Valentino Rossi deel 18 - Na regen komt zonneschijn

Rossi wordt in 2016 kampioen

  • Ja

    Stemmen: 47 63,5%
  • Nee

    Stemmen: 27 36,5%

  • Totaal aantal stemmers
    74
Status
Niet open voor verdere reacties.
Rossi had gewoon een marquez dag in assen. Lag ruim 2 seconden voor maar moest toch pushen zodat hij viel. Erg dom. Hopenlijk hebben we nog een paar regen races waar onze maat Lorenzo 0 punten haalt dan kan Rossi nog wat goed maken.

Word taai de rest van het seizoen. Maarja je weet nooit hoe het loopt wie weet loopt marquez een blessure op oid niet dat ik hem dat gun maar je weet het nooit.
Marquez kan -net zoals Lorenzo een aantal jaren had- gewoon meefietsen en top drie eindigen.
Geen gekke dingen meer doen. Maar het blijft idd MotoGP, rijden op twee wielen.. :]
 
Rossi had gewoon een marquez dag in assen. Lag ruim 2 seconden voor maar moest toch pushen zodat hij viel. Erg dom. Hopenlijk hebben we nog een paar regen races waar onze maat Lorenzo 0 punten haalt dan kan Rossi nog wat goed maken.

Word taai de rest van het seizoen. Maarja je weet nooit hoe het loopt wie weet loopt marquez een blessure op oid niet dat ik hem dat gun maar je weet het nooit.

Lorenzo lijkt me niet het grootste probleem...Vind Marquez een stuk sterker rijden en met het koppie.
 
De nieuwe Rossi moet het toch echt op 2 wielen doen hoor...

Marc Marquez heeft het talent en leeftijd om Rossi voorbij te streefen kwa prestaties, alleen zal hij nooit zo populair worden als Rossi. dat is iets dat heb je of niet.
 
Ik ga wel heen en daarna met 9 man door naar BRNO (ultieme zomervakantie :P )
Dacht dat de staanplaatsen tegen de berg aan nog redelijk dicht bij de baan waren.

Het is wel € 95,- voor een staanplaatsje, ik hoop dat het niet gaat tegenvallen dan -O-

Misschien eind dit jaar weer naar Valencia, is op de uitslag na en mijn gestolen iPhone verder goed bevallen vorig jaar. :Y

Gaat niet tegenvallen!! Vorig jaar geweest, wat een happening! Overzicht over 5 bochten, scherm voor je neus. Vergeet de tuinstoelen niet, die heeft iedereen daar bij zich!
 
Marc Marquez heeft het talent en leeftijd om Rossi voorbij te streefen kwa prestaties, alleen zal hij nooit zo populair worden als Rossi. dat is iets dat heb je of niet.
Iets wat Rossi nu nog laat zien ga je niet elke 37 jarige zien doen hoor. Laten we voor op stellen dat Marquez fascinerend goed is, maar of hij op zijn 37ste ook nog zo sterk is zou ik niet zulke definitieve uitspraken over durven doen.
 
Nee daar kan je zo instromen .....goedkoop sportje dat racen. :+ ;)

Goedkoop is anders natuurlijk maar ik bedoel dat je in de motorsport nergens komt zonder talent , ook als je veel geld hebt.
In de autosport kan je leuk meekomen als je maar genoeg inlegt.
Of denk je dat de oliesjeiks/filmsterren/prinsen van oranjes toevallig ook echt talentvolle autocoureurs zijn?
 
Rossi had gewoon een marquez dag in assen. Lag ruim 2 seconden voor maar moest toch pushen zodat hij viel. Erg dom. Hopenlijk hebben we nog een paar regen races waar onze maat Lorenzo 0 punten haalt dan kan Rossi nog wat goed maken.

Word taai de rest van het seizoen. Maarja je weet nooit hoe het loopt wie weet loopt marquez een blessure op oid niet dat ik hem dat gun maar je weet het nooit.
Ik zie liever rechtstreekse gevechten voor de rest van de races op een droge baan dan de omstandigheden die jij schetst. En dan kan me de uitslag nog niet eens zoveel schelen (heb wel voorkeur, maar liever spannende strijd)
 
Goedkoop is anders natuurlijk maar ik bedoel dat je in de motorsport nergens komt zonder talent , ook als je veel geld hebt.
In de autosport kan je leuk meekomen als je maar genoeg inlegt.
Of denk je dat de oliesjeiks/filmsterren/prinsen van oranjes toevallig ook echt talentvolle autocoureurs zijn?

De oliesjeiks / filmsterren / prinsen rijden volgens mij nauwelijks in professionele klassen (professioneel in de zin van dat ze betaald krijgen voor wat ze doen). 't Is meer heel dure hobby, op hoog amateurniveau, in races puur gemaakt voor dure supercars met welvarende eigenaren. Je ziet ze niet in de DTM, LeMans, GP2 of F1 denk ik?

Volgens mij kom je dat in de motorsport net zo goed tegen: is Rintje Ritsma niet een vergelijkbaar voorbeeld? Met geld maar zonder "talent" (zeg ik even hééééél voorzichtig) is dat ongeveer waar je in de motorsport blijft hangen. Op nationaal niveau leuk meedoen, maar no way dat je de headlines pakt.
 
Laatst bewerkt:
Geen namen noemen hoor. :+
(had ik maar het talent van Rintje op de motor)
 
De oliesjeiks / filmsterren / prinsen rijden volgens mij nauwelijks in professionele klassen (professioneel in de zin van dat ze betaald krijgen voor wat ze doen). 't Is meer heel dure hobby, op hoog amateurniveau, in races puur gemaakt voor dure supercars met welvarende eigenaren. Je ziet ze niet in de DTM, LeMans, GP2 of F1 denk ik?

Volgens mij kom je dat in de motorsport net zo goed tegen: is Rintje Ritsma niet een vergelijkbaar voorbeeld? Met geld maar zonder "talent" (zeg ik even hééééél voorzichtig) is dat ongeveer waar je in de motorsport blijft hangen. Op nationaal niveau leuk meedoen, maar no way dat je de headlines pakt.

Rintje kan aardig sturen :Y

Maar ook al rijd je in de Nederlandse top, dan nog haal je het niet of nauwelijks op internationaal niveau :N
Het begint met talent, en daarna kost elke tiende seconde sneller je een paar duizend euro aan investeringen in materiaal, personeel etc :Y
 
Geen namen noemen hoor. :+
(had ik maar het talent van Rintje op de motor)

Rintje kan aardig sturen :Y

Maar ook al rijd je in de Nederlandse top, dan nog haal je het niet of nauwelijks op internationaal niveau :N
Het begint met talent, en daarna kost elke tiende seconde sneller je een paar duizend euro aan investeringen in materiaal, personeel etc :Y


Ik meende dat Rintje met de ONK op 11 juni nog een 1:46 heeft gereden op Assen. Dan doe je toch wel iets erg goed :)
 
Laatst bewerkt:
Ik meende dat Rintje met de ONK op 11 juni nog een 1:46 heeft gereden op Assen. Dan doe je toch wel iets erg goed :)
Op Zandvoort heb ik hem wel eens ingehaald, reed zijn rondes achter een voorrijder.
Maar toen was hij net begonnen, inmiddels pakt die wel even tien seconden. _O-
 
Ik weet niet wat z'n PR is, maar de uitslagen tijdens een paar kwalificaties laten tijden rond de 1.45 zien.. is voor het ONK superbike natuurlijk wel de achterhoede... ONK supersport duikt al in de 1.43 of lager en de Superbike toppers rijden 1.40 of lager. Maar dan nog, ik ken niet veel mensen die 1,2,3 een 1.45 er uit stampen :N Met heel veel ambitie rij je op Assen nog wel een 1.50 of net ff daaronder. Alles sneller dan dat heeft sowieso mijn respect. Het lukt mij in elk geval niet om de 2.00 te doorbreken :')

Een maatje van mij heeft tijden in de supercup 600 (en wildcard(s) ONK) gereden. Met 1.44 als PR op een 600. Iedereen die sneller dan hem was had aanzienlijk meer financiële middelen, engineers, crew etc. Hij deed alles alleen. Hij heeft zeker het talent, maar je komt bij motorracen op een punt dat je gewoon 2x zoveel moet investeren om een halve seconde sneller te kunnen rijden. Er zijn genoeg "oud" mechanics die je willen helpen voor 100,- per dag :Y Maar goed, het racen is al duur genoeg.

Ik denk dat de grens bij autoracen tussen talent en geld wel op een andere hoogte ligt, en dat je met geld alleen al een heel eind kan komen. Echter wil je echt de top bereiken, dan heb je talent én exponentieel veel meer geld nodig.
 
Topgasten hebben vaak ook een hele andere houding, bijna een saaie kijken tegen het racen.
Koel van buiten, coool op de baan. :] :+

De mentaliteit en het doorzettingsvermogen is gewoon naast talent en geld belangrijk. :Y

Het doorzettingsvermogen staat voor het vermogen van een persoon om een bepaald doel te bereiken. De doelen die hij of zij zichzelf stelt, wil hij of zij per se realiseren, ondanks tegenslagen. De doorzetter staat op efficiënt en taakgericht werken.
 
Op Zandvoort heb ik hem wel eens ingehaald, reed zijn rondes achter een voorrijder.
Maar toen was hij net begonnen, inmiddels pakt die wel even tien seconden. _O-

Haa ja ik ook! Hij reed toen op een babyblauwe Soes 1000, z'n maatje die andere schaatser op een Duc 999 dacht ik.
Hadden we het toen maar doorgezet het racen :+
 
Ik meende dat Rintje met de ONK op 11 juni nog een 1:46 heeft gereden op Assen. Dan doe je toch wel iets erg goed :)

volgens mij is Assen ook onderand de enige baan waar hij (bijna wekelijks) z'n rondjes draait. (gezien z'n facebook pagina / pagina de Hollandsche Jongens)
ik denk als je hem op Oschersleben laat rijden dat de tijden al iets minder worden. Ik kan het mis hebben hoor :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan