Km stand vooruit zetten

Bonusballs

Rookie
21 jan 2008
26
0
Gronau
Ik woon in Duitsland en ga weer verhuizen terug naar Nederland. Nu wil ik mijn motor uiteraard ook meenemen. Maar er staan nog maar 4.000 km op de teller. Nu moet ik BTW gaan betalen bij minder dan 6.000 km. Daar heb ik natuurlijk geen zin in. 2 x BTW betalen lijkt me wat overdreven. Iemand een idee hoe ik dat kan organiseren? Groetjes en alvast bedankt voor het meedenken....
 
Zo goedkoop mogelijk een andere teller ( + 6000 km. )regelen op MP e.d. Klaar is Kees. Maar weet je ook hoeveel je aan BTW moet betalen, oftewel, is het de moeite waard?
 
Laatst bewerkt:
Jazeker, dat weet ik!

U pakt uw motorpak en trekt deze aan. U pakt uw portemonnee en rijdt daarmee naar de benzinepomp. Vervolgens tank u de motor helemaal vol en begint u met rijden. Dit proces herhaalt u een aantal keren totdat uw teller de 6000km heeft gepasseerd.

Alle andere manier vallen volgens mij onder fraude :)
 
Zo goedkoop mogelijk een andere teller ( + 6000 km. )regelen op MP e.d. Klaar is Kees. Maar weet je ook hoeveel je aan BTW moet betalen, oftewel, is het de moeite waard?

De motor is 10 jaar oud en heb er (helaas) heel erg weinig op gereden.
2000 km rijden in een paar weken gaat me helaas niet lukken vanwege een tijdelijke handicap.
Vandaar mijn vraag.....
 
Je mag toch nog 1 jaar rijden met je buitelands kenteken in Nederland en daarna ben je pas verplicht een nederlands kenteken te nemen?
In die tussentijd kilometers maken.
 
Snap dat 2x BTW betalen niet helemaal. Als je de motor in Duitsland (goedkoper) hebt gekocht ben je hier gewoon belastingplichtig als je hem hier in wilt voeren. Heb je hem eerst meegenomen vanuit NL naar DE had je BTW terug kunnen krijgen...
 
Stel nou dat er tussentijd een nieuwe teller op je motor was gekomen. Hoe zou je het dan oplossen?..

Althans ik vind het een valide verhaal en er niemand die dit in twijfel trekt, aangezien 4000km in 10 jaar tijd minder geloofwaardig is dan tussentijds een nieuwe teller. O-)
 
Als je aantoonbaar de btw in Duitsland hebt betaald en hem als verhuisboedel meeneemt hoef je volgens mij de btw niet nog eens te betalen. Weet je zeker dat je dit allemaal overhoop hoeft te halen?
 
Laatst bewerkt:
Stel nou dat er tussentijd een nieuwe teller op je motor was gekomen. Hoe zou je het dan oplossen?..

Althans ik vind het een valide verhaal en er niemand die dit in twijfel trekt, aangezien 4000km in 10 jaar tijd minder geloofwaardig is dan tussentijds een nieuwe teller. O-)

Ik heb gelukkig alle benodigde papieren en ook van de TÚV keuring waar netjes alle km standen op staan. Maar ik kan me voorstellen dat als ik zou willen verkopen mensen kunnen gaan denken dat het niet klopt. Maar ben de eerste eigenaar en dondersgek met mijn brommertje. Alleen die km's he?!
Nooit gedacht dat ik zou zeggen de km stand moet vooruit..... :N
 
Je mag toch nog 1 jaar rijden met je buitelands kenteken in Nederland en daarna ben je pas verplicht een nederlands kenteken te nemen?
In die tussentijd kilometers maken.

Van Nederland naar Duitsland is het 3 maanden. Weet eigenlijk niet of dat andersom ook zo is. Maar dan nog.... Moet volgend jaar maart nog weer eens aan mijn knie geopereerd worden. En tot die tijd nog revalideren....
 
Terug
Bovenaan Onderaan