Ik zou hem wel weer eens willen zien meedoen :Y maar volgens mij is hij veel te bang om af te gaan. Het GP veld is enorm veranderd sinds zijn vertrek.
 
Gezever over Stoner altijd.. Hij kon niet eens de 8h van Suzuka uitrijden. Wat heeft hij te zoeken op een GP machine :+

Ik zou hem wel weer eens willen zien meedoen :Y maar volgens mij is hij veel te bang om af te gaan. Het GP veld is enorm veranderd sinds zijn vertrek.
Denk dat zijn grootste angst nog wel Rossi is. Dat hij die niet meer aan zou kunnen. Die gunt hij echt het licht niet in zijn ogen namelijk *O*
 
Denk dat zijn grootste angst nog wel Rossi is. Dat hij die niet meer aan zou kunnen. Die gunt hij echt het licht niet in zijn ogen namelijk *O*

En ik denk dat hij daar nog best wel eens gelijk in kan hebben. Rossi heeft niet stil gezeten met een vishengel.

Biaggi heeft het ook nog geprobeerd in de WSBK, met z'n wildcards en uber-getunede motor (want ja, geen probleem als het blok maar 1 race mee gaat), op circuits waar hij vooraf nog getraind had. Liep ook iets anders dan verwacht.
 
En ik denk dat hij daar nog best wel eens gelijk in kan hebben. Rossi heeft niet stil gezeten met een vishengel.

Exact. Ik vind het lastig om te meten hoe zijn vorm is, maar vond het leuk om te zien dat Marquez na Catalunya aangaf dat hij van mening was dat Rossi beter rijd dan vorig jaar, alhoewel die beginnersfout in Assen natuurlijk wel anders doet denken.
 
En ik denk dat hij daar nog best wel eens gelijk in kan hebben. Rossi heeft niet stil gezeten met een vishengel.

Biaggi heeft het ook nog geprobeerd in de WSBK, met z'n wildcards en uber-getunede motor (want ja, geen probleem als het blok maar 1 race mee gaat), op circuits waar hij vooraf nog getraind had. Liep ook iets anders dan verwacht.
In principe kan je alleen in een volledig seizoen goed fijnslijpen.
Zie ook Rossi bij terugkomst in het Yamaha team, eerste jaar de tweede noot, dit jaar lijkt hij de overhand te hebben. :)

Enkele uitschieters daargelaten. (bijvoorbeeld wildcard Bayliss, andere keer weer niet)
 
Laatst bewerkt:
Exact. Ik vind het lastig om te meten hoe zijn vorm is, maar vond het leuk om te zien dat Marquez na Catalunya aangaf dat hij van mening was dat Rossi beter rijd dan vorig jaar, alhoewel die beginnersfout in Assen natuurlijk wel anders doet denken.

Volgens mij ging letterlijk iedere MotoGP-coureur minstens één keer de fout in tijdens de drie racedagen in Assen. Dan hoeft het geen beginnersfout te heten, denk ik. Het lullige is dat Rossi's crash tijdens de race gebeurde in plaats van tijdens een free practice.
 
Daarbij.. is het niet de eerste wet-race op de michelins?

Niet dat dat iets goed praat :+

Experimenteren waar de grens ligt doe je maar in de free practice :X
 
Volgens mij ging letterlijk iedere MotoGP-coureur minstens één keer de fout in tijdens de drie racedagen in Assen. Dan hoeft het geen beginnersfout te heten, denk ik. Het lullige is dat Rossi's crash tijdens de race gebeurde in plaats van tijdens een free practice.

Is ook waar. Hij was zeker niet de enige. Je limieten leren voor die omstandigheden zullen we maar zeggen. Alleen ik vind oorzaak 'I pushed too hard' zoals hij dat zelf omschrijft voor een 'oude' veteraan als hij toch niet helemaal in het profiel passen.

Simpelweg dus je grenzen overschrijden vind ik, zeker in die omstandigheden, een beginnersfout.
 
Laatst bewerkt:
Is ook waar. Hij was zeker niet de enige. Je limieten leren voor die omstandigheden zullen we maar zeggen. Alleen ik vind oorzaak 'I pushed too hard' zoals hij dat zelf omschrijft voor een 'oude' veteraan als hij toch niet helemaal in het profiel passen.

Simpelweg dus je grenzen overschrijden vind ik, zeker in die omstandigheden, een beginnersfout.
Hij had ook op safe kunnen spelen, maar goed, een 19e plek rijdt hij ook niet voor mee _O-
 
Hij had ook op safe kunnen spelen, maar goed, een 19e plek rijdt hij ook niet voor mee _O-
tuurlijk, op en over de limiet rijden en de daarbij horende 0 punten is nog altijd beter dan na het weekend 6 punten mee naar huis nemen :?
maar ja hij heeft het toch geprobeerd 8-)
 
tuurlijk, op en over de limiet rijden en de daarbij horende 0 punten is nog altijd beter dan na het weekend 6 punten mee naar huis nemen :?
maar ja hij heeft het toch geprobeerd 8-)
Marquez, die is kalm gebleven en heeft het slim gespeeld. JL niet zoals jij stelt, die heeft de mazzel gehad dat er een aantal uitgevallen zijn (en dat is niet erg, ook mazzel hoort erbij) Maar dit was zeker niet zijn plan. Ben benieuwd of z'n moeder zijn onderbroekje nog weer schoon heeft gekregen, die zat vast goed vol :Y
Rossi heeft gewoon een onnodige domme fout gemaakt, waarvan ik hoop dat hij hem nog goed weet te maken de komende 10 races.
 
Lorenzo had nooit in deze situatie mogen komen. Volgens mij heeft hij geen enkele coureur op eigen kunnen ingehaald.

Hij noemde het zelf ook 'race of survivors' .. nu is dat wel makkelijk praten als je 6 punten in je schoot geworpen krijgt omdat je er op bent blijven zitten door het gas zover dicht te draaien. Maar goed, achterin het veld zijn genoeg rijders die puur en alleen op die manier WK punten kunnen scoren :Y Het is in elk geval beter dan niks, dat is zeker.

Het is ook de reden waarom je na een crash altijd moet doorrijden ongeacht je achterstand.. Met een beetje mazzel pak je nog een punt en met een kampioenschap zoals vorig jaar en dit jaar kan dat gewoon een titel zijn.
 
Ik ben om die reden ook heel nieuwsgierig wat hij op de Duc kan.....lang niet gezien wat hij afgelopen zondag liet zien. Totaal geen vertrouwen.
Eens. Echt helemaal 0. Ik ben heel benieuwd, en ik zou het oprecht heel leuk vinden als het hem lukt, maar ik verwacht er niet heel veel van. In elk geval niet de eerste termijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan