Wie vervangt mijn HYPERMOTARD 1100 distributieriemen?

Freddel1989

Rookie
25 jun 2016
3
0
Even voorstellen,

de naam is Frederik, omgeving Eindhoven. Reeds mijn 4de motor. Van een Fireblade naar een CB1000R naar een KTM 990 naar een 2008 Ducati Hypermotard 1100.
Zoals jullie weten loopt de DS1100 motor op riemen en deze 'dienen' elke 2 jaar of 24.000 kilometer vervangen te worden.
Aangezien mijne nu bijna 12.000 gelopen heeft máár God weet hoe lang deze riemen er al op zitten, zoek ik een ervaren monteur die voor een leuk prijsje mijn riemen even wil vervangen en op juiste spanning kan zetten.
Voelt iemand zich geroepen, omgeving Eindhoven?

De riemen zijn reeds aangekocht, dit zijn DAYCO's.

Wie kan/wil mij helpen? Alvast bedankt!

full
 
Het schijnt zelf te doen te zijn.

Denk ook niet dat een dealer zit te wachten op jij die met eigen riempjes aankomt. Dat wordt dan geen "vriendenprijsje".

Dan moet je maar net iemand kennen die het kan.

Succes
 
Laatst bewerkt:
Heb ook wel eens gezien dat ze zo'n riem in de lengte doorsnijden , dan voorste helft er af daar de nieuwe riem voor in de plaats dan de achterste helft doorsnijden en de de nieuwe doorschuiven op de poelie's en spannen en klaar is kees,piet,jan of wie dan ook.
 
Heb ook wel eens gezien dat ze zo'n riem in de lengte doorsnijden , dan voorste helft er af daar de nieuwe riem voor in de plaats dan de achterste helft doorsnijden en de de nieuwe doorschuiven op de poelie's en spannen en klaar is kees,piet,jan of wie dan ook.

Dat kan ja. Je kan natuurlijk ook de krukas en de nokkenassen op hun markering zetten. Maar als je graag loopt te kloten...
 
Bedankt voor de reacties. YouTube toont dat het niet moeilijk is maar laat het toch liever aan een kenner over. Plaatsen oké, meer de spanning ervan..

Ik benader Kevinblade wel eens.

Weten jullie om en beide de prijzen bij Biggelaar op mijn originele ecu wat aan te passen?
 
Bedankt voor de reacties. YouTube toont dat het niet moeilijk is maar laat het toch liever aan een kenner over. Plaatsen oké, meer de spanning ervan..

Ik benader Kevinblade wel eens.

Weten jullie om en beide de prijzen bij Biggelaar op mijn originele ecu wat aan te passen?
Biggelaar zelf zal dat het beste weten.
 
Bedankt voor de reacties. YouTube toont dat het niet moeilijk is maar laat het toch liever aan een kenner over. Plaatsen oké, meer de spanning ervan..

Ik benader Kevinblade wel eens.

Weten jullie om en beide de prijzen bij Biggelaar op mijn originele ecu wat aan te passen?
Prijzen zijn op de website te vinden.

250 euro voor remap zonder testbank. Op testbank remappen 350.

Uurtarief is 72,5 en met de riempjes zijn ze denk een uurtje bezig.
 
gewoon lekker zelf doen joh,op joeptjoep staat precies hoe het moet... _O-

of een beunhaasje vragen hier op het forum idd...dan heb je tenminste ook garantie als je riem er af vliegt.... _O- _O- :Y

als het onderhoud weer via goedkope kanalen moet snap ik niet waarom je een duc gekocht hebt... :N

my2cents..
 
Laatst bewerkt:
Je bent nieuw dus ik geef je een hint.

Je mist het sarcasme uit het bericht van Rambabbel! Vandaar de berichten van Tom en Yakko ;)

Ik denk dat je gewoon naar een motorzaak moet gaan of het zelf moet doen. Vragen of iemand het voor minder dan een motorzaak wilt doen is niet een gewaardeerd iets op MF (er zitten hier ook mensen die namelijk hun eigen motorzaak hebben).

Je hebt een dure Ducati. Die breng je normaliter gewoon naar de dure dealer en aan je goedkope Honda ga je zelf lopen klooien.


Voor de rest veel lees plezier hiero!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan