Het grote GS-topic deel 31 - the story continues ..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ook, vandaar de Aspirine's van Slijk.
im-ok-smiley-emoticon.gif
 
Motorvrienden! :W

Ik heb een F650GS op het oog (ben niet al te lang), welke ik wil gaan proefrijden en eventueel kopen. Nu ben ik erg benieuwd of er specifieke dingen zijn bij de F650GS waar ik op moet letten met een aankoop. Ik heb wat gezocht maar kon niet echt iets vinden over de modernere modellen, enkel over de oudere 1 cilinders. Het gaat in mijn geval om een 2011 model, deze om precies te zijn: Linkie

En kan ik er zeker van zijn dat het 2011 model een 800cc motor heeft? Het is een beetje onduidelijk wanneer ze precies overgestapt zijn van het 650cc blok. Als ik zo verschillende motoren bekijk met de omschrijvingen, lijkt het alsof de motor vanaf 2009 het 800cc blok kreeg. :?

Bedankt alvast! :)
 
F650 = 650 cc betreft de 1-cilinder.
F650 = 800 cc betreft de 2-cilinder (snel te onderscheiden van de F800 door o.a. de gietvelgen en de enkele remschijf voor; de F800 heeft spaakvelgen en twee remschijven).
 
Motorvrienden! :W
......waar ik op moet letten met een aankoop.
Bedankt alvast! :)
Wat ik op de foto zie is een 2008 of 2009 met het 800 twin blok. Let op lekkende koppakking en lekkende waterpomp. Stroomvoorziening kan soms een dingetje zijn, maar in de regel is deze brommert probleemloos.
 
Motorvrienden! :W

Ik heb een F650GS op het oog (ben niet al te lang), welke ik wil gaan proefrijden en eventueel kopen. Nu ben ik erg benieuwd of er specifieke dingen zijn bij de F650GS waar ik op moet letten met een aankoop. Ik heb wat gezocht maar kon niet echt iets vinden over de modernere modellen, enkel over de oudere 1 cilinders. Het gaat in mijn geval om een 2011 model, deze om precies te zijn: Linkie

En kan ik er zeker van zijn dat het 2011 model een 800cc motor heeft? Het is een beetje onduidelijk wanneer ze precies overgestapt zijn van het 650cc blok. Als ik zo verschillende motoren bekijk met de omschrijvingen, lijkt het alsof de motor vanaf 2009 het 800cc blok kreeg. :?

Bedankt alvast! :)


de 800 cc F650 heeft twee uitlaat pijpen en gietwielen.

de F 650 GS 8 00cc heeft veel kwalen gemeen met de F 800 , zelfde blok andere software

de F 650 heeft bepaalde mods af fabriek gekregen die de F800 pas in de loop van gekregen heeft.

maar meestal op politie en koerier gebruik na , behoorlijk betrouwbaar, kijk alleen of ie alle beurten gehad heeft en alle eventuele terug roep heeft gehad.
 
Motorvrienden! :W

Ik heb een F650GS op het oog (ben niet al te lang), welke ik wil gaan proefrijden en eventueel kopen. Nu ben ik erg benieuwd of er specifieke dingen zijn bij de F650GS waar ik op moet letten met een aankoop. Ik heb wat gezocht maar kon niet echt iets vinden over de modernere modellen, enkel over de oudere 1 cilinders. Het gaat in mijn geval om een 2011 model, deze om precies te zijn: Linkie

En kan ik er zeker van zijn dat het 2011 model een 800cc motor heeft? Het is een beetje onduidelijk wanneer ze precies overgestapt zijn van het 650cc blok. Als ik zo verschillende motoren bekijk met de omschrijvingen, lijkt het alsof de motor vanaf 2009 het 800cc blok kreeg. :?

Bedankt alvast! :)

Boxerdame heeft ook een F650 gehad, ding wilde pas fatsoenlijk lopen met dit ding er tussen.
Schijnt iets met milieu vandoen te hebben terwijl ze uit een prima milieu komt....

Motortuning - Tuning - F 650 GS ab Bj. 2008 - BMW F-Serie

als ik naar die foto kijk heb ik krijg ik de indruk dat het een verlaagde fiets is, als dat zo is en je hebt die verlaging niet nodig: niet doen, alles gaat aan de grond.
 
Bedankt voor alle feedback, kan ik erg veel mee!! :)

Boxerdame heeft ook een F650 gehad, ding wilde pas fatsoenlijk lopen met dit ding er tussen.
Schijnt iets met milieu vandoen te hebben terwijl ze uit een prima milieu komt....

Motortuning - Tuning - F 650 GS ab Bj. 2008 - BMW F-Serie

als ik naar die foto kijk heb ik krijg ik de indruk dat het een verlaagde fiets is, als dat zo is en je hebt die verlaging niet nodig: niet doen, alles gaat aan de grond.

Bedankt voor de tip! Is zo'n verlaging makkelijk terug te zetten naar een normale stand? Of is het uberhaupt dan een beter idee om een GS te kopen die niet verlaagd is geweest?
 
Bedankt voor alle feedback, kan ik erg veel mee!! :)

Bedankt voor de tip! Is zo'n verlaging makkelijk terug te zetten naar een normale stand? Of is het uberhaupt dan een beter idee om een GS te kopen die niet verlaagd is geweest?
Als hij al verlaagd is, dan is dat simpel weer terug te zetten. Ik zie overigens alleen een laag zadel, maar TC kan gelijk hebben.
Het lage zadel is te vervangen voor het standaard, echter zegt mijn vrouw dat het lage zadel het meeste comfort biedt omdat het redelijk hard is.
 
Als ik zo verschillende motoren bekijk met de omschrijvingen, lijkt het alsof de motor vanaf 2009 het 800cc blok kreeg. :?

Vanaf 2008, met de komst van de F800GS is de F650GS met diezelfde 800cc motor uitgerust, die van 2011 is met zekerheid zo'n 800cc




Als hij al verlaagd is, dan is dat simpel weer terug te zetten. Ik zie overigens alleen een laag zadel, maar TC kan gelijk hebben.
.


Als het een verlaagde is gaat 'm met zekerheid geen middenbok hebben, hou rekening met extra kosten als je die achteraf ook nog wil plaatsen.
 
Als het een verlaagde is gaat 'm met zekerheid geen middenbok hebben, hou rekening met extra kosten als je die achteraf ook nog wil plaatsen.

Oh dat is een goede inderdaad, dat was me nog niet opgevallen. Misschien is dat een van de redenen dat deze fiets best scherp geprijsd is. :)

Ik denk dat ik vanmiddag de dealer even ga bellen, wat vragen stellen. En mogelijk dit weekend langs voor een proefrit :]
 
Zo best stukkie om door te lezen....

mss leuk om mij ff voor te stellen als ik ga reageren.
Mijn naam is Jarno, 43 jaar en rij al jaren motor en vind eigenlijk alles leuk, van Harley tot japans en van italiaans tot duits. Heb eigenlijk ook alle merken wel gehad
Momenteel R 1200 GS uit 2004.
Erg tevreden mee, rijd erg comfortabel.

Ik heb hem vorig jaar een beetje opgeknapt, was oorspronkelijk een rode GS nu de wielen zwart gespoten, kontje zwart, mat legergroen gewrapt, nieuwe schijven en remblokken, nieuwe banden.
Ben tevreden met het resultaat, zal snel fototje plaatsen
 
Ik heb hem vorig jaar een beetje opgeknapt, was oorspronkelijk een rode GS nu de wielen zwart gespoten, kontje zwart, mat legergroen gewrapt, nieuwe schijven en remblokken, nieuwe banden.
Ben tevreden met het resultaat, zal snel fototje plaatsen


Zelf gewrapt?

Denk er hier ook aan om de mijne te wrappen, twijfel nog een beetje tussen wrappen en spuiten.
 
Als hij al verlaagd is, dan is dat simpel weer terug te zetten. Ik zie overigens alleen een laag zadel, maar TC kan gelijk hebben.

Zou alleen het zadel kunnen zijn, maar de afstand onderzijde demper tot bovenzijde schijf valt gewoon erg op.
Vergelijk hieronder (weet het, helaas net ff andere positie..)
Maar ben wel benieuwd naar de bevindingen.....

bmw-f-650-gs-abs-1218758_10.jpg


bmw-f-650-gs-1231984_11.jpg
 
Heb zojuist gebeld met de dealer, de medewerker die ik sprak kon enkel helaas niet echt antwoord geven op de vragen die ik had (tot hoeverre hij verlaagd is, en hoeveel het kost om weer naar normaal te herstellen). Hij raadde me aan om langs te komen om eerst sowieso even te zitten. Op zich geen gek advies natuurlijk, maar aangezien ik aan de andere kant van het land woon laat ik hem nog even staan :)

Er staat namelijk ook nog een andere motor op motoroccasion.nl met maar iets hogere km-stand. En die lijkt niet verlaagd te zijn. Die heeft sowieso een middenbok en zadel lijkt het standaard zadel te zijn.

Ik las overigens ook dat de F800GS te verlagen is. Zijn er hier mensen met ervaring daarmee? Vind de 800 namelijk een stuk mooier, maar het leek me geen goede motor voor mij aangezien ik wat kleiner ben :+ (171)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan