TomTom Rider 40, 400, 410 (deel 3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
in aanvulling: BMW autonavigatie staat geheel los van Garmin.
Het zijn wel dezelfde Here kaarten volgens mij die BMW voor de auto en NavV/Garmin voor de brommer gebruiken. In beide gevallen zie ik dezelfde rariteiten. bv onder Alkmaar bedenken ze beide op precies dezelfde plek het NH-Kanaal niet meer te tekenen, maar als streep weer te geven. Te toevallig om niet dezelfde kaart te zijn. Op de Tomtom-kaart is dit dan weer wel goed getekend. Navteq/Here vs Teleatlas/Tomtom kaarten.

Al klikkend kom ik erachter dat ze bij Here, net zoals vroeger bij Navteq een module hebben om wijzigigen aan te melden en te maken. Ik ga loesoeeee!
 
Ff vraagje:

heb de TT40. Maar heb 1 irritatiepunt. Als je onverhoopt je route afsluit tijdens een geprogrammeerde route, stuurt hij mij weer naar het beginpunt. Heb geen zin om 1000x op "tussenstop overslaan" te drukken voordat hij mij weer vooruit stuurt. Zie ik iets over het hoofd?
Omdat je spreekt over mogelijkheid "tussenstop overslaan" lijkt het inderdaad dat je over een ITN route spreekt.
Maar heb je het over een op het toestel gemaakte route of een geïmporteerde route ?

De eerste, route die op het toestel zelf gemaakt wordt, is sowiso ITN maar zal normaliter niet veel route punten bevatten. Die kun je eventueel nog wel handmatig skippen.
Een geïmporteerde route zal wel "veel" routepunten bevatten en zoals o.a. Hans aangeeft kun je daar het beste een GPX-route of -track voor gebruiken omdat bij afwijking van de route de TT je stuurt naar het dichtsbijzijnde punt op de route. (En niet naar je gemiste (ITN) routepunt)
 
Laatst bewerkt:
Het zijn wel dezelfde Here kaarten volgens mij die BMW voor de auto en NavV/Garmin voor de brommer gebruiken.

Sterker: feitelijk koopt Garmin haar kaarten van BMW. Althans: BMW is (samen met Audi en Daimler) sinds een jaar eigenaar van Here (voorheen Navteq).

In algemene zin kan het kaartenmerk per auto/modeljaar verschillen. Zo zie je dat bijvoorbeeld Renault jarenlang met Navteq werkte, maar tegenwoordig met Teleatlas. Ik meen echter dat BMW al langjarig trouw is aan Navteq/Here (en dat zal nu met zekerheid niet veranderen).

Saillant detail: de onroute motorkaart waarover ik hierboven sprak is weer gebaseerd op teleatlas. Dus rij je dan feitelijk met een TomTom kaart in je Garmin ;) Enfin, back on topic.
 
Er is een app die dat doet voor je. en anders is het idd steeds weer aanzetten en toestemming geven, irrtant is het wel

zoek eens op Tethering Toggler maar er zullen er wel meer zijn

Maar als ik het goed begrijp moet ik zelf elke toestemming geven? Of via de Samsung instellingen, of via een app......
 
Mijn ervaring is dat de tethering gewoon actief blijft. Maarrr.. zodra je Bluetooth op enig moment uit zet moet je, na herinschakelen BT, vervolgens de tethering weer handmatig inschakelen.
 
... zodra je Bluetooth op enig moment uit zet moet je, na herinschakelen BT, vervolgens de tethering weer handmatig inschakelen.
@ o.a. Kwastert,
Ik heb op Android een toggle Appje: "Bluetooth Thetering On Of".
Deze kun je op je startscherm zetten en met 1 tik schakel je zowel de Bluetooth als de BT Thetering in. Met nogmaals tikken schakel je de BT Thetering weer uit.

In de gevallen dat het dus niet automatisch werkt (schijnt erg telefoon type afhankelijk te zijn) zal je het gemakkelijkste met een App kunnen doen.
Kun je meerdere handelingen in 1 klik combineren.
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring is dat de tethering gewoon actief blijft. Maarrr.. zodra je Bluetooth op enig moment uit zet moet je, na herinschakelen BT, vervolgens de tethering weer handmatig inschakelen.


Maar je moet steeds wel toestemming geven voor de verbinding, heel vervelend als je weer aan het rijden bent, elke 3 min dat gejengel aan je hoofd
 
Als bt Tethering aanstaat, hoef ik nergens toestemming voor te geven.

Da's inderdaad ook mijn ervaring. Eenmaal goed ingesteld blijft de verbinding gewoon 'open'. Maar mogelijk dat ook dat toestel cq androidversie afhankelijk is? In dat geval zou ik zeker eens zoeken naar een appje zoals Hervelt noemt.
 
Steeds als de TT uit is geweest of standby of gewoon buiten bereik moet ik steeds weer toestemming geven. heel irritant
 
Die ervaring heb ik ook niet. Zelfs niet wanneer ik de volgende dag weer verbinding maak.
Als ik tussendoor met een ander apparaat via bluetooth verbinding hebt gemaakt, kan het wel lastiger worden. Maar normaal gesproken niet.
 
Dit is een telefoon issue denk ik?
Mijn TT Go Mobile app switched nl moeiteloos tussen WIFI thuis en telefoon Hotspot.
Heel prettig.

Maw: Is dit tel of TT Rider?
 
Het lijkt mij aan de telefoon te liggen, in vorige firmwares van de TomTom was dat gedrag ook niet aanwezig. Tenminste niet met mijn oude samsung s4. Mijn huidige is trouwens een s7 edge.
 
Laatst bewerkt:
Moi heb, even een vraagje heb 6 jaar met zumo 220 gereden is nu kapot heb al veel
gelezen hier over zumo 390 en de tom tom 400.
Heb ook de onroute kaart 2016 bijde toestellen komen er goed uit
weet eigelijk niet welke ik nu moet kopen.
gr johan
 
Moi hoef, niet bellen ook geen radio moet doen waar hij voorgemaakt is navigeren ik rijd ook wel veel met onroutekaart.
Dounlood ook wel eens een route van gp stracks
en wel eens van a naar b route zelf maken doe ik nooit.
GR JOHAN
 
Dan zou ik de TomTom pakken. Die heeft ahw de Onroute kaart in zich. En werkt volgens velen meer dan ok.

Trouwens: wordt de OnRoute nog up to date gehouden?
 
Heb ook de onroute kaart 2016 bijde toestellen komen er goed uit
weet eigelijk niet welke ik nu moet kopen.
gr johan
Heb je de Onroute Motorkaart met je Zumo 220 gebruikt ?
Dan krijg je hem toch niet meer op een andere Zumo ontgrendeld, of heb je de SD uitvoering ? (Die werkt altijd)

Als je niet zelf veel routes wilt gaan maken is denk ik de Rider 400/410 makkelijker voor je.
Kun je snel spannende routes op het toestel maken.
Maar ik raad je toch aan naar de showroom te gaan en beide toestellen eens in je hand te houden.

Als je routes download van GPX-tracks zal je die best wel even controleren (en evt omzetten naar een GPX-track) voordat je die in de Rider laadt.
Rider heeft TT kaarten en veel routes/tracks op internet zijn gebaseerd op Garmin/Here kaarten. Kan kleine, maar irritante verschillen opleveren.

Mocht je een Rider kopen kun je je Onroute Motorkaart 2016 (SD) altijd nog voor een redelijk bedrag verkopen.
 
Laatst bewerkt:
weet eigelijk niet welke ik nu moet kopen.

Bekijk wellicht even de video's op TomTom Rider 400/410/450/550: uitgebreide video-review — MrGPS en de vergelijking op TOP 3 Motornavigatie 2016 — MrGPS

Waar het gaat om gedownloade routes: gpstracks was één van de eerste en grootste routesites maar is in de loop der jaren links en rechts ruim ingehaald. Betekent dat er verhoudingsgewijs ook veel oude routes op staan.

Zou adviseren ook te kijken naar sites als routeyou.com en gpsies.com. En dan, zowel voor de Garmin als TomTom, de route als track in je toestel te zetten.

Op https://www.mrgps.nl/routes/ vind je nog een hoop route-sites
 
Als jullie naar de montage kijken van mijn TT40, is het dan mogelijk om het antidiefstal onderdeel op een goede manier te plaatsen? Komt het nergens tegenaan en zal het dus goed passen?


Het gaat dan om dat linker onderdeel op de foto.

Zie volg berichten voor mijn montage. (ik weet (nog steeds) niet hoe ik direct meerdere foto's van mijn computer direct in een bericht kan plaatsen :N



full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan