optrekken voor verkeerslicht

thyro

Die hard MF'er
3 nov 2004
260
33
Hengelo
Ik heb een Yamaha xj600 Diversion
Bij het op trekken bij een verkeerslicht kan ik niet snel weg rijden .de auto's rijden mij er uit die zijn sneller dan ik als ik op de rechter baan staat. is dit gebruikelijk of heeft de motor het vermogen niet.
 
Ik weet niet meer precies welke app ik er op had staan maar dat ik mijn mustang nog had en hij getuned was. was ik er best actief mee bezig en het klopte bij mij wel die app,

100% garantie heb je niet.

Maar als jij met je xj600 optrekt vol gas en hij zegt 8 seconden en je doet het nog 3 keer dan vind ik dat wel betrouwbaar.

Desnoods test je het in je auto als je die hebt en kijk je of het ongeveer klopt.


Of laat iemand anders eens op je XJ600 rijden en vraag wat hij/zij er van vind
 
Je kan hier over apps filosoferen wat je wilt, maar als je op welke motor dan ook niet 9 van de 10 keer als eerste wegkomt bij het stoplicht gaat er gewoon iets niet goed, dat hoef je niet exact te meten. Dus van motor of bestuurder wisselen en kijken waaraan het ligt.
 
Ik denk dat het het belangrijkste is om eerst de oorzaak te achterhalen van het probleem. Ligt het aan de bestuurder of aan de motorfiets?

Gib mal ghaaas, Harry... :]
full
 
Indien die echt bestaat, dan kan die toch wel alleen werken als je de GPS functie* op je smart Phone hebt ingeschakeld?

Veel telefoons zitten vol met acceleratie sensors, ik kan me ook voorstellen dat die uitgelezen worden. De snelheid (100 km/h) kan dan automatisch berekend worden en waarschijnlijk is het resultaat afhankelijk van de nauwkeurigheid van de sensors in je mobiel.
 
- Hoelang heb je je motorrijbewijs al?
- Hoelang heb je deze motor al?
- Is er iets bekend over het onderhoud van de motor?
- Heeft de motor al vanaf je bezit dit 'probleem'?

Iets zegt mij dat het te maken heeft met de rijtechniek (of het ontbreken ervan) van de berijder. Zelfs met een brakke 600 rijdt je aan een stoplicht de auto's meestal gemakkelijk weg.
Maar zoals gezegd, dat is slechts een aanname van mij.

Wat er eventueel nog aan de hand zou kunnen zijn is een slippende koppeling. Maar als die al zo erg slipt dat je nauwelijks weg komt en niet merkt dat er wat aan de hand is scheelt er weeral iets met de bestuurder...
 
Iets zegt mij dat het te maken heeft met de rijtechniek (of het ontbreken ervan) van de berijder. Zelfs met een brakke 600 rijdt je aan een stoplicht de auto's meestal gemakkelijk weg.
Maar zoals gezegd, dat is slechts een aanname van mij.

Wat er eventueel nog aan de hand zou kunnen zijn is een slippende koppeling. Maar als die al zo erg slipt dat je nauwelijks weg komt en niet merkt dat er wat aan de hand is scheelt er weeral iets met de bestuurder...
Als de koppeling in de eerste versnelling al slipt loopt dat ding in welke versnelling dan ook niet harder als een snorfiets.. Eerste zin van je post lijkt me aannemelijker. Of het ding is gewoon stuk. Of staat nog op de handrem. Of zit het voorkettingwiel achter en het achterkettingwiel voor. Of is de ketting vervangen door een nylonkous. Of zien de kettingwielen uit als slijpschijven. Of heeft TS een door een operatie vastgezette rechterpols. Ook maar wat aannames. Maar of we dit ooit nog zullen horen/lezen ? Denk dat hij nog ergens voor een verkeerslicht staat.

:+
 
Slechte bougies zullen echt niet alleen de oorzaak zijn van slecht optrekken. Dan start de motor ook slecht, loopt ze moeilijk stationair, heeft niet zijn volle vermogen en geeft dit ook niet mooi af. Maar als ze loopt dan loopt ze en zoals ik al zei, zelfs met een brakke 600 rijdt je nog gemakkelijk weg van de auto's aan een stoplicht. Ik vind dit dus een beetje een moeilijk te geloven uitleg.
 
Met mijn 600 fietsje heb ik tot nog toe geen auto gehad die me kan bijbenen... :}

zelfs zwaardere motor-fietsen kunnen me soms niet bijhouden.

Volle gas en die auto word snel klein in mijn spiegel. :]

In snelheid halen ze me dan wel vlug weer in natuurlijk maar dat geeft niet^.
Ze wilden trekkertje spelen en zijn verloren. *O*
 
Laatst bewerkt:
Slechte bougies zullen echt niet alleen de oorzaak zijn van slecht optrekken. Dan start de motor ook slecht, loopt ze moeilijk stationair, heeft niet zijn volle vermogen en geeft dit ook niet mooi af. Maar als ze loopt dan loopt ze ...
:N

Het hoeft niet allemaal even slecht te zijn. Mijn oude motortje startte prima en liep prima, maar wou warm niet optrekken.
Dat was "erger" dan alleen maar langzaam accelereren: hij stotterde dan vreselijk. Maar dat was een 2 cilinder, ik denk dat een 4 cilinder minder erg stottert.
In mijn geval lag het aan de bougiedoppen |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan