Motor 50cc

Status
Niet open voor verdere reacties.

SniPaX

Rookie
27 jun 2016
10
0
Geachte,

Ik ben zonet 16 geworden en mag dus een brommer van 45 km/h hebben. Ik ben nogal een Harley Davidsonfan en vind onder die brommerkes maar niet echt wat ik zoek. Zou het mogelijk zijn om een motor te kopen en daar een 50cc van te maken? Is dit illegaal of niet? ;3

Grtz Ph
 
Nej hoor, heb ik zelf gedaan. Snap jullie punt niet.. Dat ik het beter heb als andere jongeren geeft jullie niet het recht mij uit te kakken.

Stel je niet zo bitcherig / kakkerig op.

Je hebt geen rooie rotcent, en daarbij ben je nog zo onnozel als de pest ook. Je vraagt advies, krijgt een antwoord dat je niet zint, en doet dan gigantisch uit de hoogte.

man man man |(
 
Okókéoké, nu dat Brexit een feit lijkt moet ik als nakomeling van de bayboomers aan m'n pensioen denken, en help dus graag de jongere generatie - toekomst van morgen immers - met wijze adviezen :+

Aldus: motor ombouwen tot brommer?

Technisch: jahoor, dat kan, althans, je kunt een motorfiets pakken en met wat handigheid schroef je daar een 49 cc bromfietsblokje onder.

Kenteken: probleem is dat er sinds de 80-er jaren eigenlijk geen motoren meer zijn die (hier of elders in Europa) een typegoedkeuring hebben als motor én brommer. De (individuele) keuring voor een kenteken zal dus flink in de papieren gaan lopen. Tegen de tijd dat je het kenteken in ontvangst mag nemen ben je waarschijnlijk de 18-jarige leeftijd ruimschoots gepasseerd.

Praktijk: met het koppel van een 49 cc blokje i.c.m. met motorfietsframe mag je blij zijn als het ding nog zelfstandig een stoeprand op kan rijden, tenminste, als je óók wilt dat-ie in staat is om 40-45 km/u te rijden. Motorfietsen zijn gebouwd om met veel grotere krachten om te gaan dan een bromfiets en zijn zodoende veel zwaarder geconstrueerd.

Er zijn volgens mij een handvol chopper-achtige brommers gemaakt, je hebt het dan over ouwe beestjes:

- Aprilia Rose in de late 80-er jaren
- Yamaha FS1 in de vroege 80-er jaren, en Gilera had toen ook zoiets

Ook Honda en Suzuki hebben omstreeks 1983 ooit een chopper-modelletje gehad, maar die zijn nooit officieel in NL gevoerd. Gelet op formaat verwacht ik niet dat deze apparaten erg tot de verbeelding gaan spreken.

Dan zijn er nog legio pitbikes te vinden van Chinese makelij: www.alibaba.com, maar daar ga je denk ik nooit een kenteken op krijgen.

Mijn advies zou zijn: bouw idd iets o.b.v. een Honda SS als je sleutelen leuk vind. Hou anders het geld in je zak, haal t.z.t. je rijbewijs en ga een motor halen.

Voor het overige ;) bescheidenheid siert in een land waar je kop eraf gaat als je die boven het maaiveld uitsteekt, en daar ga je later veel plezier van hebben. Dat is echter aan jou, gefeliciteerd en veel succes.
 
Die Yamaha had mijn ex-vriendin in de jaren 80,Sherrif heten die.Later had ze een Suzuki,ook een chopper modelletje,ben de naam ervan kwijt.Maar koop inderdaad een Honda viertakt,en gedraag je eens normaal kerel.Dit soort topics horen op vrijdag pas,en het is pas maandag. ;)
 
Koop een Aprilia Red Rose
607_02.JPG


Of een Jingcheng Knight
jincheng-knight-01.jpg


Of als je het oldschool wilt houden, een Yamaha FS1 Sheriff `
238502707.jpg


Of een Suzuki ZR50
ZR50SLP_NLsales1_L.jpg
 
Aprilia Red Rose is ook het eerste waar ik aan denk als je een chopper wil met 50cc.
En dan er een 4 takt blokje erin hangen van een of andere chinese crosser.
Komt goedkoper uit, want er is nog geen APK voor brommers :D
 
Bij het RDW kun je gewoon je zelfbouw brommer laten keuren. Dus ik zou zeggen: ga eens langs zaken die custom motoren bouwen etc. Zij kunnen vast wel een chopper voor je bouwen met een 50cc blok erin. Dan even laten keuren bij het RDW en klaar ben je.
 
Bij het RDW kun je gewoon je zelfbouw brommer laten keuren. Dus ik zou zeggen: ga eens langs zaken die custom motoren bouwen etc. Zij kunnen vast wel een chopper voor je bouwen met een 50cc blok erin. Dan even laten keuren bij het RDW en klaar ben je.

Probleem is dat er een VIN nummer in staat, bij dat VIN nummer hoort een kentekenbewijs.

Op dat kenteken staat wat voor categorie motorvoertuig het is.


Van een motorfiets een bromfiets maken is niet mogelijk.
 
Nej hoor, heb ik zelf gedaan. Snap jullie punt niet.. Dat ik het beter heb dan andere jongeren geeft jullie niet het recht mij uit te kakken.

Het boeit helemaal niets of jij het beter hebt of niet. Daarmee bedoel je dat je de beschikking hebt over geld, zo te lezen. Geld maakt niet gelukkig, geloof me.


Reden waarom er wat verhitte reacties komen kan ermee te maken hebben dat dit een motor-forum is en geen bromfiets-forum.nl.
Op zich is een bromfiets vraag ook niet zo erg maar we hebben gemerkt dat bromfietsvragen vaak blijken te komen van "te jong nog niet volwassenen" met bijbehorend postgedrag.

Dat is de reden dat we bromfiets vragen niet op M-F willen hebben.
Al zijn er best een paar echte motor-forum leden die ook als bromfietsrijder hier op M-F zijn begonnen, dat hebben ze dan aan hun eigen instelling en postgedrag te danken *D

Met bovenstaande ( en enkele andere ) reactie geeft je niet bepaald het idee dat jij ook zo'n positieve uitzondering gaat zijn.
Wil je mij het tegendeel bewijzen: Ga je gang, welkom in dat geval.
Ga je negatief opvallen, dan lig je er snel genoeg vanaf.

Dit topic gaat iig dicht. Het antwoord is gegeven en verder gaat dit nergens meer over.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan