Het grote GS-topic deel 31 - the story continues ..

Status
Niet open voor verdere reacties.
dakarlogo.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij kwam hyundai ook vaak goed uit de testen. Maar ik weet meer van hardrijden dan van personenauto's.
Wat ik wel weet is dat de stoelen in de sprinter echt helemaal ruk zijn; de fysiotherapeut is blij met de verlening van het aantal behandelingen 😣
 
Volgens mij kwam hyundai ook vaak goed uit de testen. Maar ik weet meer van hardrijden dan van personenauto's.
Wat ik wel weet is dat de stoelen in de sprinter echt helemaal ruk zijn; de fysiotherapeut is blij met de verlening van het aantal behandelingen 😣
Als je met de Hyundai rijdt merk je aan vele zaken dat je in een auto zit die een pak goedkoper is.
Zetels zijn belangerijk, ik vele auto's kan ik niet meer dan een paar uur rijden zonder rugklachten te krijgen.
 
Uiteraard kom ik het Zweedse kampement verdedigen; de Volvo V60 D4 komt redelijk dicht bij het BMW gevoel. Inrichting, afwerking en motorvermogen komen in de buurt van een 3 serie, maar dan goedkoper. Met name een Nordic+ uitvoering is standaard behoorlijk compleet en je loopt niet zo leeg op extra's als bij BMW. De stoelen zijn bijzonder goed en het comfort is prima voor elkaar. Hoe het zit met belasting en restwaarde in België is mij onbekend.
In de garage stond recent nog een Mazda 6, full option is die idd onder de 40k te verkrijgen. Interieurafwerking en automaat storen me.
Zelf heb ik een V60 en die ligt qua prijs niet meer heel ver van de BMW (Volvo V60 D4 summum, Xenium, winterpack, ...) Restwaarde zal iets lager zijn bij de Volvo.

Bij onze mazda (MX-5) vid ik de kwaliteit van de materialen wel een pak minder, alsook de interieursfeer. De 175pk zal ook aanvoelen als een pak minder dan in de Volvo of de BMW, maar zou over het algemeen wel ruim voldoende moeten zijn.
 
De "gewone" GS is niet meer in triple Black te verkrijgen... moet dus wel om een GSA gaan.

Volgens mijn dealer wordt mijn gewone GS begin februari in elkaar geflanst en dus normaliter medio februari bij hem afgeleverd... er is afgesproken dat-ie hem met de bestelwagen bij mij thuis aflevert... mits verstrekking van een warme of alcoholische drank... dan kan ik er nog een tijdje met kinderlijk genot op droogrijden... (op de motor, niét op m'n dealer) :9 .

Wat de auto betreft, tja uiteraard zou ik het liefst opnieuw een BMW aanschaffen, maar dat is economisch niet meer verantwoord... en anders pers ik nog een jaartje extra uit ons huidig exemplaar... boekhoudkundig is dat niet optimaal, maar het ding ziet er nog nagelnieuw uit en dat viercilindertje rijdt zalig : snel én zuinig... (5.3 l/ 100 km aan een niet misselijke gemiddelde snelheid op de autosnelweg) :Y .
 
Laatst bewerkt:
Overigens, was-ie niet eerder leverbaar, of wacht je vrijwillig zo lang ?

Ik wacht vrijwillig zo lang, het was mogelijk om hem binnen 2 weken in ontvangst te nemen maar ik zit nu in een verhuizing dus ik wacht liever totdat het allemaal achter de rug is.

Vandaag een triple black besteld, in april ga ik hem ophalen 👍👍
GS of GSA? De mijne moet half februari bij de dealer zijn. Kan zijn dat die deze maand er al staat,maar ik ga er pas om begin maart.

Het gaat om een GSA. Bij van Harten was het mogelijk om hem over 2 weken te leveren.
 
De productie van de GSA loopt inderdaad gewoon door, terwijl die van de GS met facelift pas wordt opgestart in februari... .

Wordt nog leuk daar in de fabriek in Berlijn : "Ali, weet jij waar die schroef in het nieuwe model past? Geen idee, Yüksel... laat maar liggen, de baas weet toch niet hoe die nieuwe in elkaar zit..., en daarbij die zwarte is toch maar voor een Belg (maar dan in het Duits, met licht Turks accent... ) :+
 
Laatst bewerkt:
De "gewone" GS is niet meer in triple Black te verkrijgen... moet dus wel om een GSA gaan.

Volgens mijn dealer wordt mijn gewone GS begin februari in elkaar geflanst en dus normaliter medio februari bij hem afgeleverd... er is afgesproken dat-ie hem met de bestelwagen bij mij thuis aflevert... mits verstrekking van een warme of alcoholische drank... dan kan ik er nog een tijdje met kinderlijk genot op droogrijden... (op de motor, niét op m'n dealer) :9 .

Wat de auto betreft, tja uiteraard zou ik het liefst opnieuw een BMW aanschaffen, maar dat is economisch niet meer verantwoord... en anders pers ik nog een jaartje extra uit ons huidig exemplaar... boekhoudkundig is dat niet optimaal, maar het ding ziet er nog nagelnieuw uit en dat viercilindertje rijdt zalig : snel én zuinig... (5.3 l/ 100 km aan een niet misselijke gemiddelde snelheid op de autosnelweg) :Y .
Bij mijn dealer staan nog een dozijn nieuwe triple blacks. Zowel GS als GSA. Om de drukte van het salon voor te zijn. Aangezien ik de mijne toch pas in maart wil hebben was er ook weinig haast bij.
Als ik het hoor ga je toch liefst voor een BMW op 4 wielen. Met bedrijfswagens kan je vaak behoorlijke kortingen uit de brand slepen bij BMW.
 
Een thans nog beschikbare Triple Black in GS-uitvoering is per definitie nog een EURO 3-model... mijn gefacelifte GS is weliswaar ook zwart, maar niet op een fanatieke manier... eerder in de huidige Zwarte Piet-stijl.

Qua auto's... eerlijk gezegd, ben ik het wat beu geworden om achter mijn BMW-autodealer aan te hollen : het is volgende week het Autosalon in Brussel met heel wat kortingen bij de verschillende merken, maar een simpele 3-reeks lijkt hem niet voldoende te boeien om mij (verder) te informeren... het zij zo... er zijn genoeg andere en goedkopere blikken vissen in de autozee.
 
Laatst bewerkt:
Beste GS-rijders

Ik ben momenteel aan het rondkijken om een tweede motor te kopen.
Rij nu ongeveer 6 maanden (wel bijna 10k KM gereden) en ben in bezit van een sterk verbeterde KLE 500 (2005).

Maximale budget is 10.000 EUR, en momtenteel neig ik naar een GS(A).
Na heel wat zoekwerk lijkt de beste 2ehand keuze een DOHC met niet al te veel kilometers.

Momenteel 2 motoren op het oog

GSA van 2010 met 55K KM (9500) full option
GSA van 2011 met 15K KM (11.000) full option

Ik zou liefst niet boven budget gaan maar voor een buitenkansje is wel iets mogelijk.
Dilema is dat vanaf 11K er ook al enkele GS LC's beschikbaar zijn.

Ik doe op weekbasis ongveer 1000KM, dus verbruik, onderhoudskost en betrouwbaarheid zijn een must icm comfort en veiligheid.

Zijn de twee voorgestelde motoren prijstechnisch marktconform en is een DOHC inderdaad de meest betrouwbare van de recentere GS-en ?

Alvast bedankt voor jullie respons

Ps. ik had ook jaren een 320d als leasebak en ben nu uiterst tevreden met m'n superb combi DSG (2016) -> gezin met 3 kids en 50k KM/jaar
 
Laatst bewerkt:
Ronny Rabbelaar schreef...:

Mij bekruipt het angstige gevoel dat ik niet moet vertellen dat ik in een Opel rij
Mwha..., en wat is daar mis mee ?

Had onlangs nog een een Corsa 111 hier staan. Had een Astra 1.6, en had een Corsa 1.6-16V Turbo OPC staan.

Nix mis mee. Ook allemaal zo weer weg.
En vooral die OPC was dikke pret.


Vind dat ze op dit moment ook ongeveer de mooiste cabrio van het land in het programma hebben zitten. De Cascada.

Bijna dicht nog mooier, dan open.
 
Laatst bewerkt:
ben in bezit van een sterk verbeterde KLE 500 (2005).

Kun je die KLE meteen hier verpatsen, hangen hier wat liefhebbers van zo'n ding rond.. :+

Prijzen van die GSA's: de dealers zitten in de buurt van die 2011 fiets maar met duidelijk meer KM's.
Vertel eens iets meer: waar komen ze van (HP motoren in Eemnes :? :+), import fietsen, garantie etc.
 
Even off topic (en TenCats, lees ondertussen een minuutje de krant, ofzo) :

Ik ben toe aan een nieuwe bedrijfswagen, maar een nieuwe gelijkaardige BMW 320 D Touring kost tegenwoordig een fortuin.

Heeft hier iemand ervaring met de Mazda 6 ?
Ik lees af en toe mee. En ik rij nu een Mazda 6 sportbreak. 150pk diesel.
Echt een top auto. Vermogen genoeg, mooi stil. Alles zit erop en op de juiste plek qua knoppenspel.
Echter gemaakt voor mensen tot 170cm. En laat ik nu net 2 meter zijn.
Kortom het zit voor geen meter. Ik rij 70.000 per jaar en wil graag weer terug naar een passat.
 
Mwha..., en wat is daar mis mee ?

Helemaal nix... alhoewel de stoelen in de 850 waren beter naar mijn wensen in te stellen.
Verder voldoet de Opel prima :Y
Het is een saaie sobere uitvoering, maar wat er niet aan zit.....

Nu je die schaamte voorbij bent kun je alles aan, dus inruilen dat hok! :+

[afbeelding]

:N en zeker niet voor een Daciaaaaargh :r
 
Een thans nog beschikbare Triple Black in GS-uitvoering is per definitie nog een EURO 3-model... mijn gefacelifte GS is weliswaar ook zwart, maar niet op een fanatieke manier... eerder in de huidige Zwarte Piet-stijl.

Qua auto's...

Ehm, Motormaniac heeft een GS LC TB met euro4 norm en extra reflectoren dus waarom zouden die niet bij de dealers staan?

En ik heb de krant inmiddels wel uit...
 
Ehm, Motormaniac heeft een GS LC TB met euro4 norm en extra reflectoren dus waarom zouden die niet bij de dealers staan?

En ik heb de krant inmiddels wel uit...


Misschien het verschil tussen nl dealer en belgische dealer ???

En als het zo doorgaat zitten er zo al minstens 4 gs rijders die ook nog een kle500 rijden.....gaat lekker zo..:)
 
JD, de Kwaak moet je nooit wegdoen. Met Heidies eronder is het een soort van Zwitsers zakmes, je kan er alles mee. Ik heb een paar weken terug nog mee door maisvelden heen geploegd en ik heb er Alpen mee overwonnen. Het lijkt me een prima aanvulling op een GSA. :P

Voor wat betreft de GSA, pak de 2011 met minder kilometers. Laat 'm wel bij een officiële dealer nazien voordat je tot koop overgaat.
 
Ik lees af en toe mee. En ik rij nu een Mazda 6 sportbreak. 150pk diesel.
Echt een top auto. Vermogen genoeg, mooi stil. Alles zit erop en op de juiste plek qua knoppenspel.
Echter gemaakt voor mensen tot 170cm. En laat ik nu net 2 meter zijn.
Kortom het zit voor geen meter. Ik rij 70.000 per jaar en wil graag weer terug naar een passat.

Sjonge, en ik ben 1.92 m lang... dat ziet er niet goed uit... gétverderrie... moet ik toch weer naar een Teutoon gaan kijken... net zoals m'n GS... da's ook de enige brommert waar ik enigszins comfi op zit... })
 
Die KLE is ook echt een leuke motor...zodra de tweede motor in huis is dan komen er nopjes op.

Hier mijn KLE

WP_20160815_20_54_49_Pro.jpg


WP_20160815_20_57_44_Pro.jpg


DSC07992.jpg


met een waslijst aan aanpassingen / verbeteringen

- voorvork spacers (verlenging + 5 cm)
- 5 cm verhoging (dmv kortere dogbones
- GPR trevale demper
- voorbochten vervangen door symetrische lijn (custom)
- achterste vering upgrade naar YSS
- promoto progressieve veren
- HID conversie (H7 - K6000)
- dynojet kit (tovami)
- K&N luchtfilter
- acerbis fat bar stuur + renthal grips
- zeta armour + XC guards (handbescherming)
- rox anti vibe risers
- stalen remleiding vooraan
- nieuwe banden (conti trailattack2)
- valbeugels
- 12v plug
- zelfgemaakte radiator bescherming
- claxon verplaatst
- brede enduro/cross voetsteunen (moose hybrid)
- staander verlengt
- alarmlichten (4 pinkers)
- bij grootlicht branden beide lampen
- Zumo 550


Echt een heel leuk ding geworden...nu nog een grote zus vinden zodat de KLE ook niet meer eenzaam is :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan