Gat uitlaat demper NX250 laten lassen omg. Tilburg

Silverarrow

MF noob
10 apr 2016
661
51
Een paar weken terug heb ik een NX250 gekocht, waarbij er helaas een gat in de demper bleek te zitten. Een goede tweedehands is niet te vinden voor een redelijke prijs (over het algemeen zijn ze allemaal rot) en een nieuwe aftermarket kost me 50% van de aanschafprijs van de motor. Lassen lijkt me de ideale oplossing, maar kan ik dit het beste bij een lasbedrijf laten doen of zou de gemiddelde monteur hier ook wat mee kunnen(/willen)?

Het gaat om dit gat (daaronder is ook al wat laswerk verricht):

1oab9i.jpg


Als iemand een adres in de omgeving Tilburg weet dan hoor ik het graag!
 
Laatst bewerkt:
Zodra je de eerste las legt wel.

Denk dat je een groter deel kaal moet halen. Stukje plaat op maat kloppen en dan lassen. Dit gat vul je niet 1,2,3 meer op met een las, mocht iemand dit al aandurven.

Jim
 
Zodra je de eerste las legt wel.

Denk dat je een groter deel kaal moet halen. Stukje plaat op maat kloppen en dan lassen. Dit gat vul je niet 1,2,3 meer op met een las, mocht iemand dit al aandurven.

Jim

Ik heb de vraag verkeerd gesteld zie ik. Ik bedoelde inderdaad een plaatje over het gat heen lassen, zoals dat onder het huidige gat ook ooit al eens gebeurd is. Dat je dit gat niet zomaar dicht last begrijp ik :Y .

Volgens die theorie zou je ook geen banden kopen voor deze motor.

Je kan het ook zo zien: Je hebt de motor zo goedkoop dat je geld overhoudt voor onderhoud en reparaties.

De theorie is meer dat dit m'n derde motor is, dat ik met deze motor relatief goedkoop rond wil rijden en er zelf, zonder al te veel gevaar dat ik iets volledig vernök, aan kan leren sleutelen. Ik ben het met je eens dat een plaatje over het gat heen lassen niet de perfecte oplossing is en ook geen garantie dat de demper dan weer werkt zoals wanneer de motor de fabriek uit rolde, maar het is voor mij op dit moment goed genoeg. Mocht ik in de toekomst van dat plan afstappen dan komt er zeker zo'n mooi Marving dempertje op :9~ :Y.

Kan het voor je doen en woon redelijk dicht in de buurt van Tilburg.

PB verstuurd!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan