Startmotor krijgt motor niet goed rond van Kawasaki LTD

fastback71

Rookie
15 nov 2013
10
0
Goedemiddag,

Ik ben bezig met een Kawasaki LTD454 uit 1986, deze heeft een hele tijd silgestaan. Het lijkt alsof de startmotor de motor niet goed door de compressie heen krijgt, gaat erg langzaam rond met starten. Ook wanneer ik direct stroom op de startmoter zet. Koolborstels van de startmotor heb ik laten vervangen dus ga er eigenlijk van uit dat deze goed is. Waar kan dit aan liggen? Heeft een LTD 454 een decompressieklep en waar kan ik deze vinden?

Alvast bedankt voor jullie hulp! :)

Groeten,
Jeffrey
 
oude die je liggen had ?
en wie zegt dat ze vol zijn, je lader ?

hang eerst maar eens een voltmeter over je batterij en laat maar weten hoeveel hij aangeeft voor en tijdens het starten.

De originele accu van de Kawasaki was dood. Had nog een andere accu staan die al een paar maanden aan een druppellader hangt. Daarnaast heb ik de accu van mijn Suzuki RF900 er aan gehangen, ook hier komt de motor niet goed mee rond. Kan het zijn dat de Kawasaki een ander type accu nodig heeft?
 
Meet met een voltmeter eens de spanning op de accupolen bij een onbelaste accu en dan de spanning tijdens het starten met de startmotor. Deze twee waarden geven een goede indruk van de kwaliteit van de accu.

Verder de spanning meten op de + 12 V op de startmotoraansluiting en massa (motorblok). Dit geeft een indruk van de overgangsweerstanden tussen de verschillende aansluitingen, zowel van de + 12 V kabel als van de massakabel.

Zet deze waarden maar eens hier dan kunnen we een beter antwoord geven.
 
Laatst bewerkt:
Even de accuspanning meten terwijl je start.
Minder dan 10.5 volt is een slechte accu.
Dat er geen carburateurs op de motor zitten maakt het voor de startmotor ook veel moeilijker.
je heb zo veel meer compressie.
 
Ik heb met startkabels beide polen direct op de startmotor gezet, probleem blijft.
Als de accu goed is en je doet direct op de startmotor, is waarschijnlijk je startmotor kaduuk. Je kan er met een grote hamer een klap op geven, kan wel eens helpen :+.
Kan eventueel iets raars zijn met startkoppeling, of dat er iets anders intern vastloopt....
 
Laatst bewerkt:
Even de accuspanning meten terwijl je start.
Minder dan 10.5 volt is een slechte accu.
Dat er geen carburateurs op de motor zitten maakt het voor de startmotor ook veel moeilijker.
je heb zo veel meer compressie.

Bedankt voor het meedenken mannen.
Ik heb even gemeten. Onbelast geeft de accu 12.5 volt. Tijdens het starten schommelt deze tussen 10 en 11 volt.
 
Omdat je veel meer lucht aanzuigt dan dat je doet met een inlaat die nagenoeg gesloten is door de gasschuif.

Ondank dat dit me onaannemelijk leek, heb ik toch even de inlaat compleet afgedekt met een stuk plastic... En hij gaat inderdaad sneller rond :?

Ik ga even de carbs monteren en kijken wat hij dan doet... (voorheen ging hij ook met carbs zo slecht rond, maar dat was voor de startmotor revisie)
 
Als ik hem even aan me auto accu hang zou ik het moeten kunnen uitsluiten toch?
(Ps, ook met carburateur gaat hij niet goed rond)

Startkabels en een draaiende automotor. :Y Als jouw startmotor nu nog niet lekker rondgaat, kan je deze verdenken.

Iets vergeten te smeren bij de revisie of zo. :? Probeer ook eens te starten met en zonder bougies. Als dit een werkeliojk verschil geeft in het rondgaan, kan het wel eens aan het motorblok zelf liggen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan