RBKO Strandrace Scheveningen

Injectie is economischer dan carburateurs, lijkt me niet voor niets dat de benzinetanks kleiner zijn geworden, bijna een liter minder denk ik zo.
Maar of die injectie efficiency ook geldt in dit soort extreme omstandigheden?
Bel anders een monteur of zo.


Geen mensen die vorig jaar met een 450 injectie hebben gereden? Twijfel nog steeds of 45 min te halen is met 1 tank (6,3L)...
 
Laatst bewerkt:
2 Brillen zeker nodig. Wisselen tijdens tankstop.

Gewoon met roloff rijden inderdaad.
Het zand valt wel mee, maar het is meer opspattende water/waternevel langs de kustlijn waardoor je je roloff nodig hebt.

Verder rijd ik gewoon met de vering waarmee ik het hele jaar mee cross. Ging prima vorig jaar.

Inspuiten inderdaad met WD40, spuit je er daarna zo weer af.
 
Laatst bewerkt:
Zijn er meer mensen die hun info pakket (met stickers, hesjes etc) nog niet hebben ontvangen? Ik weet van twee mensen dat ze nog niets hebben ontvangen namelijk en die beginnen inmiddels wel een beetje ongerust te worden.
 
Laatst bewerkt:
Iedereen die ik ken heeft het binnen.

Gisteren mijn motor klaar gemaakt, handkappen erop, flesje wd40 leeg gespoten en alles even na gelopen. Verse olie en vers filter.

Snelvuller geregeld voor tijdens de pitstops :)
Heb er zin in :Y
 
Goed bezig. Alle voorbereidingen zijn hier ook klaar. Morgen motor en spullen brengen. Voor de twee die nog geen pakket hebben ontvangen wordt ook wat geregeld, dus eind goed al goed. Nu nog hopen op niet te veel regen.
 
Ja joh? Dat waren dingen die ik juist niet had ingespoten, glibber en glij ;-) Handvatten is niet erg natuurlijk, die kosten geen drol maar buddy zal ik nog wel even doen dan. Het klinkt onnatuurlijk om een buddy in te vetten :/

Wat een pokkeweer trouwens nu, het regend dat het giet, flinke plassen op de straten. Ik ben benieuwd of het strand al dat water een beetje kan absorberen. Nat zandstrand lijkt me niet relaxed rijden. :P

Zaterdag is het in het binnenland overwegend droog met af en toe zon. In de kustgebieden komt ook een aantal buien voor. De zuidwestenwind houdt zich rustig en de temperatuur stijgt naar 7 à 8 graden.


Niet verkeerd lijkt me :t
 
Laatst bewerkt:
Ja joh? Dat waren dingen die ik juist niet had ingespoten, glibber en glij ;-) Handvatten is niet erg natuurlijk, die kosten geen drol maar buddy zal ik nog wel even doen dan. Het klinkt onnatuurlijk om een buddy in te vetten :/

Ik zou het met een korreltje zout nemen hoor. ;)

Hoop dat jullie een beetje weer hebben ja, Gaat vast wel goed komen zolang het maar niet tee hard waait. Dan kan de zee het strand weleens opslokken en korten ze de race in.
 
Laatst bewerkt:
Injectie is economischer dan carburateurs, lijkt me niet voor niets dat de benzinetanks kleiner zijn geworden, bijna een liter minder denk ik zo.
Maar of die injectie efficiency ook geldt in dit soort extreme omstandigheden?
Bel anders een monteur of zo.
Nee een injectiemotor zuipt meer dan een carburateur in zwaar zand is mijn ervaring. Dan praat ik over een Honda CRF250 2007 vs CRF250 2010.
 
Dat wel maar je krijgt ook meer geulen en knippen etc. Ik rij liever in los zand namelijk.

Ik ga het lekker vanaf de boulevard bekijken met een warme jas, muts en een biertje :)
Hotelletje geboekt, 5 minuutjes lopen vanaf het parcours .. mijn dag kan niet meer stuk
 
Ook relaxed toch, veel plezier.

Ik heb net de motor weggebracht, ging erg snel doordat ik lekker vroeg was. 10:30. Het strand ligt er prachtig bij. Mooi gezicht al dat zand, erg indrukwekkend. Dat gaat leuk worden :-)
 
Ook de motor weggebracht en gekeurd.
Een hele happening daar op de boulevard met een prachtige overdekte parc ferme, veel belgen en fransen ook gezien.
Na al dat gesjouw wel weer last van de arm gekregen, maar ja.
Een paar jongens weggestuurd zien worden met ongeactiveerde transponders en ontbrekende barpads, dat is wel mooi lullig...
Heb iig zin in morgen
 
Terug
Bovenaan Onderaan