TomTom Rider 40, 400, 410 (deel 3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een vraagje over POI's en de Rider 2...

Tot voor kort kon ik tijdens een rit een POI zoeken (bijv. een winkel zoals Aldi). Die kon ik dan selecteren in de nabijheid, op de route enz...

Als ik een had gekozen begon de Rider de route zelf te tonen naar dat bewuste POI. Dis als ik een Aldi koos die 5 km verder was kreeg ik een route te zien van 5 km. Eens dat punt bereikt kon ik gewoon de hoofdroute terug inladen en verder rijden.

Ik wou vandaag hetzelfde doen en dat lukte dus niet? Ik vermoed dat dit komt door de laatste update?

Ik kon wel een POI zoeken en selecteren, maar deze poi werd meteen in de route verrekend. Zie ik dat juist?

Onderweg zijnde was dat wat verwarrend aangezien ik dat systeem niet herkende. Blijkbaar krijg je ook geen 'bestemming' te zien of een afstand tot je POI?

Zie ik dat juist? Nog mensen die dat kunnen bevestigen?

Op zich is mijn TomTom al een ouder model (3,5 inch scherm, 48 waypoint limiet) maar werkt verder goed
 
Laatst bewerkt:
Ja! Begrijp ook de irritatie.....

Maar zolang niet iemand meldt dat de camping gesloten is blijft zoiets lang op de kaart staan. Daarom hebben Garmin en TT een meldpunt om die dingen door te geven.

Het is dan ook meer het moment waarop.
Na een motor rit van 9 uur dan een uur een camping zoeken omdat de eerste 2 al eeuwen dicht zijn, als hij niet zo duur was had ik hem daar de fjord in gekieperd
 
Het is dan ook meer het moment waarop.
Na een motor rit van 9 uur dan een uur een camping zoeken omdat de eerste 2 al eeuwen dicht zijn, als hij niet zo duur was had ik hem daar de fjord in gekieperd


Bedoel je de schuldige of een dom apparaat dat er ook niets aan kan doen?
 
Da's een veelvoorkomende wens en gelukkig ziet ook TomTom dat in. Op basis van wat ik achter de schermen zie schat ik dat de kans groot is dat dit binnen afzienbare tijd opgelost wordt.

En mss kun je ze ook aan het verstand brengen dat de update ook regelmatig harkerig verloopt. Of ben ik de enige die last heeft van onduidelijke pauzes tijdens het proces. Er is elke keer wel wat dat niet gaat zoals het zou moeten gaan. Nu zit ik al weer een hele tijd te wachten totdat die vier minuten "resterende tijd" om zijn.

Waar zat dat knopje om de cache te wissen ook al weer? Ik kan het niet meer vinden :o) Ik dacht dat het onder het vlaggetje zat maar als ik daarop klik gebeurt er niets. Terwijl het toch de indruk geeft een klikbaar knopje te zijn.

(Een goed afleesbare noordpijl is nog steeds niet mogelijk in A'dam?)
 
Maar na twee keer de usb stekker er even uit en weer erin is er twee keer wat geinstalleerd terwijl ik maar alleen de flitsers had aangevinkt.

Maar goed, het is deze keer ook weer gelukt. Maar echt soepel is het nog maar één keer gegaan.
 
Het is dan ook meer het moment waarop.
Na een motor rit van 9 uur dan een uur een camping zoeken omdat de eerste 2 al eeuwen dicht zijn, als hij niet zo duur was had ik hem daar de fjord in gekieperd

Heb je de gesloten camping wel gemeld bij tomtom? Nee hè heb je niet gedaan, gewoon anderen niet helpen om dit te voorkomen
 
Heb mijn TT 400 nu een half jaar. Tijd voor een kleine samenvatting en eens een positief bericht.
Want ik heb de indruk, als ik hier zo lees, dat vooral de negatieve berichten overheersen.

gebruiksgemak : zeer goed
navigatie van--naar: zeer goed.
plannen routes via Tyre: zeer goed. geen problemen op welk vlak dan ook.
spannende/bochtenrijke ritten: zeer goed.
kantelen scherm: één keer gebeurd omdat ie te schuin stond.
verkeersinfo en flitswaarschuwingen: zeer goed en nauwkeurig.
herberekenen: zeer snel.
gesproken info via bluotooth: duidelijk
updaten: geen enkel probleem.

Kort samengevat: Een uitstekend ding wat bij mij tot nu toe prima functioneert
 
Heb mijn TT 400 nu een half jaar. Tijd voor een kleine samenvatting en eens een positief bericht.
Want ik heb de indruk, als ik hier zo lees, dat vooral de negatieve berichten overheersen.

gebruiksgemak : zeer goed
navigatie van--naar: zeer goed.
plannen routes via Tyre: zeer goed. geen problemen op welk vlak dan ook.
spannende/bochtenrijke ritten: zeer goed.
kantelen scherm: één keer gebeurd omdat ie te schuin stond.
verkeersinfo en flitswaarschuwingen: zeer goed en nauwkeurig.
herberekenen: zeer snel.
gesproken info via bluotooth: duidelijk
updaten: geen enkel probleem.

Kort samengevat: Een uitstekend ding wat bij mij tot nu toe prima functioneert


Ben het helemaal met je eens! Heel blij met mijn tomtom en geen problemen.
Ik heb mijn scherm vastgezet, omdat ik dat zelf prettiger vind, maar daarvoor ook geen last gehad van kantelen. En ik gebruik dan myrouteapp om routes te maken, maar dat zal weinig verschillen met Tyre.
 
TomTom heeft een paar vernieuwingen in MyDrive live gezet.

Heb de indruk dat er as-we-speak nog wat aan gesleuteld wordt (het 'rammelt' nu en dan nog een beetje), maar bedoelde vernieuwingen zijn:

- je kunt nu viapunten toevoegen door de route te verslepen.
- je kunt de route exporteren als gpx (zeer belangrijk voor bij de Garmin-gebruikers)
- je kunt routes delen door de URL te copy/pasten
- je kunt werken met 'harde viapunten' die getoond worden op het scherm van de Rider. Dat laatste werkt vooralsnog alleen zolang je niet 'versleept'; in de toekomst zal dat nog veranderen.

Heb zelf op dit moment even niet de tijd m'n tanden erin te zetten, maar zal de komende dagen nader gaan kijken.

Give it a try!
 
Heren,

Wie kan me helpen?
Ik rij op de snelweg A1 richting Keulen en zie op een bord dat de snelweg over 5 km afgesloten is (De brug). In de Rider 2 kon ik via vermijd omstructie over 5 km een alternatief laten berekenen.

Welke functionaliteit heeft de 400 die hierbij in de buurt komt?
In de lijst met instructies aangeven dat de afslag die ik moet nemen over 115 km geblokkeerd is heb ik niks aan...

Nu heb ik maar het centrum opgezocht en op de kaart een andere brug gezocht, via punt geplaatst en verder gereden. Maar dit moet toch iets handiger kunnen?
 
Heb mijn TT 400 nu een half jaar. Tijd voor een kleine samenvatting en eens een positief bericht.
Want ik heb de indruk, als ik hier zo lees, dat vooral de negatieve berichten overheersen.

gebruiksgemak : zeer goed
navigatie van--naar: zeer goed.
plannen routes via Tyre: zeer goed. geen problemen op welk vlak dan ook.
spannende/bochtenrijke ritten: zeer goed.
kantelen scherm: één keer gebeurd omdat ie te schuin stond.
verkeersinfo en flitswaarschuwingen: zeer goed en nauwkeurig.
herberekenen: zeer snel.
gesproken info via bluotooth: duidelijk
updaten: geen enkel probleem.

Kort samengevat: Een uitstekend ding wat bij mij tot nu toe prima functioneert

Idem voor mijn oude Tomtom...alleen dus dat ik met POI geen aparte route krijg. Of was ik misschien een GPX track aan het rijden?
 
Heren,

Wie kan me helpen?
Ik rij op de snelweg A1 richting Keulen en zie op een bord dat de snelweg over 5 km afgesloten is (De brug). In de Rider 2 kon ik via vermijd omstructie over 5 km een alternatief laten berekenen.

Welke functionaliteit heeft de 400 die hierbij in de buurt komt?
In de lijst met instructies aangeven dat de afslag die ik moet nemen over 115 km geblokkeerd is heb ik niks aan...

Nu heb ik maar het centrum opgezocht en op de kaart een andere brug gezocht, via punt geplaatst en verder gereden. Maar dit moet toch iets handiger kunnen?

Volgens mij op de routepijl drukken. Ik heb een soortgelijke functie voorbij zien komen in de Rider 400.
 
TomTom heeft een paar vernieuwingen in MyDrive live gezet.

Heb de indruk dat er as-we-speak nog wat aan gesleuteld wordt (het 'rammelt' nu en dan nog een beetje), maar bedoelde vernieuwingen zijn:

- je kunt nu viapunten toevoegen door de route te verslepen.
- je kunt de route exporteren als gpx (zeer belangrijk voor bij de Garmin-gebruikers)
- je kunt routes delen door de URL te copy/pasten
- je kunt werken met 'harde viapunten' die getoond worden op het scherm van de Rider. Dat laatste werkt vooralsnog alleen zolang je niet 'versleept'; in de toekomst zal dat nog veranderen.

Heb zelf op dit moment even niet de tijd m'n tanden erin te zetten, maar zal de komende dagen nader gaan kijken.

Give it a try!


Hoi Hans, die harde via punten zijn dat in een gpx bijvoorbeeld je stops langs de route?

Zo ja, dan scheelt het me weer om routes op te knippen :}
 
Hoi Hans, die harde via punten zijn dat in een gpx bijvoorbeeld je stops langs de route?

Ik heb zelf nog niet de tijd gehad om te testen; maar inderdaad: die punten zouden in ieder geval zichtbaar moeten zijn op het scherm; ik weet niet of ze ook verplicht zijn om te bezoeken.

Als gezegd: ik weet ook dat deze optie nog niet 'af' is, maar het is inderdaad bedoeld om het probleem dat je aangeeft op te lossen. Of, zoals ik eerder omschreef:

Op dit moment is dat inderdaad niet mogelijk. En dat is ook de reden dat sommigen 'teruggrijpen'op het 'oude' ITN format, wat eigenlijk jammer is.
De functionaliteit is vooral van belang voor bijvoorbeeld het aanduiden van lunchlocatie of andere stops onderweg.

Da's een veelvoorkomende wens en gelukkig ziet ook TomTom dat in. Op basis van wat ik achter de schermen zie schat ik dat de kans groot is dat dit binnen afzienbare tijd opgelost wordt.

Die 'afzienbare tijd' bleek in dit geval dus maar liefst één dag ;)
 
TomTom heeft een paar vernieuwingen in MyDrive live gezet.

Heb de indruk dat er as-we-speak nog wat aan gesleuteld wordt (het 'rammelt' nu en dan nog een beetje), maar bedoelde vernieuwingen zijn:

- je kunt nu viapunten toevoegen door de route te verslepen.
Dit werkt als een trein en maakt het een stuk makkelijker om in een geplande spannende route bijv. een bebouwde kom te vermijden. Een erg fijne toevoeging!
- je kunt de route exporteren als gpx (zeer belangrijk voor bij de Garmin-gebruikers)
Dit was al een paar weken mogelijk, dit maakt het gemakkelijk om al je routes op de PC te archiveren en alleen in MyDrive te zetten wat je binnenkort nodig verwacht te hebben. Erg welkom vanwege het ontbreken van een mapstructuur op de Rider/MyDrive
- je kunt routes delen door de URL te copy/pasten
Dit is me nog niet gelukt
- je kunt werken met 'harde viapunten' die getoond worden op het scherm van de Rider. Dat laatste werkt vooralsnog alleen zolang je niet 'versleept'; in de toekomst zal dat nog veranderen.
Deze functie lijkt er nog niet in te zitten. Zelfs bij het plannen van een snelle route met 1 tussenstop blijft deze niet behouden bij het opslaan in Mijn Routes. Ook de GPX bevat niet de tussenstop als apart punt.
Heb zelf op dit moment even niet de tijd m'n tanden erin te zetten, maar zal de komende dagen nader gaan kijken.

Give it a try!
 
Wat ik ga posten is ook niet over TomTom 400 maar aangezien er overeenkomsten zijn, is t misschien interessant.

Sinds kort is t mogelijk om met TomTom Go Mobile voor Android het volgende mogelijk
- kronkelroutes
- gpx route via de cloud importeren en rijden.

Ik gebruik zelf n auto TomTom met Rider software en heb dus wel kronkelroutes maar geen gpx routes.
Gebruik itn routes en dat gaat prima maar t automatisch overslaan van niet geraakte viapunten lijkt me ideaal.
Ook kan ik nu geen wegafsluitingen zien en tijdens m'n vakantie kwam ik dat toch tegen.

Voor m'n werk gebruik ik dagelijks TomTom Go Mobile voor Android en nu wilde ik gaan testen wat een gpx track doet wanneer je
niet bij het startpunt begint
Van de route afwijkt en of hij t stuk overslaat
Van de route afwijkt en hoe hij je terug leidt.

Ik begon in de buurt van de helft van de route, startte de route en de Go Mobile leidde me naar het dichtstbijzijnde deel van de route en maakte het tweede deel af tot de finish.

Daarna opnieuw de route gestart maar nu was ik ook vlakbij het beginpunt en leidde me naar de start.
Op de koningsweg (lange horizontale onderste weg) ging ik rechtdoor ipv rechtsaf de route volgen.

De Go Mobile sloeg die hoek over en ging verder met de route.
Er verscheen geen andere kleur ofzo, geen enkele keer.
Prima dus.

Even verderop die Koningsweg sloeg ik rechtsaf de Vrijheidsweg in, terwijl de route rechtdoor liep.
Meteen berekende hij heel snel n manier om terug te komen op de route...linksaf industrieweg op en daarna links en rechts.
Het overgeslagen stuk liet hij dus weer liggen.
Prima.

Ipv rechtsaf ging ik linksaf de Koningsweg op, de verkeerde kan op.
Nu wilde hij me bij de rotonde laten draaien.
Prima.

Geslaagde test hoor. Ga snel n houder halen.
Enige nadeel is dat t scherm waarschijnlijk niet met handschoenen te bedienen is.

Blij dat TomTom dit mogelijk heeft gemaakt.
Kost maar 20 euro per jaar, 45 euro voor 3 jaar.
Kaartupdates en hdtraffic files en flitsers.
Ik kreeg t als bestaande klant 3 jaar gratis.

Hieronder zie je die hoek die de track maakt (wordt daadwerkelijk track genoemd op de Go Mobile) vanaf de Koningsweg rechtsaf en dan eerste links en daarna weer links rechts.
Dat stukje wordt dus overgeslagen toen ik rechtdoor ging.



Hieronder zie je dat de route de Koningsweg volgt, maar ik ging dus rechtsaf de Vrijheidsweg in.
De TomTom berekende perfect n detour terug naar de route via industrieweg 2 keer links.
Top.



De routes gaan via de cloud naar de Go Mobile.
De route start je via
Menu - Mijn routes.

Wil de de route tussentijds afbreken, ga je naar
Menu - wis track.

Nogmaals, ff n houder halen.
Kan ik meteen m'n muziek en ook de aanwijzingen van de TomTom in m'n oor krijgen.
Wereldwijde kaarten.

Ik zou voor mezelf niet weten waarom ik de nieuwe Rider zou aanschaffen, behalve dat die n stuk robuuster zijn dan n smartphone.
Heb zelf n 6 inch leagoo en ik weet van vroeger toen ik tomtom navigator 7 op m'n smartphone gebruikte, dat je lekker ver kunt kijken door t rechthoekige beeld.

M'n vriendin gebruikt TomTom voor iPhone en die kon veel eerder de aankomende haarspeldbochten zien.
Helaas is de update voor haar er nog niet, dus TomTom Go Mobile voor iPhone kan geen gpx routes aan.
Kronkelwegen zit er wel in, vanaf t begin.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje, kan kemand mij uitleggen hoe de flitspalen werken? Staan die lokaal of moeten deze continue opgehaald worden?
Gister merkte ik dat flitsers niet werden aagegeven (wel data), vandaag deed ie het gewoon (geen update gedaan of iets). Heb wel eerder problemen gehad en toen vertelde tomtom dat er een probleem was in de dienst... Zou dus denken dat ie continue flitsers ophaald ipv te werken met POIs.. Maar lijkt me helemaal niet logisch... Ik wil sowieso de flitsers zien, ook als er geen verbinding is met TT (wat ik meestal in het buitenland heb).
 
Ze werken met Poi voor de vaste flitsers en data voor de mobiele flitsers. De poi moet je blijkbaar zelf via TT connect bijwerken.
 
Laatst bewerkt:
Dat is vreemd omdat ik al vaker heb meegemaakt dat vaste flitses niet worden aangegeven... Van de mobiele kan ik het me voorstellen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan