TomTom Rider 40, 400, 410 (deel 3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij mij was de truck dat ik bij het uploaden handmatig het MyDrive wachtwoord moest inkloppen, en niet het automatisch opgeslagen wachtwoord moest gebruiken. Waarom weet ik niet, maar zo werkt het voor mij probleemloos.
 
Heb het gisteravond laat nog weer geprobeerd en toen kreeg ik direct het MyRoute aanmeldvenster voor MyDrive. Lijkt nu dus wel te werken. Heb verder nog niets geprobeerd over te zetten.
 
Hier werkt het ook prima. beetje vaag eerst denk je er gebeurt niks en dan ineens staat het er op
Krijg je dan net zo'n bestand met routes overzicht (menu) als de OnRoute 1100 toertochten ?

(Als ik namelijk direct 173 routes bij "mijn routes" erbij krijg wordt het niet overzichtelijker op. Daarbij kan een Zumo maar een beperkt aantal routes in zijn eigen geheugen laden (20 of 50, afhankelijk van welk type), dus zou het wel op die OnRoute manier moeten lijkt me.
Maar 1100 toertochten is geen GPX bestand maar een POI bestand of zo ? )

Edit: realiseer me dat ik me vergis in topic en dacht dat ik met Garmin te doen had. (Wel even het hoofd erbij houden als je twee merken navigaties hebt :z )
 
Laatst bewerkt:
Die tanktasroutes file bevat 173 tracks, die bij je TomTom allemaal in "mijn routes" komen te staan.
Niet handig dus. Ik heb al eens op een menustructuur (meer specifiek een zelf te kiezen mappenstructuur) gevraagd, maar daar helaas geen positief antwoord in de vorm van firmware update op gekregen.
 
Laatst bewerkt:
Die tanktasroutes file bevat 173 tracks, die bij je TomTom allemaal in "mijn routes" komen te staan.
Niet handig dus. Ik heb al eens op een menustructuur (meer specifiek een zelf te kiezen mappenstructuur) gevraagd, maar daar helaas geen positief antwoord in de vorm van firmware update op gekregen.
Het zou wel mooi en beter zijn de route in te kunnen delen per land,en per provincie indien nodig.
 
Aangezien de 173 TankTasTochten in 1 GPX bestand staan, ben ik zo vrij geweest om deze allemaal als losse GPX bestanden in 1 ZIP bestand te doen.

Bij deze

Er is niets gecatalogiseerd

Veel plezier
 
Aangezien de 173 TankTasTochten in 1 GPX bestand staan, ben ik zo vrij geweest om deze allemaal als losse GPX bestanden in 1 ZIP bestand te doen.

Bij deze

Er is niets gecatalogiseerd

Veel plezier

Zat hier net gisteren mee te klooien... dat is nog eens service! Dank!
 
Heb het gisteravond laat nog weer geprobeerd en toen kreeg ik direct het MyRoute aanmeldvenster voor MyDrive. Lijkt nu dus wel te werken. Heb verder nog niets geprobeerd over te zetten.
Wat moet je doen om dit geactiveerd te krijgen?
 
Hoe bedoel je?
Je maakt een route en kiest daarna onder "Opslaan als" voor de optie "MyDrive". Je wordt dan gevraagd om de je inloggegevens van MyDrive in te vullen. Nadat je dit gedaan hebt, wordt je Route naar MYDrive gestuurd.

Zodra je Rider (4x0) met MyDrive verbonden is (met dezelfde inloggegevens), wordt de route route vanzelf naar de Rider gedownload.
 
De laatste weken ontvang ik geen verkeersinformatie meer. Traffic is geactiveerd maar als ik hierop klik krijg ik de melding dat TomTom services tijdelijk niet beschikbaar zijn. "Tijdelijk" duurt bij TomTom precies wel heeel lang. De laatste weken kon ik ook op de Rider400 Mydrive niet activeren. Op de pc krijg ik wel alle verkeersinfo te zien in mydrive.
Ben ik de enige met deze problemen of gebruiken jullie de verkeersinfo niet?

Ik was eerst echt positief en tevreden over de Rider maar na de vele problemen heb ik het nu toch echt wel gehad ermee. Is een fantastisch toestel als het werkt maar hier zit juist het probleem: soms wel en soms niet. Helaas wil men het toestel niet terugnemen bij Tomtom.

Als er iemand zou twijfelen tussen TomTom en Garmin ga maar voor de Garmin ;-)

Ik twijfelde vorig jaar ook en heb voor TomTom gekozen omwille van de verkeersinfo waar men zo lovend over is en juist die verkeersinfo is hetgene waar ik nu allesbehalve tevreden over ben.

Als er verbinding is is deze verkeersinfo schitterend maar de ALS is het probleem: je kan er niet op vertrouwen dat het werkt :-(
 
Nou, dat jij problemen hebt wil niet zeggen dat het een algemeen probleem is.

Ik gebruik hem dagelijks en herken je probleem niet.


Wellicht een keer een reset doen van je TomTom?

Of ook je telefoon een keer volledig herstarten
 
Nou, dat jij problemen hebt wil niet zeggen dat het een algemeen probleem is.

Ik gebruik hem dagelijks en herken je probleem niet.


Wellicht een keer een reset doen van je TomTom?

Of ook je telefoon een keer volledig herstarten

Kan wel zijn dat het geen algemeen probleem is maar feit is wel dat ik dit probleem heb (al lang). Reset had ik al gedaan. Nu heb ik ook mijn telefoon uitgezet, sim kaart eruit gehaald en 10 min gewacht om deze terug aan te zetten: nog steeds hetzelfde probleem.

Ik heb ook geprobeerd om via de telefoon van mijn vrouw verbinding te maken maar die kan ik zelfs niet koppelen. Het is ook een Iphone 4S, persoonlijke hotspot staat aan en de telefoon is zichtbaar voor andere apparaten maar koppelen lukt niet.

Ik heb reeds een andere Rider gekregen omdat de verbinding tussen de Rider en telefoon continue verbroken en gemaakt werd maar ook met dit toestel heb ik regelmatig problemen.

Navigatie op zich werkt goed maar het zijn de live services die regelmatig niet werken. Regelmatig kon ik niet aanmelden om Mydrive (melding dat er tijdelijk problemen zijn) en nu de laatste weken geen verkeersinfo :-(
 
Nu de koppeling met mijn telefoon verwijderd om die opnieuw te maken.

Opnieuw koppelen is pas gelukt na 17 pogingen. Maar ja zal wel aan mijn telefoon liggen volgens de helpdesk van TomTom. Als ik nu anders ook problemen met mijn telefoon zou hebben zou ik daar nog kunnen inkomen maar beide iphones werken perfect (ook met andere bluetooth verbindingen)
 
En een keer de tomtom opnieuw installeren?

Is een speciale methode voor .. Iets met 3x in een bepaald tempo de asn/uit knop in drukken.

Staat een handleiding op de tomtom site
 
En een keer de tomtom opnieuw installeren?

Is een speciale methode voor .. Iets met 3x in een bepaald tempo de asn/uit knop in drukken.

Staat een handleiding op de tomtom site

Ja die ken ik maar ga ik nu niet riskeren: deze voormiddag wou ik checken of er updates waren voor het toestel en kreeg de melding dat er een belangrijke update voor myconnect was dus dan maar myconnect proberen updaten maar ik kreeg een foutmelding dat de installatie niet gelukt was.

Ik heb dan myconnect verwijderd met de bedoeling de laatste versie te downloaden en te installeren ipv te updaten maar ook hier melding dat de installatie niet gelukt was.

Helpdest is op zaterdag niet bereikbaar dus maar wachten tot volgende week.

Ik heb dus echt wel geluk met TomTom ;-)
 
Ja die ken ik maar ga ik nu niet riskeren: deze voormiddag wou ik checken of er updates waren voor het toestel en kreeg de melding dat er een belangrijke update voor myconnect was dus dan maar myconnect proberen updaten maar ik kreeg een foutmelding dat de installatie niet gelukt was.

Ik heb dan myconnect verwijderd met de bedoeling de laatste versie te downloaden en te installeren ipv te updaten maar ook hier melding dat de installatie niet gelukt was.

Helpdest is op zaterdag niet bereikbaar dus maar wachten tot volgende week.

Ik heb dus echt wel geluk met TomTom ;-)

Een geluk dan dat het maar bij een enkeling voor komt. Heb je al je antivirus/firewall uitgezet. Wil wel eens helpen
 
.... kreeg de melding dat er een belangrijke update voor myconnect was dus dan maar myconnect proberen updaten maar ik kreeg een foutmelding dat de installatie niet gelukt was.

Ik heb dan myconnect verwijderd met de bedoeling de laatste versie te downloaden en te installeren ipv te updaten maar ook hier melding dat de installatie niet gelukt was.
MyDriveConnect bedoel je.
Vreemd dat dat weer niet lukt. Werk je op Windows of Apple/IOS ?
(Met Windows nooit zo'n probleem meegemaakt of van gehoord)

Heb je je Rider al eens met een Android toestel proberen te koppelen ?
Zijn die problemen er dan niet ?
(Heb zelf een Samsung S4 mini en deel internet/data via de Bluetooth tethering optie. Apple kent die optie niet maar daar werkt het dan met persoonlijke (Bluetooth) hotspot ?
Zelf nooit problemen met data connectie.)

Niets mis met je telefoon data abonnement ?

Trouwens, de reset die DenCoupe noemt zou zeker het toestel goed moeten herstellen.
 
Laatst bewerkt:
MyDriveConnect bedoel je.
Vreemd dat dat weer niet lukt. Werk je op Windows of Apple/IOS ?
(Met Windows nooit zo'n probleem meegemaakt of van gehoord)

Heb je je Rider al eens met een Android toestel proberen te koppelen ?
Zijn die problemen er dan niet ?
(Heb zelf een Samsung S4 mini en deel internet/data via de Bluetooth tethering optie. Apple kent die optie niet maar daar werkt het dan met persoonlijke (Bluetooth) hotspot ?
Zelf nooit problemen met data connectie.)

Niets mis met je telefoon data abonnement ?

Trouwens, de reset die DenCoupe noemt zou zeker het toestel goed moeten herstellen.

Idd Mydriveconnect. Software downloaden is geen probleem, het is tijdens de installatie dat ik volgende foutmelding krijg: Er heeft zich in het installatieprogramma een fout voorgedaan waardoor de installatie is mislukt. Neem contact op met de producent van de software.

Ik heb de Rider nog niet met een Android toestel proberen te koppelen, ik heb er namelijk geen. Ik ben heeeel tevreden over mijn iphone en als deze het niet meer doet koop ik terug een iphone. Apple werkt inderdaad met een persoonlijke (bluetooth en wifi) hotspot.

Het is ook pas de laatste weken dat ik geen verkeersinfo meer krijg terwijl de Rider verbonden is met de telefoon. Tot hiertoe heb ik wel verkeersinfo ontvangen als er verbinding was (en die verkeersinfo vind ik werkelijk heeel goed).

Het zou me sterk lijken dat er iets mis is met mijn data abonnement: dan zou ik bij het mobiel surfen daar ook last moeten van hebben. Ik heb ook de MyDrive app geinstalleerd op mijn iphone en die werkt perfect.

Ik heb ook al eens op aanraden van de TomTom helpdesk mijn iphone als hotspot gebruikt voor mijn Macbook om te zien of daar een probleem mee is, werkt perfect.

Dus als alles werkt en er enkel problemen met de Rider zijn dan vind ik de kans toch wel heeeel groot dat het aande Rider ligt. Het bizarre is wel dat ik dat dan met 2 toestellen zou hebben en anderen geen last hebben.

Ik heb alle begrip dat er altijd iets defect kan gaan of er iets niet optimaal werkt maar de combinatie van de verschillende problemen vind ik ondertussen niet meer aanvaardbaar.
 
Ik heb op mijn Apple MacBook ook wel eens problemen ondervonden met updaten van de Rider. TomTom kwam niet (meteen) met een zinnige oplossing.
In OSX heb je onder Security de firewall settings. Daar kun je mydrive als uitzondering opgeven. Dat hielp bij mij goed. Laatst probleem met updaten van mijn golive825 en er gewoon aan laten hangen, uiteindelijk gaat ie het zelf weet herstellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan