reset ECU

richard02

MF'er
31 aug 2013
66
1
lelystad
Beste Mf fanaten,

Is er een manier om de ECU van een motorfiets (zx10r '05) te resetten??? Motor geeft geen foutcode maar loopt op 2 cilinders en met een beetje gas komt cilinder 3 erbij. En zelfs bij acceleratie boven de 5000rpm komt cilinder 4 er ook bij maar op t moment dat ik t gas loslaat begint ie weer te pruttelen...

Mvrgr Richard
 
Ik wil natuurlijk geen topic kapen, maar ik doe het toch :+

Hij heeft geprobeerd een gear indicator aan te sluiten op de toerental pickup kabel van de ecu, toen het draadje gestript was is deze op de + van de accu gevallen :P
En nu loopt hij niet zo best
 
:X maar ja, dan heeft het tenminste geen montagekosten met zich meegebracht ;)
Ik wil 'm voor 300 euro wel van nieuwe software voorzien, maar als hij dan geen problemen meer geeft kan ik niet garanderen.., immers er kan ook interne schade in de ECU opgetreden zijn.
In het vervelendste geval wist hij eerst de oude software, en krijgt hij die nieuwe software niet geladen, dan is je motor hersendood en moet je een andere ECU kopen.
 
Laatst bewerkt:
Opzich een goed idee dat flashen, alleen als hij naar de knoppen is ben je 300 euro kwijt aan een kapotte ecu, en dat is wel wat veel voor een boekenlegger, en dan kun je alsnog een nieuwe ecu gaan halen
 
Welk deel is op de plus gekomen. Vanaf de sensor of vanaf de ECU?

In geval van ECU zou je eens contact op kunnen nemen met Carmo. Denk eerder dat 't een hardwarefout is dan een software fout..

Overigens een citaat van het ZX10R forum:

...Once the fault is cleared, it should go away on it's own once the ignition is cycled on and off one time. If you're still seeing the same code, you haven't actually fixed anything
 
Laatst bewerkt:
Welk deel is op de plus gekomen. Vanaf de sensor of vanaf de ECU?

In geval van ECU zou je eens contact op kunnen nemen met Carmo. Denk eerder dat 't een hardwarefout is dan een software fout..

Overigens een citaat van het ZX10R forum:

Een willekeurige pin van de ecu kortsluiten is een dikke garantie voor een veredelde baksteen. Lijkt me logisch met dergelijke fijnelektra.
 
Opzich een goed idee dat flashen, alleen als hij naar de knoppen is ben je 300 euro kwijt aan een kapotte ecu, en dat is wel wat veel voor een boekenlegger, en dan kun je alsnog een nieuwe ecu gaan halen

Dat begrijp ik.

Je/Jullie zijn dus op zoek naar een optie die wat geld kost en gegarandeerd resultaat geeft, en die is er niet.

Opties:
- Motor verkopen hoe hij nu is, levert niets op.
- Nieuwe ECU, meteen hele dure optie, wel gegarandeerd (?) resultaat.
- ECU flashen a 300 euro, mogelijk alsnog nieuwe ECU kopen. Kan dus zowel de goedkoopste als de duurste optie zijn..

Ik zou toch voor optie 3 gaan.
 
Laatst bewerkt:
Een 2e hands ecu kopen is vooralsnog de goedkoopste optie. Kost minder dan 100 euro volgens Ebay.

Is er niemand uit het zx10 topic wiens ecu je mag lenen om te testen op je eigen motor? Als er iemand in de buurt woont die even langs kan rijden. Of zit dat ding helemaal verstopt bij de zx10r?

Voor een kratje bier moet zo iets toch wel mogelijk zijn lijkt mij.
 
Laatst bewerkt:
Welk deel is op de plus gekomen. Vanaf de sensor of vanaf de ECU?

In geval van ECU zou je eens contact op kunnen nemen met Carmo. Denk eerder dat 't een hardwarefout is dan een software fout..

Overigens een citaat van het ZX10R forum:

Voor de volledigheid :)

There's no way to reset the code and/or retrieve it after it goes away. Once the fault is cleared, it should go away on it's own once the ignition is cycled on and off one time. If you're still seeing the same code, you haven't actually fixed anything. You need to troubleshoot the system further. If you've replaced the sensor, then you need to do a voltage and wiring test from the ECU to the sensor itself. You likely have a broken wire, bad connection, or bad ECU.
 
Een 2e hands ecu kopen is vooralsnog de goedkoopste optie. Kost minder dan 100 euro volgens Ebay.

Is er niemand uit het zx10 topic wiens ecu je mag lenen om te testen op je eigen motor? Als er iemand in de buurt woont die even langs kan rijden. Of zit dat ding helemaal verstopt bij de zx10r?

Voor een kratje bier moet zo iets toch wel mogelijk zijn lijkt mij.

In dat geval heb ik niets gezegd... Had niet verwacht (en niet gezocht) dat die ecu's al 2dehands vindbaar en betaalbaar waren.
 
Een 2e hands ecu kopen is vooralsnog de goedkoopste optie. Kost minder dan 100 euro volgens Ebay.

Is er niemand uit het zx10 topic wiens ecu je mag lenen om te testen op je eigen motor? Als er iemand in de buurt woont die even langs kan rijden. Of zit dat ding helemaal verstopt bij de zx10r?

Voor een kratje bier moet zo iets toch wel mogelijk zijn lijkt mij.

welke gek gaat zijn dure ecu in de motor van een prutser stoppen?
 
Ik zou er weinig moeite mee hebben. Aansluiten en kijken of zijn motor dan weer normaal loopt.

Als die hem sloopt wil ik een nieuwe zal de afspraak zijn, maar daar ga ik uiteraard in eerste instantie niet van uit.

Ik weet dan alleen niet hoe toegankelijk het ding is bij zijn type motor. Bij die van mij is die er met 5 minuten uit en kan je er makkelijk bij. Dit zou wel meespelen.

Het slopen zou ik dan weer niet zo heel bang voor zijn. Misschien omdat ik zelf van lekker knutselen houdt en geen emotionele band met mijn motor heb. :)

Ik heb dan ook geen bijzondere motor.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil toch wat anders, dus mijn africa twin verkopen, een zx10r kopen en dan kan hij mijn ecu gebruiken om te proberen. Das wel een idee.

Ooh ik had nog een idee, kunnen bedrijven die ecu's fiksen hem niet gewoon testen?
 
dank, dank en nogmaals dank... uiteraard ken ik niet zo gauw iemand die een zx10r rijd maar zal ff gaan zoeken. De Ecu trek je er idd binnen 5 min uit. Leon had al aangegeven dat Carmo de ECU ook kan testen... ook nog een optie want in de buurt van Lelystad zit niets
 
Ik denk dat je je motor juist efficiënter hebt gemaakt middels cilinderuitschakeling. Bij Audi noemen ze dit cylinder-on-demand.

Zal een stuk zuiniger lopen als hij bij lage toerentallen maar op 2 cilinders loopt. Een cilinder erbij als er wat meer gas wordt gegeven en bij volgas schakelt hij alle 4 de cilinders in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan