Maat van de Remblokken XR600R 1994

SpaceMonkey

Die hard MF'er
24 okt 2012
325
1
Eindhoven
Goeienavond! Ik heb deze vraag al in het XR topic gesteld, maar daar is of weinig activiteit, of niemand weet er raad mee of ik stel een heel domme vraag. Waarschijnlijk een beetje van alles, maar hopelijk hier meer succes.

Ik wil de remmen van mijn XR600R uit 1994 gaan reviseren, en meteen ook nieuwe zachte remblokken erop gooien. Alleen welke maat hebben die remblokken? Japparts geeft twee opties: 94.2 x 32.0 x 7.3 mm OF 94.0 x 34.2 x 7.5 mm. Kleine afwijking, maar blijkbaar moet je die blokken vergelijken met diegene die erin zitten. Ik heb de remblokjes eruit, maar heb eigenlijk geen idee waar die maten voor staan. Geen idee hoe die schuifmaat er omheen gehangen moet worden om tot die maten te komen zeg maar.

Iemand met een XR600R of met meer ervaring een idee? Ik zelf neig naar de laatste versie, omdat mijn fiets uit 1994 is, en er bij een of andere aliexpress een verschil zit tussen tm 1993 en daarna. En die hebben een ongeveer gelijk typenummer. Maar ik wil het graag iets zekerder weten, voordat ik dingen ga bestellen.

mvg en bvd.. :)

edit: gaat in eerste instantie om de remblokken voor.. achter is ook een verschil geloof ik maar dat is optisch beter te bepalen.

Wouter
 
Laatst bewerkt:
Hoi!

Als eerste, remblokken bestel je NIET op Aliexpress (iets met bezuinigen op de verkeerde dingen).

Ten tweede, er zijn bepaalde bedrijven, die motoronderdelen verkopen. Als je nou de blokken er even aftrekt en een motorzaak binnenloopt, willen ze je vast helpen!
Mochten ze het niet op voorraad hebben, kunnen ze d.m.v. je chassisnummer de juiste bestellen.

Je zou ook kunnen kijken of je nog een nummer kan vinden op je oude blokken.

Lastig namelijk als je blokken besteld die achteraf niet passen. Dubbele verzendkosten enzo.

Zo meet je bijvoorbeeld remblokken:

dr21.jpg


Jim
 
Laatst bewerkt:
Hoi!

Als eerste, remblokken bestel je NIET op Aliexpress (iets met bezuinigen op de verkeerde dingen).

was ik sowieso niet van plan, ik was alleen op zoek naar of er ergens maten te vinden waren, en dit was het beste resultaat -O-

Ten tweede, er zijn bepaalde bedrijven, die motoronderdelen verkopen. Als je nou de blokken er even aftrekt en een motorzaak binnenloopt, willen ze je vast helpen!
Mochten ze het niet op voorraad hebben, kunnen ze d.m.v. je chassisnummer de juiste bestellen.

Lastig hier in de buurt, heb er wel eentje, maar die moet ook gewoon zelf zoeken. Plus onder werktijd vs zelf in de avonduren. Ik hoopte er zelf uit te komen. Moet toch meer dingen bestellen voor de gehele remrevisie. Ik gun zo'n bedrijf graag hun marge, maar alleen als ik er zelf niet uit kom.

Je zou ook kunnen kijken of je nog een nummer kan vinden op je oude blokken.

Lastig namelijk als je blokken besteld die achteraf niet passen. Dubbele verzendkosten enzo.

Zo meet je bijvoorbeeld remblokken:

[afbeelding]

Jim

Top, goeie tips, ga mn blokken er nog eens vanaf halen en inspecteren op nummers. En proberen te meten op jouw manier, zo ver als maar kan. Maar de vorm van mijn blokjes is wat minder vierkant als de link die jij als voorbeeld geeft. Maakt het lastiger vooral in de hoogte.

Nummers geef ik weinig kans, want de vorige eigenaar (altijd weer die vorige eigenaar ;) ) heeft de remmen zonder revisie lekker rood geverfd. Ziet er mooi uit, dat wel. Maar de blokjes zijn van achter ook rood, lekker consistent |(
 
de lengte lijkt me niet interresant.
de grootte van het oog verschilt nogal en de haak bovenop het blok is echt een haak bij de onderste afbeelding.

je kan een aantal remblokken bestellen in verschillende dikte, de rest is dan identiek, dus dat lijkt me ook niet superboeiend met een verschil van 0.2 mm dus ik zou de hoogte van je blok meten.

op het oog zou je al zeggen dat het oog op de bovenste foto wat meer uitsteekt, vast 2,2 mm ;)
 
Op http://www.wemoto.be/bikes/ staan de maten van de remblokken erbij.

thanks maat! bedacht net dat de methode van LePensZeur (ff goed kijken met het voorbeeld ernaast) ook wel zou moeten werken omdat de hoogte best veel verschilt. Maar inderdaad, volgens deze site heb ik de versie die iets hoger is. (34.2) Ga het nog ff optisch dubbelchecken en dan bestellen. Super!
 
Okee, of de bovenvermelde site klopt niet, of er zitten niet meer originele remblokken op mijn bike, maar optische inspectie mbv photoshop doet iets anders uitwijzen. Toch die andere maat.. Ga er maar van uit dat deze inspectie het beste werkt.

full


In ieder geval hartelijk dank voor de medewerking, ik weet nu welke ik moet bestellen. (had ik dus ook gewoon meteen zelf kunnen doen dit, maar daar was ik dan weer niet op gekomen. Dank voor de tips dus)
 
Terug
Bovenaan Onderaan