Motor loopt te rijk?

MrProper

MF veteraan
9 mrt 2008
7.462
1.723
kop van nh
Sinds een tijdje is mijn (chinese) replica monkey een beetje gek aan het doen.
Als ik wat harder rij (80km/h. Top is 90), gaa het allemaal prima. Als ik van het gas af ga om af te slaan, moet ik behoorlijk wat gas geven om hem niet af te laten slaan. Ook knalt ie.
Als ie dan wel af valt, moet ik behoorlijk kicken (10/20 keer) om em weer te starten.

Mijn idee is dat de motor te rijk loopt... Alleen heeft de motor altijd lekker gereden, en is dit geleidelijk gekomen.
De bougie zit er aardig zwart uit, zie foto. Kleppen zijn ook gesteld.

Wat zou het probleem kunnen zijn? En kan het zijn dat de motor rijker is gaan lopen in de loop van de tijd? Wat 'zegt' de bougie?

Alvast bedankt!

n4fq80.jpg
 
1z70c9f.jpg


Ik heb niet zo veel ervaring met afstelling, vlotters en naalden... Maar die sproeier (hoofd sproeier?) die ik op de foto in mn hand heb, zat los. Los alsin bijna eraf.

Storing gevonden? Vlotter was dicht trouwens!
 
[afbeelding]

Ik heb niet zo veel ervaring met afstelling, vlotters en naalden... Maar die sproeier (hoofd sproeier?) die ik op de foto in mn hand heb, zat los. Los alsin bijna eraf.

Storing gevonden? Vlotter was dicht trouwens!
Dikke kans.
Iig goed werk :Y

Terug monteren en proefrijden.

Ev nieuw bougietje er in.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt!

Achterwiel naaf zit al vol met heli coils, achterlicht bracket afgebroken, roest...

Maar ben stukje bij beetje alles aan het poedercoaten en vervangen voor knap after market spul, dus uiteindelijk...
Ik heb nu 5600 km ermee gereden, en los van dit dingetje heb ik toch bar weinig ellende gehad!
 
Wel een bikkel dat je daar op durft te rijden. :Y

6 km heen en 6 km terug. Max 60 km/ h weg. Tank voor 7 euro in de maand... :)

1x in de maand alle kritieke delen even nalopen, niks aan de hand!

Het was inderdaad de hoofdsproeier. Motortje loopt weer als een zonnetje. Pakt weer lekker op en volgas / gas los geen knallen en verzuipen meer. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan