RBKO Strandrace Scheveningen

Waar blijven de updates van onze mannen? Iedereen die door is of naar de laatste kans ronde gaat, heeel veel succes! Laat Herlings een poepje ruiken.
 
Waarom laten ze al die motoren half in het water liggen?. Dat is vragen om problemen.....
 
Ik ben bij de kwalificatie achteraan gaan starten naast het hekwerk, was comfortabeler aangezien het toch 1,5 uur rijden zou worden.
Best een goeie start gehad via een spoortje pal langs het hekwerk, waar ik een hele groep voorbij kon die daar blijkbaar wat vertraging hadden.
1e 3 ronden waren prachtig met lekker veel speedwayen op de strak sturende crf, waar ik boven elke verwachting veel zwalkende, langzamere of gevallen rijders heb kunnen inhalen.
Er stond zelfs een motor rechtstandig op z,n kop geloof ik met de rijder ernaast, best veel bizarre aanblikken meegemaakt en het is soms net of je in een soort film zit of zo, er gebeurt zoveel.
Daarna werd het wel wat zwaarder en word het pas echt crossen en ging mn snelheid ook best wat omlaag.
Toen na 45 minuten uitgevallen in die kutpitsstraat, wat gewoon in het zand was en vaak niet meer dan een paar meter breed, veel files dus.
Daar is met die grotere vertanding mn koppeling naar de kloten gegaan.
Er waren er meer die dat daar ook hadden.
Verders een mooie dag gehad.
 
Laatst bewerkt:
Heel bijzonder om de strandrace te rijden. Ik heb het eerste uur gefilmd, linkje hier beneden. Aangezien ik captain slow ben moest ik nogmaals rijden in de last chance qualifier. Dat ging een stuk prettiger, lekker rustig en toen heb ik echt kunnen genieten van de race. Volgens mij kwamen er minder dan 250 rijders aan de start dus iedereen was automatisch door naar de finale. Ik heb zelf de finale niet mee gereden, na 2.5 uur in totaal gereden te hebben vond ik het wel mooi geweest. *O*

Erg leuke ervaring alleen minpuntje was de organisatie, wat een puinhoop zeg haha. Rijdersbriefing was niet te volgens, parc ferme was veel te krap, pits was een puinhoop en we moesten met alle spullen door het mulle zand. Uitslagen tussen de heats door waren onbekend, geen idee waar ik die info kon vinden in eerste instantie. Ik hoop dat Red Bull de volgende keer iemand met een wat hoger IQ inhuurd want dit ging nergens over _O-

 
Laatst bewerkt:
Prachtig evenement, zelf ben ik na een halve ronde al uitgevallen. Heel het jaar probleemloos maar nu toch pech. Volgende week even open maken. Toch mooie dag, veel geholpen in de pits.
 
Toen na 45 minuten uitgevallen in die kutpitsstraat, wat gewoon in het zand was en vaak niet meer dan een paar meter breed, veel files dus.
Daar is met die grotere vertanding mn koppeling naar de kloten gegaan.
Er waren er meer die dat daar ook hadden.
Verders een mooie dag gehad.

Bij mij hetzelfde. Geen probleem tot ik de pits in ging. Dat was uiteindelijk voor mij ook het begin van het einde (door oververhitting).
 
Het verbaasd me eigenlijk dat zoveel mensen de motor aan de kook hebben?. Komt dit door de lage snelheid en zeer hoge belasting, of is de pitstop de oorzaak (stilstaan met toch al warme motor) ?.
 
Het verbaasd me eigenlijk dat zoveel mensen de motor aan de kook hebben?. Komt dit door de lage snelheid en zeer hoge belasting, of is de pitstop de oorzaak (stilstaan met toch al warme motor) ?.

Combinatie van. Maar de motoren hebben het vooral zwaar in het mulle zand. Dat was ook wel te zien op het wasbord. Ongeveer 1/3e van de motoren was aan het stomen op dat stuk.
 
Nou bij mij was het ook wel een beetje een teleurstelling..

Hele weekend begon al kak met de uitlaat van m'n auto die er ter hoogte van staphorst al onderweg flikkerde.. Gelukkig bij een garage kunnen laten lassen.

Tijdens de start viel me motor al uit, mij niet duidelijk of dit mijn schuld was of dat hij al begon raar te lopen toen..
Flikkerde vervolgens dom om op de 1e bult na het rechte stuk waarbij ik niet direct me been onder de motor weg kreeg, Daarna goed en wel anderhalf ronde kunnen rijden tot me motor er zo goed als mee op hield, smoren bij volgas, lekker uit de carb, met heel klein beetje gas nog pitstraat kunnen bereiken maar toen was het ook wel klaar.

Dus goed en wel 2 rondes gereden, zat nog helemaal niet in een soort van ritme (lees: reed als vaatdoek) en heb er dus ook alles behalve een goed gevoel aan over gehouden. -O-


Nog wel een filmpje gemaakt maar snel vergeten dit weekend ;)

 
Veel ,,drama,, wat ik eigenlijk lees , jammer van zo een dag waar je je zo op verheugt....

Bij is het gedeeltelijk drama, als mijn motor mij niet in de steek had gelaten had ik na de 1e manche al in de finale gestaan (al geld dat nog voor veel meer uitvallers natuurlijk). En daar ben ik ondanks het uitvallen toch wel blij mee ;).
 
Erg leuke ervaring alleen minpuntje was de organisatie, wat een puinhoop zeg haha. Rijdersbriefing was niet te volgens, parc ferme was veel te krap, pits was een puinhoop en we moesten met alle spullen door het mulle zand. Uitslagen tussen de heats door waren onbekend, geen idee waar ik die info kon vinden in eerste instantie. Ik hoop dat Red Bull de volgende keer iemand met een wat hoger IQ inhuurd want dit ging nergens over _O-

Elk jaar hetzelfde, dus eh... "wen er maar aan". Het is ook algemeen bekend, dus je kunt er rekening mee houden... er zijn er die dat doen. 't is soms net F1... je wint of verliest in de pits :P
Overigens hield 't Herlings ook niet tegen, een extra pitstopje met z'n kleine tank O-)

Ik snap de organisatie wel, het is sowieso niet te doen... en het is wel een soort van eerlijk, 't is voor iedereen hetzelfde. Je doet 't er maar mee. En da's nou precies Red Bull ten top :Y
 
Die ingang van de pits was jaren geleden al een drama. Dat lijkt me toch niet zo lastig om aan te passen. Mocht ik volgend jaar zelf ook weer eens mee doen zal ik er eens een mail aan wagen. Ze reageren daar altijd wel goed op.
 
Mezelf met de crf gespot op je filmpje op 8.56 links.

@chriscross
Ze hebben geen goeie planning en controle gehouden bij het installeren van de pitshelpers.
Die plaatsten zich soms zodanig dat het superkrap werd en wel fout moest gaan daar.
Was onnodig


Nou bij mij was het ook wel een beetje een teleurstelling..

Hele weekend begon al kak met de uitlaat van m'n auto die er ter hoogte van staphorst al onderweg flikkerde.. Gelukkig bij een garage kunnen laten lassen.

Tijdens de start viel me motor al uit, mij niet duidelijk of dit mijn schuld was of dat hij al begon raar te lopen toen..
Flikkerde vervolgens dom om op de 1e bult na het rechte stuk waarbij ik niet direct me been onder de motor weg kreeg, Daarna goed en wel anderhalf ronde kunnen rijden tot me motor er zo goed als mee op hield, smoren bij volgas, lekker uit de carb, met heel klein beetje gas nog pitstraat kunnen bereiken maar toen was het ook wel klaar.

Dus goed en wel 2 rondes gereden, zat nog helemaal niet in een soort van ritme (lees: reed als vaatdoek) en heb er dus ook alles behalve een goed gevoel aan over gehouden. -O-


Nog wel een filmpje gemaakt maar snel vergeten dit weekend ;)

 
Laatst bewerkt:
wat een slachtveld moet dat geweest zijn als ik de filmpies zo zie.
Niet te hopen...maar het lijkt me dat het soms rennen voor je leven is als je valt en er komen er een hoop aan :X
Hoe dan ook, ik ben jaloers.
En wat klinken 2takt crossers lekker zeg :Y
 
Mijn start ging prima! Mooi relaxt het eerste rondje gereden, beetje aftasten hoe de baan er bij lag. Was in de voorrondes makkelijker dan vorig jaar. En toen begon de uitlaat te knetetren en weg was het doseerbaar vermogen :-(

Vanaf de derde ronde begon de CR500 ook te stomen! Zolang hij stoomt, zit er water in!!
Rechte stuk heeeeeeel langzaam rijden om zoveel mogelijk te koelen en dan maar weer rondje er aan wagen. Uiteindelijk uitgereden en op plaats 552 geeindigd.

Mooooooi!!!
 
Buiten het feit dat m'n motor niet bepaald goed liep word je crossmatig gezien ook wel weer lekker op je plek gezet hoor B| ..
Hoorde al dat het deelnemersveld qua niveau behoorlijk hoog zat van een mede-rijder maar zolang er nog geen sporen en dijkjes in de bocht zijn vond ik het toch behoorlijk pittig om de gang er in te houden.
 
Zo dat ook weer overleefd.

De eerste manche een halve ronde voor de finish gestrand met een lege tank(dus toch verkeerd gegokt). Gelukkig in de second chance heat als 95ste geeindigd, waardoor ik toch door mocht naar de finale. in de finale 2 ronden gereden, maar de motor ging aan de kook dus op tijd gestopt.

Machtig mooi evenement, heb me super vermaakt! Maar wat was het zwaar!
 
Tja achteraf had je die second change heat gewoon kunnen blijven staan in de pit to net voor de finishvlag of niet?.. volgens mij reden er helemaal niet meer dan 250 man mee
 
Terug
Bovenaan Onderaan