Welke banden en welke binnenbanden?!

Status
Niet open voor verdere reacties.
11 jun 2016
31
1
Eindhoven
Beste M-F'ers,

Ik heb een Honda CB750 F2 uit 1978 en wil hier graag van die ouderwetse dikke banden op leggen. Nu vraag ik mij alleen een aantal dingen af. Ten eerste weet ik niet of ik nu banden met binnenbanden heb op mijn motor of niet. Hoe kan ik dit zien zonder ze eraf te halen?

Ik weet wel mijn huidige bandenmaten;
Voor: 3.25 - 19
Achter: 4.00 - 18

Nu heb ik een setje mooie banden op het oog.
Deze om precies te zijn;
Voor: Avon Safety Milage Mkii AM7 3.5-19 57S
Achter: Avon Safety Milage Mkii AM7 4-18 64S

Dit zou betekenen dat ik bij mijn voorband van 3.25 naar 3.50 ga. Dit kan volgens mij gewoon toch? (heb ik op internet in een tabel gezien dat dit mogelijk is).

Nu is mijn derde vraag; het draagvermogen op de band ( in het geval van mijn nieuwe band dus 57=230kg en 64=280kg) is dit per band of samen?

Vraag 4 is dan meteen; Is het ook mogelijk om van 3.25 naar 4.00 te gaan bij mijn voorband? Want dan zou ik namelijk kiezen voor de;
Avon Safety Milage Mkii AM7 4-19 65S

Omdat deze dus een draagvermogen van 65 heeft ipv 57.

Mijn laatste vraag is; welke binnenbanden heb ik nodig voor deze Avon banden? Kan ik hiervoor mijn huidige binnenbanden gebruiken?(als ik die heb?) Want de nieuwe banden zijn volgend mij wel een stuk dikker (fat tires).

Als ik op binnenband 3.50-19 google dan kom ik uit bij de volgende binnenband;
http://www.fiets-onderdelen-online.nl/Import-binnenband-17

Op het plaatje staat 3.00 - 3.50 dus dat is redelijke universeel dan?

Gr :)
 
Fat tire is een soort marketing uitdrukking?

Wss wordt er mee bedoeld; niet de standaardband, maar een grotere bredere maat.

Je hebt binnenbanden, bij twijfel over de staat; vervangen.
Je gebruikt binnenbanden in de maat die hoort bij de maat van de buitenband.

Loadindex is per band. Andere maat kiezen tbv het genoemde verschil in loadindex in niet nodig.

Of en welke maat nog past op de velg en in de motor, is via google wel na te gaan. Staat zat over dit model.

Zie verder het grote bandentopic aub.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan