TomTom Rider 40, 400, 410 (deel 3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien is het al aan bod gekomen, maar ik kan het niet vinden.
Sorry indien al behandeld...

Mijn kameraad en ik hebben allebei de Rider 40.
Als hij op zijn toestel zelf een leuke rit uitstippelt, dan kan hij die opslaan. Dan komt deze onder "mijn routes" te staan. Maar als hij deze net gemaakte route wil delen (via bluetooth met mijn Rider) dan kan hij enkel die route niet selecteren in de lijst van mijn routes. De routes die er al instonden kan hij wel doorsturen.
Hoe kan dit en wat valt hier aan te doen?

Het zou toch handiger zijn als ik die gewoon even snel kan overnemen ipv dat ik de planning na moet maken op mijn toestel?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op mijn Apple MacBook ook wel eens problemen ondervonden met updaten van de Rider. TomTom kwam niet (meteen) met een zinnige oplossing.
In OSX heb je onder Security de firewall settings. Daar kun je mydrive als uitzondering opgeven. Dat hielp bij mij goed. Laatst probleem met updaten van mijn golive825 en er gewoon aan laten hangen, uiteindelijk gaat ie het zelf weet herstellen.

Bedankt voor de tip. Ik heb mydrive connect kunnen toevoegen. Was ondanks de foutmelding blijkbaar toch geinstalleerd (maar niet goed vrees ik).

Nu heb ik geen navigatiesysteem staan in mydrive connect, er wordt gevraagd om het navigatiesysteem aan te sluiten en zo toe te voegen. Ook hier weer een foutmelding :-((
 
Ik heb een Tomtom rider 410 gekocht, nu weet ik dat je er geen oortjes in kan pluggen voor het geluid. Werkt het alleen met een bluetooth headset in je helm of kan je ook je geluid krijgen via oortjes die in je telefoon zitten aangezien die(telefoon) wel met de tomtom verbonden is?
 
Ik heb op mijn Apple MacBook ook wel eens problemen ondervonden met updaten van de Rider. TomTom kwam niet (meteen) met een zinnige oplossing.
Nu heb ik geen navigatiesysteem staan in mydrive connect, er wordt gevraagd om het navigatiesysteem aan te sluiten en zo toe te voegen. Ook hier weer een foutmelding :-((
Nu werken jullie beiden op een Mac, heb eerder ook problemen gehad met mijn Windows PC, maar bij mij bleek het toen browser afhankelijk.
Met Internet Explorer werkten ook verschillende functies niet, in een latere MyDriveConnect versie bleken die problemen opgelost.
 
Ik heb een Tomtom rider 410 gekocht, nu weet ik dat je er geen oortjes in kan pluggen voor het geluid. Werkt het alleen met een bluetooth headset in je helm of kan je ook je geluid krijgen via oortjes die in je telefoon zitten aangezien die(telefoon) wel met de tomtom verbonden is?
De telefoon verbinding met de Rider betreft de internet/data verbinding voor de verkeers informatie en flitser. Er is geen Bluetooth connectie richting de telefoon.
Behalve Bluetooth headsets schijnen er ook wel een aantal Bluetooth oortjes te werken met de Rider (o.a. Jabra). De compabiliteitslijst voor 4xx Rider headsets geeft niet altijd uitsluitsel. Het kan zijn dat een wel vermelde headset regelmatig problemen geeft, maar ook dat een niet vermelde headset of Bluetooth oortje wel gewoon erop werkt.

In Frankrijk is trouwens het gebruik van oortjes onder een helm bij wet verboden.
 
Het zou toch handiger zijn als ik die gewoon even snel kan overnemen ipv dat ik de planning na moet maken op mijn toestel?


Daar heb ik mij ook al over verbaasd.

In ieder geval zit het nu zo: Je kunt alleen tracks delen hetgeen impliceert dat je maat de route "even" moet rijden, deze ook tijdens het rijden moet opnemen en daarna kan hij de track (a.k.a. het spoor) met je delen.

Makkelijk toch? :?
 
Misschien is het al aan bod gekomen, maar ik kan het niet vinden.
Sorry indien al behandeld...

Mijn kameraad en ik hebben allebei de Rider 40.
Als hij op zijn toestel zelf een leuke rit uitstippelt, dan kan hij die opslaan. Dan komt deze onder "mijn routes" te staan. Maar als hij deze net gemaakte route wil delen (via bluetooth met mijn Rider) dan kan hij enkel die route niet selecteren in de lijst van mijn routes. De routes die er al instonden kan hij wel doorsturen.
Hoe kan dit en wat valt hier aan te doen?

Het zou toch handiger zijn als ik die gewoon even snel kan overnemen ipv dat ik de planning na moet maken op mijn toestel?

Een Spannende Route gemaakt op de Rider kan wel gedeeld worden omdat deze als Track, met alleen de aangeklikte routepunten, opgeslagen wordt maar daar heb je weer niets aan om dat de algoritme van een Spannende Route niet meegenomen wordt in de Track. En waardoor deze volgende keer bij het laden volledig anders zal zijn.

Een gewoon Route wordt Intern als een Route opgeslagen (soort ITN) en die kan je niet delen.
 
Volgens mij is die spannende route gewoon iedere keer hetzelfde hoor. Ik heb zelfs op een andere rider exact dezelfde punten gekozen om de route na te maken, gezien die afwezige Deel functie, route was exact hetzelfde.
 
Volgens mij is die spannende route gewoon iedere keer hetzelfde hoor. Ik heb zelfs op een andere rider exact dezelfde punten gekozen om de route na te maken, gezien die afwezige Deel functie, route was exact hetzelfde.
Weet niet waar jij die ervaring mee meegemaakt hebt.

In mijn ervaring klopt wat Athome zegt wel degelijk, of het moet in een recente Firmware wijziging veranderd zijn.
Als je een spannende route opslaat, en je laad die route later weer in, dan ziet die er heel anders uit omdat hij dan volgens de ingestelde routevoorkeuren berekend wordt. Bij mij is dat snelste.
Zelfs als ik die route dan laat herberekenen als kronkelroute zal hij er anders uitzien.
Afwijking is wellicht afhankelijk van aantal geplaatste viapunten. Als ik een spannende route maak met maar enkele viapunten, zal deze na opslaan en opnieuw laden zeker anders zijn.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is die spannende route gewoon iedere keer hetzelfde hoor. Ik heb zelfs op een andere rider exact dezelfde punten gekozen om de route na te maken, gezien die afwezige Deel functie, route was exact hetzelfde.

Dat is heel wat anders.
Maak maar eens een spannende route van ongeveer 100 km met 3 of 4 punten. Sla deze op in je Rider en selecteer deze opgeslagen route maar eens. Kijk en Huiver
 
3 weken geleden Premium pakket gekocht via E-Bay voor de TT400, wat een gekut om die screencover te plakken, was dan ook gigantisch lelijk geworden...ben toen even naar Moordrecht gereden en daar een nieuwe los gekocht voor € 10,- (best een hoop geld) maar kreeg het eenmalig te gebruiken schoonmaakdoekje er gratis bij... _O-

Kreeg wel de zinvolle tip om het in de badkamer te plakken, eerst goed vol te zetten met stoom, zo gedaan en dit werkte inderdaad perfect, had nog wel 2 belletjes er onder waar ik van baalde, maar deze waren de volgende dag uit zichzelf vertrokken.

Was uiteindelijk toch een duur setje in totaal € 35,- voor de screenprotector en beschermkapjes, maarja had een tientje kunnen besparen als ik het gelijk goed had geplakt.
 
Laatst bewerkt:
Daar heb ik mij ook al over verbaasd.

In ieder geval zit het nu zo: Je kunt alleen tracks delen hetgeen impliceert dat je maat de route "even" moet rijden, deze ook tijdens het rijden moet opnemen en daarna kan hij de track (a.k.a. het spoor) met je delen.

Makkelijk toch? :?

Na het lezen van deze en de andere reacties... slaat toch werkelijk helemaal nergens!
Zowel dat je het niet kan delen als dat de route telkens anders is zelf wanneer je net hetzelfde aantikt.

Iemand die weet of ze bij TomTom van plan zijn daar iets aan te doen?
 
Excuser le mot,...

maar wat een gemekker om niets. Als je precies wilt bepalen waar je route langsloopt en hem ook voor je vrienden precies zo beschikbaar wilt hebben, dan maak je hem dus van te voren, controleert hem op de kaarten van de navi's die meerijden en dan werkt het allemaal prima.

Als je gewoon een blokje wilt rijden met leuke weggetjes dan maak je a la minuut een mooie route met een paar klikken op je scherm. Kun je zelfs nog een beetje bepalen waar je route langsloopt. En de volgende keer kan je weet een leuke route rijden, met (bv) je zelfde favoriete tussenstop, en toch andere wegen...

Steeds hetzelfde is namelijk NIET spannend.

En als je met zijn tweetjes of drietjes gaat rijden, rijdt er 1 voorop met de route. De rest volgt. Dan moet je soms even wachten. Als je dat niet wilt moet je alleen gaan rijden.

Groet,
Thierry
 
Het viel me vanochtend op dat je in de MyDrive omgeving ook opgeslagen 'routes' als .gpx kunt downloaden. Volgens mij is dit nieuw? Dit geeft wel nieuwe mogelijkheden, bijvoorbeeld het gemakkelijk delen van de route of wijzigingen hierin aanbrengen.
 
Wat voor sommige blijkbaar een gemekker om niets is, is voor anderen weer heel belangrijk. Maar altijd fijn om te lezen dat iemand de moeite heeft gedaan om zich in te leven in de situatie van iemand anders..

Probeer het nog eens uit te leggen: De spannende route geeft erg leuke routes en leent zich daarom prima er voor om te delen. Daarnaast wil ik niet op de pc zitten te rommelen als het vrij eenvoudig direct op het apparaat te maken valt. Zodat je dus tijdens je rit met meerdere personen eens kan veranderen van voorrijder, afgezien nog van het feit dat je nu eenmaal niet altijd bij de bocht kan wachten op de langzamere rijders.
 
Laatst bewerkt:
Wat voor sommige blijkbaar een gemekker om niets is, is voor anderen weer heel belangrijk. Maar altijd fijn om te lezen dat iemand de moeite heeft gedaan om zich in te leven in de situatie van iemand anders..

Probeer het nog eens uit te leggen: De spannende route geeft erg leuke routes en leent zich daarom prima er voor om te delen. Daarnaast wil ik niet op de pc zitten te rommelen als het vrij eenvoudig direct op het apparaat te maken valt. Zodat je dus tijdens je rit met meerdere personen eens kan veranderen van voorrijder, afgezien nog van het feit dat je nu eenmaal niet altijd bij de bocht kan wachten op de langzamere rijders.

Wisselen van voorrijder :N

Niet in de gaten houden of groep nog compleet is :N

Dit zijn echt basis principe van met een groep rijden die je gewoon even overboord gooit.

Ben het met de vorige poster eensch....

Als het is dat je met zijn allen op hetzelfde eindpunt uit komt, dan kan ieder voor zich een spannende route plannen, eventueel voorzien van tussenpunten (stops)
 
Nu werken jullie beiden op een Mac, heb eerder ook problemen gehad met mijn Windows PC, maar bij mij bleek het toen browser afhankelijk.
Met Internet Explorer werkten ook verschillende functies niet, in een latere MyDriveConnect versie bleken die problemen opgelost.

Bedoel je hier de webpagina mydrive.tomtom.com die browser afhankelijk problemen geeft?
Daar heb ik namelijk geen problemen mee.
Mydrive.connect heeft in principe niks met de browser te maken aangezien het software is die je moet installeren.
 
Wat voor sommige blijkbaar een gemekker om niets is, is voor anderen weer heel belangrijk. Maar altijd fijn om te lezen dat iemand de moeite heeft gedaan om zich in te leven in de situatie van iemand anders..

Probeer het nog eens uit te leggen: De spannende route geeft erg leuke routes en leent zich daarom prima er voor om te delen. Daarnaast wil ik niet op de pc zitten te rommelen als het vrij eenvoudig direct op het apparaat te maken valt. Zodat je dus tijdens je rit met meerdere personen eens kan veranderen van voorrijder, afgezien nog van het feit dat je nu eenmaal niet altijd bij de bocht kan wachten op de langzamere rijders.
Als je met een groep gaat rijden moet je geen spannende route gebruiken. Klaar !
Al vanaf het eerste moment wordt erover geklaagd dat je de spannende route niet direct kunt delen of deze meteen als track op kunt slaan en daarna "vormvast" kunt afrijden. MrGps/Hans Vaessen heeft dit ook met TomTom besproken.
Ik geloof niet dat ze het nog gaan aanpassen want dan had dat al lang gebeurd kunnen zijn. Echter, men had wel belangrijkere problemen op te lossen het laatste jaar. TomTom laat niets los over in de toekomst aan te passen fuetures of problemen.

Klagen over vreemde functionaliteiten of wensen kun je beste rechtstreeks bij TomTom doen. Hoe meer vragen ze rechtstreeks krijgen, hoe eerder ze iets zullen oppakken.

TomTom heeft lang meegelezen hier op het forum maar volgens mij is Saskia hier al tijden niet meer geweest...

Ik heb ook genoeg opmerkingen over de werking van de 4xx en heb eerder ook een lijst met verbeterpunten aangedragen. Ze doen er gewoon niks mee.
De Rider programmeurs zijn duidelijk geen motorrijders.

"Spannende route" is mooi verkoopargument voor de Rider. Marketing dus.
Vorig jaar is de Rider duidelijk te vroeg in de markt gezet maar was wellicht ook een bewuste strategie om geen seizoen verloren te laten gaan.
Als je alleen rijdt of met paar man werkt de spannende route wel. Gewoon om al la minute een route uit het toestel te toveren.
TomTom is te onduidelijk (niet eerlijk ?) over de mogelijkheden van de spannende route.
Maar da's het doel van reclame; je benadrukt de mooie eigenschappen, niet de mindere.
 
MyDriveConnect bedoel je.
Vreemd dat dat weer niet lukt. Werk je op Windows of Apple/IOS ?
(Met Windows nooit zo'n probleem meegemaakt of van gehoord)

Heb je je Rider al eens met een Android toestel proberen te koppelen ?
Zijn die problemen er dan niet ?
(Heb zelf een Samsung S4 mini en deel internet/data via de Bluetooth tethering optie. Apple kent die optie niet maar daar werkt het dan met persoonlijke (Bluetooth) hotspot ?
Zelf nooit problemen met data connectie.)

Niets mis met je telefoon data abonnement ?

Trouwens, de reset die DenCoupe noemt zou zeker het toestel goed moeten herstellen.

Om helemaal zeker te zijn dat het niks met mijn telefoon te maken heeft gisteren de Rider gekoppeld aan de telefoon van een vriend: zelfde probleem. Onder TomTom services staat traffic geactiveerd maar als je daar dan op klikt staat er de melding dat er "tijdelijk" problemen zijn.

Vandaag voor de verandering nog maar eens een uur aan de lijn gehangen met de helpdesk.
Omdat het al het zoveelste probleem is nog maar eens gevraagd of ik het toestel terug kon sturen maar helaas toestel is aangekocht bij Waypoint dus TomTom neemt het toestel niet terug.

Ik ben geen helderziende maar ik vermoed dat de Rider binnenkort tegen de muur vliegt. :(
 
Om helemaal zeker te zijn dat het niks met mijn telefoon te maken heeft gisteren de Rider gekoppeld aan de telefoon van een vriend: zelfde probleem. Onder TomTom services staat traffic geactiveerd maar als je daar dan op klikt staat er de melding dat er "tijdelijk" problemen zijn.

Vandaag voor de verandering nog maar eens een uur aan de lijn gehangen met de helpdesk.
Omdat het al het zoveelste probleem is nog maar eens gevraagd of ik het toestel terug kon sturen maar helaas toestel is aangekocht bij Waypoint dus TomTom neemt het toestel niet terug.

Ik ben geen helderziende maar ik vermoed dat de Rider binnenkort tegen de muur vliegt. :(

PB maar een bedrag, mits interessant neem ik hem wel van je over. Tegen de muur is ie ook niets meer waard ;)
 
Dan neem je toch contact op met Waypoint. Die zouden je afdoende moeten kunnen helpen.

Heb ik reeds gedaan toen ik continue problemen met bluetooth verbinding had. Zij kunnen het toestel niet terugnemen omdat TomTom het van hen niet wil terugnemen :-(
Ik heb begrip voor het standpunt van Waypoint. Het is niet aan hun om op te draaien voor een product dat niet goed werkt. Ik vind het heeeeel goedkoop van TomTom om dit op Waypoint af te willen schuiven.

Ze raden me aan om het tweedehands te verkopen.

Ik heb het niet te koop gezet omdat iets verkopen wat niet goed werkt niet in mijn aard ligt.
 
Heb ik reeds gedaan toen ik continue problemen met bluetooth verbinding had. Zij kunnen het toestel niet terugnemen omdat TomTom het van hen niet wil terugnemen :-(
Ik heb begrip voor het standpunt van Waypoint. Het is niet aan hun om op te draaien voor een product dat niet goed werkt. Ik vind het heeeeel goedkoop van TomTom om dit op Waypoint af te willen schuiven.

Ze raden me aan om het tweedehands te verkopen.

Ik heb het niet te koop gezet omdat iets verkopen wat niet goed werkt niet in mijn aard ligt.

Uhhu, degene die je het verkoopt is jouw aanspreekpunt voor garantie.

Hoe en of zij het oplossen met tomtom is niet aan jou. Terug dat ding en een nieuwe eisen!! Consumentenrecht heet dat.

En als je een defecte tomtom niet wilt verkopen, geef maar aan mij. Krijg ik het probleem gefixt, krijg je hem weer terug ;)
 
Uhhu, degene die je het verkoopt is jouw aanspreekpunt voor garantie.

Hoe en of zij het oplossen met tomtom is niet aan jou. Terug dat ding en een nieuwe eisen!! Consumentenrecht heet dat.

En als je een defecte tomtom niet wilt verkopen, geef maar aan mij. Krijg ik het probleem gefixt, krijg je hem weer terug ;)

Ben benieuwd hoe jij dat zou kunnen fixen wat TomTom niet opgelost krijgt.

Ik heb van TomTom reeds een ander toestel gekregen omdat de problemen met de bluetooth verbinding niet konden hersteld worden.

Mijn bedoeling is niet om een andere Rider te krijgen: ik heb totaal geen vertrouwen meer in dat product!
Als het werkt is het een schitterend toestel maar je kan er (en dat is mijn ervaring) niet op vertrouwen dat het werkt. Dan het ik het hier enkel over de live services en features zoals een bestemming via Mydrive naar de Rider sturen. Qua navigeren en spannende route ga je mij geen slecht woord horen zeggen. Ik rij niet in groep dus voor mij maakt het niet uit welke weg er exact wordt genomen.
Net de verkeersinfo was voor mij de reden om voor TomTom te kiezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan