TomTom Rider 40, 400, 410 (deel 3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien iets voor een nieuw topic: Navigeren met de TT GO App voor Android.
(Maar voorlopig voorziet het "MT5001 Android GPS" topic ons misschien wel van de belangrijkste update informatie voor de Android App.
 
Laatst bewerkt:
Alleen degene verwijderen en opnieuw in MyDrive laden die je opnieuw in de Rider wilt hebben.
Dan wordt die ene "opnieuw herkend" volgens mij.
Je Rider is toch gesynct met MyDrive ?
Alleen zijn de in de Rider gewiste routes wel in MyDrive blijven staan.
Daarom worden ze niet opnieuw gesynct naar de Rider
Ja de rider is gesynct met MyDrive.
Mijn Idee was om verschillende routes in MyDrive klaar te hebben staan om ze te uploaden naar de TT wanneer nodig zodat de TT niet vol met routes komt te staan die ik op dat moment niet nodig heb.
EDIT: @ Athome,
Duidelijk dat syncen.
Maar dan moet mijn methode toch werken.
De betreffende route verwijderen uit MyDrive en opnieuw naar MyDrive sturen.
Jammer dat je geen handmatige (gedwongen) "sync" verstuur-mogelijkheid hebt van routes die in MyDrive staan.
Dat syncen gaat maar 1 kant op. Alles wat je in MyDrive zet komt in je Rider te staan.
Alles wat je in MyDrive verwijderd, wordt ook in de Rider verwijderd.

Alles wat je via USB in de Rider zet, komt NIET in MyDrive te staan.
Alles wat je in de Rider wist, wordt NIET in MyDrive verwijderd.
Als je het wist op de TT en het blijft staan op MyDrive vind ik eigenlijk wel prettig alleen moet je het wel weer kunnen versturen naar de TT en die knop mis ik dus.

Ik had een route in de TT staan gemaakt in MRA maar daarvan wou ik de eerste 4 Route punten wissen maar dat ging niet op de TT zelf.Dus op de telefoon(4G) MRA geopend en in de route de eerst 4 punten gewist daarna de route naar MyDrive gestuurd dat ging allemaal goed de route stond in MyDrive maar wou met geen mogelijkheid syncen met de TT.
Vandaar dat ik op zoek was in MyDrive om handmatig een route te syncen met de TT maar dat gaat helaas dus niet met als gevolg dat ik helemaal geen route meer had in de TT.
(had de route gewist uit de TT omdat ik dacht hij staat er al in misschien synct ie daarom niet)
Thuis nogmaals geprobeerd via de telefoon (4G) precies hetzelfde gedaan als smorgens en toen werkte het wel |(
 
Daarom al dat ik zei "Jammer dat je geen handmatige (gedwongen) "sync" verstuur-mogelijkheid hebt van routes die in MyDrive staan."

Zou handig zijn als je losse routes/tracks kunt selecteren in MyDrive en naar je Rider kunt laten syncen.
Misschien dat TT dit nog wel toevoegt aan MyDrive in de toekomst...

Mijn Idee was om verschillende routes in MyDrive klaar te hebben staan om ze te uploaden naar de TT wanneer nodig, zodat de TT niet vol met routes komt te staan die ik op dat moment niet nodig heb.

Dus heb op de telefoon(4G) MRA geopend en in de route de eerst 4 punten gewist daarna de [aangepaste] route naar MyDrive gestuurd dat ging allemaal goed de route stond in MyDrive maar wou met geen mogelijkheid syncen met de TT.
Da's toch vreemd dat dat dan toch niet werkt want feitelijk was de verstuurde aangepaste route voor MyDrive een "nieuwe" route.
Blijkbaar herkende hij hem toch als de oorspronkelijke route die al op MyDrive stond..
 
Laatst bewerkt:
Daarom al dat ik zei "Jammer dat je geen handmatige (gedwongen) "sync" verstuur-mogelijkheid hebt van routes die in MyDrive staan."

Zou handig zijn als je losse routes/tracks kunt selecteren in MyDrive en naar je Rider kunt laten syncen.
Misschien dat TT dit nog wel toevoegt aan MyDrive in de toekomst...
Da's toch vreemd dat dat dan toch niet werkt want feitelijk was de verstuurde aangepaste route voor MyDrive een "nieuwe" route.
Blijkbaar herkende hij hem toch als de oorspronkelijke route die al op MyDrive stond..
Ja daarom begreep ik er helemaal niks meer van en na elke keer opnieuw proberen stond de route uiteindelijk 4x in MyDrive maar niet in de TT '(
Ga het nog wel een keer proberen maar moet eerst een nieuwe headset kopen want de oude doet niks meer ;(
 
Laatst bewerkt:
Welke headset heb je gekoppeld met je gsm ?
(een originele Cardo, Sena, Uclear etc ? ) en dat via Bluetooth ?

Sena 10u voor een Schuberth C3. Afstandsbediening op het stuur.
Gekoppeld als media-apparaat via A2DP.
Dus niet gekoppeld als telefoon of GPS, wil namelijk de telefoon niet aannemen als ik op de motor zit.
 
Sena 10u voor een Schuberth C3. Afstandsbediening op het stuur.
Gekoppeld als media-apparaat via A2DP.
Dus niet gekoppeld als telefoon of GPS, wil namelijk de telefoon niet aannemen als ik op de motor zit.
Dus je gebruikt slechts een Bluetooth kanaal (A2DP) als media-aparaat voor zowel de muziek als de GPS instructies ? (En je telefoon onderbreekt de muziek als er GPS instructies uitgesproken worden ?)

Hij werkt dan dus niet als handsfree headset voor de telefoon.
Werkt het überhaupt wel als telefoon of GPS gekoppeld met een een-kanaals headset ? (Sena smh5)
(Waarschijnlijk niet dan voor zowel muziek, navigatie als de telefoon. De telefoon headset werkt dus alleen maar via het telefoon kanaal... En dan zou je een twee-kanaals headset moeten koppelen. Maar de Sena smh10 is dat wel dacht ik zo uit mijn hoofd, de smh5 niet.
Ik zou het nl wel handig vinden om de telefoon aan te kunnen nemen.
 
Laatst bewerkt:
Zou wel moeten kunnen schat ik zo (ik wil het gewoon niet), maar dan zou ik het boekje er even bij moeten zoeken.

Alleen zit ik nu op het werk met een uiterst brakke satelliet-verbinding.
 
Ik ga eind Mei een rit doen naar Praag samen met een maatje maar hij heeft een Garmin, ik een Rider 400. Hoe kan ik het beste routes maken die op beide apparaten goed werken? Ik heb Mydrive, Google Maps en Tyre. Ik verwacht Tyre?

En hebben jullie dan nog tips aangaande het exporteren, of wijst zichzelf de weg wel?
 
met de Myroute App jonge. kan je de route maken en dan vergelijken op de garmin en TT kaart. Beste kans dat het resultaat gelijk is
 
Tyre wil ook wel lukken al zal MRA het beter doen.
Onderweg gewoon degene volgen die voorop rijdt, dan met de eerste stop eventuele verschillen bekijken.
Als track exporteren, en in de Garmin converteren naar reis en herberekenen uitschakelen(Garmin).
 
Laatst bewerkt:
Ik ga eind Mei een rit doen naar Praag samen met een maatje maar hij heeft een Garmin, ik een Rider 400. Hoe kan ik het beste routes maken die op beide apparaten goed werken? Ik heb Mydrive, Google Maps en Tyre. Ik verwacht Tyre?

En hebben jullie dan nog tips aangaande het exporteren, of wijst zichzelf de weg wel?
Het beste kan je met MyRouteApp Gold werken.
Hieronder even een kopie van een eerdere reactie van mij waarin ik e.e.a. uiteenzet:
Hèt WayPoint GPS Forum • Toon onderwerp - GPS die mijn route volgt zonder herberekenen

"De combinatie MyRouteApp Gold, TomTom MyDrive en een Rider 400 of 410 is heel sterk.
Routes maken in MRA Gold en over kunnen schakelen tussen TomTom kaarten en de Here (Garmin) kaarten bijvoorbeeld; kun je in de winter toch routes maken voor je Rider door de Here kaart te gebruiken en de seizoens-afsluitingen uit te zetten. Iets wat met de TT kaart niet kan. Ook kun je zo betrouwbare routes maken die zonder problemen zowel in een Garmin als een TT te gebruiken zijn. Je moet er wel even wat tijd in steken maar de mogelijkheden zijn legio. Er staan diverse instructie filmpjes van MyRouteApp Gold op hun website en youtube. De functionaliteit van MRA Gold wordt nog steeds uitgebruid met toch telkens erg praktische tools of mogelijkheden. Gemaakte routes kun je via een USB kabel in het toestel laden maar via de cloud m.b.v. myDrive werkt ook perfect en altijd beschikbaar.
MyRouteApp is ook gratis te gebruiken. Alleen werkt hij dan met de Google Maps kaarten maar zeker geschikt om mee te experimenteren. De cloud export (naar TT MyDrive) werkt ook niet in de gratis versie, dacht ik. Dan dus via kabel of SD-kaartje. De betaalde MRA Gold kost echter bij automatische incasso €25,-/jr. Echter MRA Gold Lifetime abonement kost voor Rider 4xx bezitters €75,- (en dan heb je dus heel veel mogelijkheden)
Ook krijg je bij een Rider 4xx gratis Tyre Pro routeplanner erbij."

Je kunt een in MyRouteApp op de Here kaart herberekende route, als GPX track exporteren voor gebruik in een Garmin toestel. Deze track in de Garmin (Zumo!) importeren en laten omzetten naar route (Deze bevat geen Waypoints meer. Anders zou je een GPX route moeten exporteren voor Garmin maar heb daar zelf geen ervaring mee met MyRouteApp)
Daarnaast kun je dezelfde route op de TomTom kaart laten herberekenen en daarna als GPX exporteren, of direct overzetten, voor je Rider 400.

Gebruik je de gratis MyRouteApp versie dan kun je alleen een route op de Google Maps kaart maken. (Dat geldt overigens ook voor Tyre)
Als je dan een gemaakte route exporteert als GPX, en deze GPX (track) inlaadt in zowel een Garmin als een Rider 4xx, zal je zien dat beide toestellen deze route anders gaan interpreteren, gewoon omdat zowel de Garmin als de Rider afwijkende kaarten hebben t.o.v. Google Maps.
Dit vergt dan veel meer werk om routes voor beide toestellen toch gelijk te krijgen. Met MyRouteApp Gold gaat dat heel gemakkelijk.
 
Laatst bewerkt:
Bij TT zijn de riders weer op voorraad! Heb hem zojuist besteld, krijg er gratis een tasje bij :)
 
Laatst bewerkt:
Netjes! Ik heb nu 299,95 betaald voor de TTR410 great ride world edition, incl tasje :). Prima service van TomTom. Nu nog even langs de BMW dealer om een verloopstekkertje te kopen.
 
Eens kijken wanneer Tomtom mij laat weten dat ze de 410 weer op voorraad hebben.
Op 8 maart ééntje besteld maar toen was er geen voorraad.
 
Zie het meer als klantenbinding.

Ongeveer een jaar geleden ging van mijn Rider 2nd edition de motorsteun kapot. Omdat deze niet meer leverbaar was heb ik daarover geklaagt bij TT. Resultaat : 30% korting op een 400...
 
Vandaag een TT Rider 400 gekocht, wordt mijn 1e navigatie...
Ben benieuwd hoe het bevalt, keer wat anders als altijd hetzelfde rondje rijden. :]

Nog handige tips voor een "newby" op dit gebied?

Ps. las dat de accu ca. 6 uur mee gaat.
Aangezien ik zelf nooit zo lang rijdt (afgezien van vakantie) lijkt de laadkabel aansluiten in 1e instantie overbodig, of is dit toch aan te raden?
 
@Rvreemann
Ik zou de kabel altijd aansluiten. Je zal maar vergeten om hem thuis op te laden door wat voor omstandigheden dan ook. Sta je onderweg...

Bekijk de filmpjes van MrGps/Hans Vaessen op mrgps.nl!
 
Laatst bewerkt:
Ik zou de kabel altijd aansluiten.

Mee eens. Ik meen dat ik zelf kwam op vijf uur overigens.

Maar neem echt even de moeite om hem bekabeld aan te sluiten. Al is het alleen maar omdat je er dan nooit rekening mee hoeft te houden of je toestel wel geladen is en altijd 'spontaan' een rondje kunt gaan doen.
En ook om de 'stress' te voorkomen dat de indicator aanduidt dat de accu bijna leeg is en je niet weet of dat nog een kwartiertje duurt of anderhalf uur.

Heb ook de indruk (niet zeker) dat het toestel wat sneller is bij externe voeding.

Kan even 'prutsen' zijn, zo'n kabeltje te leggen. Maar als je er eenmaal voor gaat zitten achteraf meestal toch een stuk minder werk dan je vooraf dacht.
 
Ik heb t kabeltje van t stadslichtje afgetakt, werkt perfect ,En is t maar ff werk
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan