Slippende koppeling gsxr-1000

Moxxer

Rookie
26 jun 2016
6
0
Apeldoorn
Beste leden,
Een gsxr-1000 aangeschaft die ruim een jaar stil had gestaan. Kon niet wachten om te rijden, dus zonder nieuwe onderhoud stukje gaan rijden. En merkte op dat de koppeling in de 4,5,6 slipt bovenin(heel licht)
Nu is mijn vraag; olie? Of de platen?
Vorige eigenaar beweert nergens last van gehad te hebben voordat de motor werd gestald.
Iemand hier ervaring mee??

Zie graag jullie reacties tegemoet
Betreft gsxr -1000 2011, 20 xxx gelopen.
 
Is de motor goed warm geweest? Rij de motor anders eerst eens goed warm grote kans dat het dan weg is tenzij de verkeerde olie er in zit, olie wisselen kan anders ook geen kwaad, mocht het toch de platen zijn wat me niet lijkt tenzij hij veel wheelys maakten met slippende koppeling dan kan de olie vaak blijven zitten, motor op jiffy blijft de olie merendeels in het blok.
 
Laatst bewerkt:
Motor was goed warm. Was niet echt een type voor wheelies, dus verwacht het niet. Smetteloze fiets voor de rest. Heb vandaag de olie gewisseld, geen tijd gehad om te rijden nog. Hoop dat 't weg is. Vroeg me af of lang stilstaan, effect had op de viscositeit vd olie..?
Bedankt voor je reactie
 
als de olie bijvoorbeeld 2 jaar geleden vervangen is , er in 1 jaar 8000 km mee gereden is en dan een jaar stil heeft gestaan kan er best wat vervuiling van de olie langzaam ingewerkt hebben.
goede kans dat dat na een paar keer rijden minder word en weggaat.

als je maar even laat weten hier als het gelukt is, dat scheelt weer voor mensen die zoeken op de woorden 'slippende koppeling'

:)
 
als je maar even laat weten hier als het gelukt is, dat scheelt weer voor mensen die zoeken op de woorden 'slippende koppeling'


>>morgen ff stukje rijden met de nieuwe olie, resultaat zal ik updaten.
 
Ik zou eens beginnen met het vervangen van de olie. Je geeft aan dat de motor een jaar stil heeft gestaan en het zou best wel eens kunnen dat het laatste onderhoud veel langer geleden is. Olie verversen moet je dus sowieso. Daarnaast gebeurt het vaker dat oude of verontreinigde olie problemen met de koppeling veroorzaakt. Als het dan toch de platen blijken te zijn (bij die kilometerstand niet zo waarschijnlijk), dan kun je die verwisselen zonder de olie eraf te moeten halen. Gooi er dus eens goed olie in (Motul 5100 bijvoorbeeld) en kijk eens wat hij doet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan