Motor 50cc

Status
Niet open voor verdere reacties.

SniPaX

Rookie
27 jun 2016
10
0
Geachte,

Ik ben zonet 16 geworden en mag dus een brommer van 45 km/h hebben. Ik ben nogal een Harley Davidsonfan en vind onder die brommerkes maar niet echt wat ik zoek. Zou het mogelijk zijn om een motor te kopen en daar een 50cc van te maken? Is dit illegaal of niet? ;3

Grtz Ph
 
@Jim, praktisch is dus niet helemaal? ;P
Geld maakt me niet zoveel, enkel of het mogelijk is.
Btw dit is eerder motor dan scootervraag als u het mij vraagt.. En deze site heeft toch als doel vragen te stellen of sla ik de bal mis?
 
Laatst bewerkt:
In mijn brommertijd was het niet mogelijk een (eigenbouw) kenteken op een brommer te krijgen. misschien kan de RDW je meer vertellen over de huidige regels.

En als je een Harley voorziet van een 50cc blokje heb je denk ik nog steeds niet waar je naar op zoek bent...

Ik denk dat een Aprilia Rose het dichtst in de buurt komt van je wens. Helaas is het een 2 takt dus
het geluid strookt niet helemaal met het chopper uiterlijk.
 
@Jim, praktisch is dus niet helemaal? ;P
Geld maakt me niet zoveel, enkel of het mogelijk is.
Btw dit is eerder motor dan scootervraag als u het mij vraagt.. En deze site heeft toch als doel vragen te stellen of sla ik de bal mis?
Geen enkele motorfiets is om te bouwen tot maximaal 49,9 cc en het beperkte vermogen dat bromfietsen mogen leveren. Je zal dus minimaal 2 jaar en een paar examens verder moeten zijn om zelfs maar aan een motorfiets te mogen denken ;)
 
Geen enkele motorfiets is om te bouwen tot maximaal 49,9 cc en het beperkte vermogen dat bromfietsen mogen leveren. Je zal dus minimaal 2 jaar en een paar examens verder moeten zijn om zelfs maar aan een motorfiets te mogen denken ;)

Vermogen maakt niets meer uit tegenwoordig. Alleen de max snelheid en de cilinderinhoud.

Koop gewoon iets wat er op lijkt. 't is gewoon niet haalbaar. Punt.
 
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=3

$_85.JPG
 
@Jim, met geld is alles haalbaar zolang het wettelijk is..
Money rules the world

Net 16, en zo'n instelling.

Lekker Harley kopen van 10k+ en puchblok er onder sleutelen. Zeeeer benieuwd hoe je een motor van 300+kg gaat aandrijven met 49cc.



Laat je wel even weten of het gelukt is?
 
@sammie, honda is nogal klein voor mij. Ben een redelijk grote kerel en wil niet als een reus op een scooter lijken. Helaas zijn er bijna geen grotere scooters naar mijn weten :/

@UTP, zoiets is het idd nog ;)


@nicolaas, dat is idd ook het enige wat mij daar stoort, die 2 takt :/

And I will Jim
Zolang ik maar niet uw instelling heb: 'Van hard werken is nog niemand gestorven, toch neem ik het risico liever niet.' ben ik gelukkig ;o
 
Laatst bewerkt:
Bij een motor is er geen typegoedkeuring afgegeven als bromfiets zijnde. Daarom onmogelijk. Tenzij(!) je zelf een frame zou maken en laat keuren als zelfbouw. Met een puchblok o.i.d.

Het ziet er niet uit, en rijdt voor geen meter. 49cc op 350 kg. Ik zie het niet gebeuren.

Wat is je budget?
 
Laatst bewerkt:
Voor een 16 jarige heb je nog niet heel veel inzicht over hoe de wereld in elkaar zit he? Koop gewoon n schakelbrommer en ga over een paar jaar je motorrijbewijs halen.
 
Nej hoor, heb ik zelf gedaan. Snap jullie punt niet.. Dat ik het beter heb dan andere jongeren geeft jullie niet het recht mij uit te kakken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan