TomTom Rider 40, 400, 410 (deel 3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even terug naar de Rider: heeft iemand meer info over een op handen zijnde firmware? Of blijven de stippeltjes wegen vooralsnog motorvrij?

Op hun eigen forum hadden ze het erover dat eind 2016 nog een update zou komen.... dus denk dat zelfs TT het niet weet of die er ooit nog gaat komen
 
Op basis van wat ik zie verwacht ik dat er echt wel binnenkort een update uitkomt, maar ik weet niet zeker of daarmee dan ook meteen de 'Boxtel-case' is opgelost.
 
Zou ook leuk zijn als je eindelijk naar het begin van een route kan navigeren, ipv dat de TomTom je naar het einde stuurt via een hele mooie omweg.

Deze ligt nu ook bij de ontwikkelaars.
 
Helaas, heb meerdere routes hier liggen, waarvan een zelfs gemaakt vanaf de mydrive website. Waar je niet naar het startpunt kan navigeren.

Maargoed, het probleem is dus aangekaart bij TomTom en die hebben het nu na verificatie door hun 2de lijn geëscaleerd naar hun ontwikkelaars.
 
Ik heb zelf al tientallen routes gemaakt en gereden en iedere route kon ik gewoon naar het startpunt navigeren.
Standaard gaat de Rider naar het dichtsbijzijnde punt. Je moet in het menu geforceerd kiezen voor startpunt anders werkt het niet. Tenzij je startpunt het dichtsbijzijnde punt is.
 
Niet naar t startpunt navigeren, wat is dat nu?

Klik je niet gewoon op de kaart en zeg je dat je daarheen wilt (snel of kronkelroute).
Eenmaal aangekomen laad je toch gewoon de route?
 
Zo zou ik ook niet werken. Ik ben thuis en laat de Rider naar het startpunt navigeren waarna de route automatisch begint. Dat is mijn manier van werken. Startpunten liggen vaak midden op een weg waar je niet stoppen kan.
 
Ik heb twee gpx bestanden aan TomTom geleverd, eentje van een willekeurige site gedownload en de andere (eifel route) via My drive gemaakt.

Echter bij beide gaat de route vanaf mijn woonplaats niet naar de start maar naar het einde. En dan ook niet eens direct naar het einde, maar via een groot gedeelte van de route.

Het lijkt er op dat de rider denkt dat je al bezig bent met de route, en dat hij de route verder wil oppakken. Echter is dat natuurlijk compleet ongewenst gedrag in dit geval.

Afijn, TomTom is er mee bezig, hopelijk kunnen ze deze bug ook pletten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb twee gpx bestanden aan TomTom geleverd, eentje van een willekeurige site gedownload en de andere (eifel route) via My drive gemaakt.

Echter bij beide gaat de route vanaf mijn woonplaats niet naar de start maar naar het einde. En dan ook niet eens direct naar het einde, maar via een groot gedeelte van de route.

Het lijkt er op dat de rider denkt dat je al bezig bent met de route, en dat hij de route verder wil oppakken. Echter is dat natuurlijk compleet ongewenst gedrag in dit geval.

Afijn, TomTom is er mee bezig, hopelijk kunnen ze deze bug ook pletten.

Volgens mij kan dat gewoon... kan me herinneren dat een aantal keer gedaan te hebben.
 
Misschien moet je de bovenstaande reacties eens even ECHT lezen..

Echter bij beide gaat de route vanaf mijn woonplaats niet naar de start maar naar het einde. En dan ook niet eens direct naar het einde, maar via een groot gedeelte van de route.
Dit is helemaal geen onlogisch gedrag. Stel je hebt een leuke route gevonden die je met een groepje wilt gaan rijden. Een paar kilometer vanaf de start van de route ligt een mooie parkeerplaats waar de route bijna langs loopt en je besluit om daar met je groepje te verzamelen. In dat geval zal de Rider je naar het dichts bijzijnde punt op de route sturen (wat dus vlakbij de parkeerplaats is) en vervolgens via de rest van de route naar het eindpunt brengen.
Het zou niet handig zijn als de Rider je eerst terug naar het startpunt zou sturen, je daar laat omkeren en vervolgens via het stuk dat je al gereden hebt weer de route laat vervolgen.

In sommige gevallen is het natuurlijk wel handig als je eerst naar het startpunt gaat en gelukkig zit die optie gewoon in het toestel zoals meerdere personen al aangeven.

Ik vraag me af wat ze bij TomTom exact tegen je verteld hebben, maar ik kan me niet voorstellen dat ze echt een oplossing voor dit niet bestaande probleem gaan zoeken. Dat zou betekenen dat de desbetreffende medewerker niet eens de mogelijkheden van hun eigen toestel kent.
 
Inderdaad, het is ook juist n enorm voordeel dat de TomTom niet naar t begin van de route wil zoals vroeger.

Heb je n route in de buurt die ook niet zo groot is, bijvoorbeeld in Nederland, dan is t geen punt om ff vanaf t begin te beginnen.
Echter, soms moet je n eind rijden naar de route toe en wann de route n behoorlijke cirkel maakt en jij vanaf links nadert (gezien van boven op de kaart), dan wil je gewoon vanaf daar beginnen.

Anders zou je nog 's 100 km moeten rijden en vervolgens eindigen op n punt ver weg van waar je na de rit weer terug wilt.
Ik moet op m'n TomTom Rider met itn, thuis de hele route aanpassen door m te draaien.
Kost me zo n half uurtje.
 
Ik heb twee gpx bestanden aan TomTom geleverd, eentje van een willekeurige site gedownload en de andere (eifel route) via My drive gemaakt.

Echter bij beide gaat de route vanaf mijn woonplaats niet naar de start maar naar het einde. En dan ook niet eens direct naar het einde, maar via een groot gedeelte van de route.

Het lijkt er op dat de rider denkt dat je al bezig bent met de route, en dat hij de route verder wil oppakken. Echter is dat natuurlijk compleet ongewenst gedrag in dit geval.

Afijn, TomTom is er mee bezig, hopelijk kunnen ze deze bug ook pletten.

Standaard kiest de rider een punt op de route dat dichtbij is. Wil je naar het begin dan moet je na het laden van de route op de route klikken en aangeven dat je bij het begin wil beginnen.

De "functie" is echter niet echt intuitief en werkt ook lang niet altijd zonder tussenkomst van de gebruiker.
 
Afijn, TomTom is er mee bezig, hopelijk kunnen ze deze bug ook pletten.

Ik ben er voor 99,9% zeker van dat hier geen sprake is van een bug maar van een gebruikersfout.

Ik attendeerde al even op een video hierover; nogmaals de link, maar dan meteen startend op de plek waar het gaat over activeren van de route:

In het kort:
- bij een gpx-route start de route op het dichtstbijzijnde punt. Wil je op het startpunt starten dan moet je dat specifiek aangeven
- bij een itn is het omgekeerd: start hij standaard op het startpunt maar kun je ook een ander punt aangeven.

Als je een route uit Mydrive hebt dan is dat automatisch een gpx. Maarrr: dan moet je ook wel een 'spannende route' gepland hebben die in je routelijst terecht komt. Plan je een route naar een bestemming dan wordt alleen de bestemming overgezet, zal het toestel melden 'nieuwe bestemming ontvangen' en een route naar die bestemming berekenen. Ik vermoed dat je daarmee te maken hebt gehad.

Advies: probeer het nog eens opnieuw. Is het anders dan bovenstaande: omschrijf dan eens precies de handelingen die je doet; wellicht dat dat helpt een verklaring te vinden.
 
Ik ben er voor 99,9% zeker van dat hier geen sprake is van een bug maar van een gebruikersfout.

Als ik vanuit regio zaltbommel naar het start punt van mij route in Cochem wil navigeren krijg ik onderstaande route.

Dat is zeer zeker niet het dichtste punt, het is een gpx welke via een spannende route binnen mydrive is aangemaakt en daarna gesynced met m'n rider.

Nou Hans, zeg het maar, hoe had ik dit dan moeten doen? Ik heb geen idee wat ik hier fout doe, of beter gezegd, hoe ik dit bij een willekeurige route voor elkaar zou moeten krijgen.

full
 
Het lijkt me een prachtige route ;)

Maar uit dit plaatje valt niet veel af te leiden vrees ik. Je geeft bijvoorbeeld niet aan welke handelingen je verricht.

Misschien kun je een linkje plaatsen naar deze route in MyDrive dan kunnen we zien of we het kunnen reproduceren (ofschoon niet vanuit Zaltbommel ;))
 
Wel hoor, want hij moet bij de B259 links af gaan naar de vlag in Cochem, het begin van de route.
In myDrive doet ie dat ook bij mij. En daarna zal hij de route oppakken.
 
Wel hoor, want hij moet bij de B259 links af gaan naar de vlag in Cochem, het begin van de route.
In myDrive doet ie dat ook bij mij. En daarna zal hij de route oppakken.

Alleen als je aangeeft dat hij naar het beginpunt moet, anders pakt hij de route op op een punt dat dichtbij is.
 
De rider lijkt de route op te pakken ergens in de buurt van de kruising met de B259. Niets aan de hand lijkt me.....

Dus jij vind het normaal dat de rider zo mega omrijdt :?

Waarom zou je dan een startpunt opgeven, als de rider er toch geen gebruik van maakt. Hij zou op de b259 naar links moeten gaan richting het startpunt.

full


Daarnaast nog een voorbeeld, een route hier in nederland:

full


En dan de route naar de route toe:

full


Dat kan toch nooit de bedoeling zijn? :?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan