TomTom Rider 40, 400, 410 (deel 3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
full
 
MyDrive Gold heeft ook de Here kaarten. Volgens mij kennen die ook geen seizoensafsluitingen maar daar ben ik niet zeker van.
Net even getest. De Here kaart gaat wel over de Stelvio en de TomTom kaart niet.


Myroute (gold) bedoel je. perfect om nu idd nu de routes te maken in de Here map. straks ff na lopen en klaar :]
 
Lijkt mij ook niet te plat. Op mijn vorige motor lag deze vlakker bij mij. Zoals gezegd nu ik de Rider bijna verticaal hebt staan komt het soms nog voor. M.a.w een leuk idee maar de uitwerking schort het nog wat aan.

Mede door het wegdek en de hellingshoeken bij bochten kan de sensor blijkbaar niet altijd goed bepalen hoe de rotatie is.
Het zou dus kunnen zijn dat TomTom de verkeerde sensor gebruikt heeft en/of vergist hebben in de hoeveelheid input die sensor moet interpeteren. Waardoor de sensor wellicht te eenvoudig is geprogrammeerd.
 
ook door de trillingen vd motor gaat het wel eens mis denk ik.

gelukkig werkt het bij mij perfect wat ik vind het een erg leuke toevoeging.
 
Hey... da's inderdaad wel opmerkelijk.. Want ik zou inderdaad verwachten dat mydrive danwel gelijk, danwel voor loopt op de toestel-releases. Wel een mooie case om te zien hoe lang het duurt voor het weer gelijk loopt.

Nog steeds miet bijgewerkt, wat is er aan de hand bij TT ?? IS toch niet normaal dat het bijwerken van de online kaart zo lang duurt ??? |( |(
 
Och, ik heb indertijd op de websites van TeleAtlas (nu TomTom) en die andere (Nu Here) 33 x doorgegeven dat mijn huis echt 400 m eerder lag op de doodlopende weg (echt leuk voor vrachtwagen chauffeurs kun je wel begrijpen).
Pas na 10 jaar doorgevoerd. Tussendoor heeft Google Maps van de weg nog een fietspad gemaakt, zodat ik niet naar en van huis kon met motor of auto.
Inmiddels heeft OSM er ook weer een fietspad van gemaakt .....

Dus ja, ... kan vriezen, kan dooien.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een aantal vraagjes;
Deze week heb ik een tomtom rider 410 aangeschaft maar er zijn me een aantal dingen onduidelijk.. kan iemand mij vertellen hoelang het duurt voordat de batterij volledig is opgeladen? Ik heb nu het idee dat ik geen melding krijg wanneer hij vol is. Verder wil ik mijn tomtom tijdens het rijden opladen via de usb kabel, kan dit problemen opleveren?
En als laatste vraag, wanneer ik een route download en hem een eigen naam geef en deze via de laptop op mijn sd kaartje zet, verandert de naam die ik heb gegeven in een vreemde onherkenbare naam.. iemand enig idee hoe ik dit kan veranderen?

Alvast dank!
 
Ik laad de meeste van mijn nav's ook via usb. Zelfs de Rider 1.
Dus als jij dat wilt, gewoon doen. Kan geen kwaad, 5V = 5V. Hooguit de 1 Amp van de meeste usb laders kan aan de lage kant zijn. Maar ook daar ben ik nog nooit in dep roblemen gekomen.
 
Ik laad de meeste van mijn nav's ook via usb. Zelfs de Rider 1.
Dus als jij dat wilt, gewoon doen. Kan geen kwaad, 5V = 5V. Hooguit de 1 Amp van de meeste usb laders kan aan de lage kant zijn. Maar ook daar ben ik nog nooit in dep roblemen gekomen.

Thnx!
 
En als laatste vraag, wanneer ik een route download en hem een eigen naam geef en deze via de laptop op mijn sd kaartje zet, verandert de naam die ik heb gegeven in een vreemde onherkenbare naam.. iemand enig idee hoe ik dit kan veranderen?

De naam van het bestand is niet de naam van de route. De naam van de route staat in het bestand.
Deeenvoudige manier in het bestand openen in routeprogramma (Tyre, MyRoute, ITNConv). Daar de naam van de route aanpassen en weer opslaan.
De ingewikkelde manier is routebestand openen in een TEXT/XML editor en daarin de naam van de route veranderen.
 
Och, ik heb indertijd op de websites van TeleAtlas (nu TomTom) en die andere (Nu Here) 33 x doorgegeven dat mijn huis echt 400 m eerder lag op de doodlopende weg (echt leuk voor vrachtwagen chauffeurs kun je wel begrijpen).
Pas na 10 jaar doorgevoerd. Tussendoor heeft Google Maps van de weg nog een fietspad gemaakt, zodat ik niet naar en van huis kon met motor of auto.
Inmiddels heeft OSM er ook weer een fietspad van gemaakt .....

Dus ja, ... kan vriezen, kan dooien.

Dat is niet het probleem. De kaart voor de Rider is wel geüpdate, de kaart in Mydrive niet !
 
Hetzelfde probleem: iemand moet iets doen, maar doet het niet.
En ze werken bij dezelfde club: TomTom :)

Het gaat gewoon over prioriteiten. En ach, wereldschokkend is het niet, zo'n kaartje.
 
Omdat die accukabel er dan in weer en wind aanvast zit.. lijkt me niet al te best wanneer er regen komt in die aansluiting?
Die kabel kan er prima tegen, is er voor gemaakt.
De USB aansluiting is er juist totaal niet voor gemaakt en het is ook zeer af te raden om die te gebruiken. Die micro usb aansluiting is gemaakt om het toestel op een computer aan te sluiten als deze netjes rustig droog op een stabiele ondergrond ligt.
Dat het toestel dan niet meer waterdicht is zal nog niet het grootste probleem zijn, maar die aansluiting is gewoon ontzettend fragiel en totaal niet bestand tegen de wat ruwere omstandigheden op de motor.

Garmin heeft ooit één keer een serie motortoestellen gemaakt die op de motor gevoed worden via een mini USB aansluiting (zumo 210/220) en dat was ook direct het zwakste punt van deze toestellen, hebben ze daarna nooit weer gedaan.
 
1) Deze week heb ik een tomtom rider 410 aangeschaft maar er zijn me een aantal dingen onduidelijk..
2) kan iemand mij vertellen hoelang het duurt voordat de batterij volledig is opgeladen? Ik heb nu het idee dat ik geen melding krijg wanneer hij vol is.
3) Verder wil ik mijn tomtom tijdens het rijden opladen via de usb kabel, kan dit problemen opleveren?
4) En als laatste vraag, wanneer ik een route download en hem een eigen naam geef en deze via de laptop op mijn sd kaartje zet, verandert de naam die ik heb gegeven in een vreemde onherkenbare naam.. iemand enig idee hoe ik dit kan veranderen?
1) Je had je beter vooraf al wat beter kunnen inlezen of rondneuzen hier of vragen stellen op het forum.

3) Gewoon voeding via de originele motorsteun en voedingskabel, dat is ervoor gemaakt en waterdicht.
Wel de voeding achter een geschakelde 12V aftakken, bijvoorbeeld achter het stadslicht (en bij voorkeur nog een zwevende zekering van 1 a 2 Ampere ertussen).
Rijd je dikwijls rond in de regen zonder toestel of mount, dan kun je de zaak nog extra beschermen middels de "TT Rider Essential Kit" van Waypoint die nu nog in de aktieperiode voor €15,- te koop is. (Krijg je toch nog aanslag, of uit voorzorg zeker aan te bevelen, is de contactpennetjes van de motorsteun naar de Rider reinigen cq conserveren met WD40/ of contactspray en wat vaseline.)

2) Als je op het rondje met de drie puntjes drukt voor het hoofdmenu krijg je boven in beeld een accu-indicator te zien. Die is wel onnauwkeurig, geloof nu maar in vier stapjes van leeg naar vol.

4) Het antwoord op de routenaam is intussen al gegeven.
Veel plezier met je 410.
 
Laatst bewerkt:
1) Je had je beter vooraf al wat beter kunnen inlezen of rondneuzen hier of vragen stellen op het forum.

3) Gewoon voeding via de originele motorsteun en voedingskabel, dat is ervoor gemaakt en waterdicht.
Wel de voeding achter een geschakelde 12V aftakken, bijvoorbeeld achter het stadslicht (en bij voorkeur nog een zwevende zekering van 1 a 2 Ampere ertussen).
Rijd je dikwijls rond in de regen zonder toestel of mount, dan kun je de zaak nog extra beschermen middels de "TT Rider Essential Kit" van Waypoint die nu nog in de aktieperiode voor €15,- te koop is. (Krijg je toch nog aanslag, of uit voorzorg zeker aan te bevelen, is de contactpennetjes van de motorsteun naar de Rider reinigen cq conserveren met WD40/ of contactspray en wat vaseline.)

2) Als je op het rondje met de drie puntjes drukt voor het hoofdmenu krijg je boven in beeld een accu-indicator te zien. Die is wel onnauwkeurig, geloof nu maar in vier stapjes van leeg naar vol.

4) Het antwoord op de routenaam is intussen al gegeven.
Veel plezier met je 410.

Dank! Aan je punt 3 heb ik veel! Punt 1.. ik wist zeker dat ik een Tomtom rider wou hebben, heb veel testen gelezen (ook over de Garmin), kleine vragen als deze neem ik voor lief. Dus nee, beter inlezen was niet nodig maar thnx!
 
Ik vind het ook raar om de USB voor de voeding te gebruiken terwijl alles voor montage op de motor meegeleverd wordt.
 
Ik niet en gebruik bv ook deze: Laders en kabels. Met hen 8 jaar geleden ontworpen. Zij hadden toen als waterdichte usb aansluitingen op strooiwagens icm sensoren en 5 V voeding.
Het betekent dat de 12V -> 5V converter er tussen uit kan. Zoals bv de Garmin Zumo 220 en anderen die heben. Dat extra doosje is lastig omdat ik met meerdere motoren rijd. Zeker op de enduro's wil ik die rommel niet hebben. De houder altijd op de motor laten wil ik ook niet. Dus het kan allemaal wel meegeleverd worden, maar in sommige gevallen heb je er dan een kabelboom bij. Zie de Garmins. En veel knippen meteen die overbodig zooi eraf. Ik laad via dezelfde usb ook andere zaken op. Soms onder het rijden, soms op de camping.

Trouwens de vraag was helder: Kan het -> antw ook helder: JA

En de vraag was niet: wat vinden jullie van een usb-aansluiting.

Waarom dat iemand zich moet verantwoorden om zijn keuze is mij vaak een raadsel. Dat vervuilt en levert alleen maar irritatie op.
Jij vind de usb 'raar'. Ik snap dat gezeur en die betweterigheid niet. Het kan en het waarom is aan mij om motiverende redenen.
 
Jij vind de usb 'raar'. Ik snap dat gezeur en die betweterigheid niet. Het kan en het waarom is aan mij om motiverende redenen.
In het verleden heeft iemand wel eens geschreven dat voor hem USB een must is omdat de electronica van zijn motor niet geschikt was voor de motorsteun.
In dit geval met de info die gegeven is, is de keuze voor USB inderdaad raar omdat, zoals gezegd, alles voor motor montage is meegeleverd. Dat heeft niets betweterigheid te maken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan