Kop Remklauwbout Rond

Capamike

MF veteraan
23 jun 2011
1.197
0
Zandvoort
Gisteren getracht mijn voorste remklauwen te demonteren op de gsxr1000 2007,
Alleen zaten die dingen zo godallejezus vast dat ik er maar 3 heb losgekregen.
Van de 4e en laatste bout is de kop nu zo goed als rondgedraaid..
Ik heb het nog geprobeerd met een 6kant-dop, geen succes.

Het stuur kan net niet genoeg draaien om recht in de kop te kunnen boren.
Hebben jullie tips? Ik ben namelijk ten einde raad..

G8jaU2.jpg


I6u7lb.jpg
 
Laatst bewerkt:
Laten schikken dmv warmte/kou.
Griptang. Tikken met drevel.
Vlakjes netjes maken tbv 1 maat kleinere steeksleutel.
Kruipolie.

Kop er af, en draadeind er uit zien te krijgen.

zomaar ff wat dingen die opkomen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is dat niet slecht voor de remklauw om de bout warm te stoken?
Griptang heb ik net wat te weinig ruimte voor.
Drevel kan ik vanmiddag kopen om te proberen.
Kruipolie zit er op.
Wellicht ga ik dan maar met een vijl aan de slag
 
Laatst bewerkt:
En regel ook alvast een vervangende bout.
Yes! Dat lijkt me wel zo verstandig


Kop er af, dan kan je de remklauw verwijderen.
Vervolgens een griptang op het draadeind zetten en er uit halen.

Heb ik inderdaad ook over nagedacht, echter hoe krijg ik de kop er af zonder de remklauw teveel te beschadigen?
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk zit er verkeerde loctite op die voor een soort van definitieve hechting heeft gezorgd. Misschien wat warm maken maar dan smelt je ook rubbers in je klauw als je pech hebt.

Sleuf in de kop slijpen zodat je er een plaatje staal in kan schuiven en dat vervolgens als hefboom kan gebruiken. Of er een slagschroevendraaier in kan zetten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zoiets met een binnenzeskant gehad. Ik heb de hele kop weg geboord. Dus net niet in de remklauw. Toen de klauw eraf gehaald. Daarna was de spanning van het draadeind af en kon ik die er met de hand uitdraaien. Geen haast hebben en rustig boren, dan is het wel te doen.
 
ik zou gewoon goed gereedschap gebruiken
Dat had hij moeten doen ja.

laten schrikken kan geen kwaad. ff een tik met hamer op geven (niet er maar vrolijk op los mokeren) en idd kruipolie. of eerst kruipolie en nachtje laten staan. misschien komt de bout wat losser. kan vuil, roest of idd loctite zijn.
kruipolie bij de remmen zou ik niet doen. Je weet nooit waar het terecht komt.
 
Zot heeft gelijk. Ik durf te wedden dat ik hier zelfs een 12-kant heb liggen die hem zo los had gekregen. Iets met toleranties en zo.

Wat je wil is de spanning van de bout af halen zodat er minder kracht nodig is om hem in beweging te krijgen. Boutkop warm stoken met een kleine toorts is een goed begin, of een combinatie van dat en de andere suggesties hierboven.
 
Dat had hij moeten doen ja.kruipolie bij de remmen zou ik niet doen. Je weet nooit waar het terecht komt.

ik snap wat je bedoeld, maar die bouten komen echt niet bij het remvloeistof reservoirtje in je rem zelf, anders kun je een dergelijk systeem niet luchtdicht krijgen (en dat is wel preferabel in deze situatie). En als je al aan het rondklieren bent met je remmen mss voor zekerheid zowieso remreiniger gebruiken achteraf (en ff je rem tijdje laten slepen als je weer rijd mss ofzo?). en natuurlijk niet dat ding volplensen met olie, maar een KLEIN drupje ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan