optrekken voor verkeerslicht

thyro

Die hard MF'er
3 nov 2004
260
33
Hengelo
Ik heb een Yamaha xj600 Diversion
Bij het op trekken bij een verkeerslicht kan ik niet snel weg rijden .de auto's rijden mij er uit die zijn sneller dan ik als ik op de rechter baan staat. is dit gebruikelijk of heeft de motor het vermogen niet.
 
Nee, dat is niet gebruikelijk. Er zijn vast auto's die sneller weg zijn dan jij, maar het merendeel zou je moeten kunnen hebben.

Edit: ik zie dat een Diversion 600 een theoretische 0-100 heeft van onder de 5 seconden. Dat onderstreept denk ik behoorlijk mijn statement :Y
 
Laatst bewerkt:
dat kan een paar dingen zijn.
1 de bestuurder kan niet beter. (is niet erg de slechten hebben we ook nodig om het gemiddelde niet al te veel richting rossi te laten gaan.)
2 er is iets heel erg mis met de motor
3 er is iets heel erg mis met de koppeling.
4 het ding is op 25kw begrensd op de gashendel. maar dan nog zou het ding behoorlijk met auto's moeten kunnen meekomen.
 
Heb mij ook ooit eens mispakt ...
... stond eens een BMW 5 reeks naast mij, en speelde met zijn koppeling.
Ik dacht, gij niet ze manneke ...
... het wordt groen, ik schiet weg, hij hangt even naast mij en iets later is ie weg.

Toen zag ik het ... was een M5 :$
Eerste 2 sec hield ik hem wel, daarna leek ik stil te staan.

Nu kom je zulke situatie zelden tegen, en zowat de meeste auto's zou je probleemloos moeten aan kunnen.

Al mag het wel gezegd worden dat tegenwoordig menig "normaal" uitziende luxewagen wel over +250PK beschikt. Daarmee kunnen ze je nog niet meteen achterlaten, maar het verassingseffect kan genoeg zijn om jou het nakijken te geven.
 
Hee broerder!

Ik heb ook zo een XJ600 geval.

Sommige auto's zijn sneller ja...

Ben er laatst uitgereden door een BMW 335I Biturbo.

Dat is het risico als je op een slome motorfiets rijd.

Gelukkig heb ik voor het snelle werk een R1.

Maar even serieus..

Je hebt een App die je kan downloaden kan je op start drukken en trek je op tot 100 en de app verteld jou dan hoelang je daar (ongeveer) over gedaan hebt.
 
Hee broerder!

Ik heb ook zo een XJ600 geval.

Sommige auto's zijn sneller ja...

Ben er laatst uitgereden door een BMW 335I Biturbo.

Dat is het risico als je op een slome motorfiets rijd.

Gelukkig heb ik voor het snelle werk een R1.

Maar even serieus..

Je hebt een App die je kan downloaden kan je op start drukken en trek je op tot 100 en de app verteld jou dan hoelang je daar (ongeveer) over gedaan hebt.
Op start drukken kost toch ook tijd :?
 
Dat van die app ... is dat nu echt serieus, of is het een vrijdag-topic-app?

Indien die echt bestaat, dan kan die toch wel alleen werken als je de GPS functie* op je smart Phone hebt ingeschakeld?
Op zich geen enkel probleem natuurlijk, zowat elke smart phone heeft dat. Je moet het natuurlijk gewoon inschakelen.






* Kan ook locatie-functie heten
 
Dat van die app ... is dat nu echt serieus, of is het een vrijdag-topic-app?

Indien die echt bestaat, dan kan die toch wel alleen werken als je de GPS functie* op je smart Phone hebt ingeschakeld?
Op zich geen enkel probleem natuurlijk, zowat elke smart phone heeft dat. Je moet het natuurlijk gewoon inschakelen.

Nou in moderne smartphones zitten acceleratiemeters en gps is hier niet nauwkeurig genoeg voor




* Kan ook locatie-functie heten
 
Dat van die app ... is dat nu echt serieus, of is het een vrijdag-topic-app?

Indien die echt bestaat, dan kan die toch wel alleen werken als je de GPS functie* op je smart Phone hebt ingeschakeld?
Op zich geen enkel probleem natuurlijk, zowat elke smart phone heeft dat. Je moet het natuurlijk gewoon inschakelen.






* Kan ook locatie-functie heten

Ja die bestaat echt, maar echt betrouwbaar zijn die nu ook weer niet. Heb het voor elkaar gekregen om met een peugeot 3008 1.6 dieseltje vol gereedschap op te trekken van 0-100 in 3.5 seconden... _O-
 
Hee broerder!

Ik heb ook zo een XJ600 geval.

Sommige auto's zijn sneller ja...

Ben er laatst uitgereden door een BMW 335I Biturbo.

Dat is het risico als je op een slome motorfiets rijd.

Gelukkig heb ik voor het snelle werk een R1.

Maar even serieus..

Je hebt een App die je kan downloaden kan je op start drukken en trek je op tot 100 en de app verteld jou dan hoelang je daar (ongeveer) over gedaan hebt.

Lekker handig met een GPS die maar 1x per seconde ververst, je hebt dus altijd een onnauwkeurige meting.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan