Motor hapert en slaat af

Martin1349

Rookie
25 jun 2016
3
0
Lisse
Beste motorforum,

Ik heb een probleempje met mijn motor, sinds 2 weken heb ik mijn motorrijbewijs en ik heb vorige week een motor gekocht. Het is een Suzuki gsx600f uit 2006 hij ziet er goed uit ik dacht nieuwe voorband en remblokken erop en ik ben klaar dus naar de garage geweest en laten vervangen. Monteur heeft hem ook ff snel bekeken en alles zag er goed uit.

De 1ste week reed hij top nergens last van gehad. Vanaf gisteren begint hij te haperen de eerste paar minuten rijd hij goed maar daarna vallen de toeren steeds terug met 1000 of 2000 om de seconde ongeveer, en er komt een klappend geluid af en toe uit de uitlaat ook slaat hij snel af als ik stilsta of terug schakel. Gisteren op de snelweg begon het en toen wou hij ook niet harder als 120 meer ben zo snel mogelijk naar huis gegaan en heb een afspraak bij de garage gemaakt maar wat kan het zijn?

Met vriendelijke groet,
Martin
 
Laatst bewerkt:
Het zou fijn zijn als je iets meer leestekens gebruikt, leest wat gemakkelijker voor ons.
Er kunnen verschillende oorzaken zijn voor jouw probleem. Ik denk bijvoorbeeld aan een probleem met de benzinetoevoer, maar het zou ook zomaar een probleem met de ontsteking kunnen zijn.
Waarschijnlijk gaat de garage waar je hem naartoe brengt het je wel kunnen vertellen na onderzoek. Succes!
 
Beste motorforum,

Ik heb een probleempje met mijn motor, sinds 2 weken heb ik mijn motorrijbewijs en ik heb vorige week een motor gekocht. Het is een Suzuki gsx600f uit 2006 hij ziet er goed uit ik dacht nieuwe voorband en remblokken erop en ik ben klaar dus naar de garage geweest en laten vervangen. Monteur heeft hem ook ff snel bekeken en alles zag er goed uit.

De 1ste week reed hij top nergens last van gehad. Vanaf gisteren begint hij te haperen de eerste paar minuten rijd hij goed maar daarna vallen de toeren steeds terug met 1000 of 2000 om de seconde ongeveer, en er komt een klappend geluid af en toe uit de uitlaat ook slaat hij snel af als ik stilsta of terug schakel. Gisteren op de snelweg begon het en toen wou hij ook niet harder als 120 meer ben zo snel mogelijk naar huis gegaan en heb een afspraak bij de garage gemaakt maar wat kan het zijn?

Met vriendelijke groet,
Martin
 
Ja sorry op mijn telefoon geschreven dn gebruik ik nooit zoveel leeatekens. De garage zal het vast weten maar die kon pas over een paar dagen dus ik dacht als het iets simpels is kan ik het zelf oplossen.
 
het knallen ... kan komen door een slechte bougie of een losse boegiekap... ;) eerst de simpele dingen controleren. Heb zelf ook een gsx600f gehad en die kreeg ook problemen als hij warm was of werd, bleek een "lekke" boegiekap te zijn. Kappen vervangen en probleem opgelost.
waar kom je vandaan ? misschien iemand hier die ff wil helpen..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan