RBKO Strandrace Scheveningen

Ook dit jaar weer succesvol op de 125cc :)

Heatrace na 6 valpartijen en 1 aanrijding uiteindelijk nog 239 geworden.

Finale gevallen met de start (achterwiel van iemand aangetikt). Daarna naar voren gereden, kon het goed volhouden, motortje bleef het prima doen.
Zelfs veel mensen op het rechte stuk voorbij gereden. Wel op een haar na een motor kunnen ontwijken die in de vloedlijn lag, was gewoon niet te zien met de laagstaande zon die spiegelde op het water. (op de uitzending klapte er 2 rijders VOL op)

Laatste ronde reed ik op de 125e plaats (iemand keek thuis mee op live timing), echter werd ik de baan uit gestuurd door KNMV official (rood/gele vlag, wedstrijd afgelopen) terwijl ik nog in mijn laatste ronde zat!! :(
Dus nu heb ik een DNF status. Weet niet of redbull dit nog gaat aanpassen, dit is namelijk meer mensen overkomen.
edit: redbull gaat dit onderzoeken :)

Over de kokende motoren
Inderdaad niet normaal hoeveel!! Echt 50% volgens mij ofzo.
Toch die 4takten die gewoon snel te heet worden denk ik. Eigenlijk moet je voor een strandcross ook je mapping van een 4takt aanpassen. Meer benzine koelt ook gewoon je motor.
Er is veel stuk gelopen in ieder geval, gelukkig zelf geen koelvloeistof kwijt geraakt.

Pitstraat vond ik meevallen, gewoon in de 1e versnelling doorheen toeren. Alleen bij de eerste pitstop in de heatrace was het redelijk druk.

Volgend jaar weer :) :Y

n19w6p.jpg
 
Laatst bewerkt:
Laatste ronde reed ik op de 125e plaats (iemand keek thuis mee op live timing), echter werd ik de baan uit gestuurd door KNMV official (rood/gele vlag, wedstrijd afgelopen) terwijl ik nog in mijn laatste ronde zat!! :(
Dus nu heb ik een DNF status. Weet niet of redbull dit nog gaat aanpassen, dit is namelijk meer mensen overkomen.
edit: redbull gaat dit onderzoeken :)

:Y

[afbeelding]

Was in de eerste heat ook al. Ik heb toen net gedaan of ik die marshall niet zag. Ben vrij zeker dat ik de laatste was die de vlag heeft gezien die heat.
 
Ik vind het erg knap van de finalisten om te finishen.
En nog knapper met die 125ste en 500ste plaats.
 
Was in de eerste heat ook al. Ik heb toen net gedaan of ik die marshall niet zag. Ben vrij zeker dat ik de laatste was die de vlag heeft gezien die heat.

Ik had dus het bordje van 1 ronde ook niet gezien....
Dat heb ik wel vaker met wedstrijden, tunnelvisie enzo O-)

Ben benieuwd of redbull het nog kan/gaat aanpassen. Met de totale rijtijden en aantal ronders moeten ze toch een heel eind kunnen komen.
 
Ik had dus het bordje van 1 ronde ook niet gezien....
Dat heb ik wel vaker met wedstrijden, tunnelvisie enzo O-)

Ben benieuwd of redbull het nog kan/gaat aanpassen. Met de totale rijtijden en aantal ronders moeten ze toch een heel eind kunnen komen.

Ik heb dat bord ook niet gezien maar was stilgevallen en kreeg de motor niet meer aan de praat. Toen hoorde ik via de speaker Herlings finishen en wist ik dat ik nog 10 minuten had om te finishen. Bij de schans na het rechte stuk stond het vast met rijders. Daar ben ik langs gereden om mijn welverdiende finishvlag te halen ;). Ik hoop voor je dat ze er nog iets mee kunnen. Is wel heel mooie plek in ieder geval. Uitrijden is al klasse (ook van de motor).
 
Update, stand is aangepast door redbull :)
120e plaats.
Netjes dat ze dit toch recht hebben gezet! had ik niet gedacht :Y :]
 
Update, stand is aangepast door redbull :)
120e plaats.
Netjes dat ze dit toch recht hebben gezet! had ik niet gedacht :Y :]

Mooi, ik zie dat ik in de finale had mogen starten. Sta met een DNS erbij. Niet dat mijn motor het nog deed maar ben er op de één of andere manier nog ff zieker van.
 
Crosszaken gaan een goeie week te gemoed als ik dit zo lees naar alle DNF's ;).

Ook dit jaar weer succesvol op de 125cc :)
Volgend jaar weer :) :Y

[afbeelding]


Netjes op een 125cc 2 takt!. Ben je niet flink in het nadeel met een 125 aangezien je die compleet moet afjanken om een beetje vooruit te komen?. Al lijken het vooral de 4 taken te zijn die kapot gelopen zijn of vergis ik me daarin?.
 
Laatst bewerkt:
Twee kwalificaties gereden, totaal 2.5 uur.

Ik had ergens gelezen dat je binnen 10 minuten van de leider moet eindigen anders krijg je een DNF. Ik merkte al dat veel mensen dit niet begrepen hadden. Ik had de eerste ook een DNF, de last chance heb ik wel een kwalificering in de top 100.
 
Ik weet niet of je een geintje maakt, maar Herlings had geen kleine tank, die verbruikt meer doordat die zo ontiegelijk hard rijd _O- .

Herlings had wel een grote tank, maar niet zo groot als de yamaha's. Herlings had 11L en moest dus 2 stops maken, terwijl de yamamaha's (vd sande bijvoorbeeld) 15L bij hadden en het met 1 stop konden halen als ik mij niet vergis.

ik was na een halve ronde al uitgevallen, en blijkt nu dus door een kapot krukaslager te komen.
 
Herlings had wel een grote tank, maar niet zo groot als de yamaha's. Herlings had 11L en moest dus 2 stops maken, terwijl de yamamaha's (vd sande bijvoorbeeld) 15L bij hadden en het met 1 stop konden halen als ik mij niet vergis.

volgens mij zei vd valk juist dat de Yamaha's een kleine tank hadden
 
Yammie's hadden een grote tank. Zoals als vermeld, konden de yamaha's en suzuki (Ramon) met 1 stop rond komen. Herlings en Coldenhoff 2 stops.
 
Yammie's hadden een grote tank. Zoals als vermeld, konden de yamaha's en suzuki (Ramon) met 1 stop rond komen. Herlings en Coldenhoff 2 stops.

ok, dan had ik toch minder bij de drank kraam moeten staan.. die halve liters waren goed te doen (afgezien van de koude handen die je er van kreeg :+ )
 
Crosszaken gaan een goeie week te gemoed als ik dit zo lees naar alle DNF's ;).Netjes op een 125cc 2 takt!. Ben je niet flink in het nadeel met een 125 aangezien je die compleet moet afjanken om een beetje vooruit te komen?. Al lijken het vooral de 4 taken te zijn die kapot gelopen zijn of vergis ik me daarin?.

Jawel, je bent in het nadeel qua vermogen, zeker. Maar hoe zwaarder de baan wordt, hoe fijner zo'n licht motortje wordt om vast te houden :Y

Ik heb mijn 2takt ook wel gewoon goed geprepareerd voor het strand, iets wat veel (4takt?) rijders volgens mij niet gedaan hebben..?
 
125cc 2t is prima in het strand zand ja. Een 250f ook, scheelt stukken tov een 450 qua handelbaarheid.

Wat betreft die factory KTM's, die konden geen grotere tank monteren omdat de rads ook aangepast zijn en er daardoor geen ruimte meer is voor een 15L tank. Maar goed ook, dat gaf Herlings nog een beetje de uitdaging. Anders had hij het hele veld op een ronde gezet in plaat van nu 2 man niet. :+
 
Laatst bewerkt:
125cc 2t is prima in het strand zand ja. Een 250f ook, scheelt stukken tov een 450 qua handelbaarheid. Op het rechte stuk ben je wel zwaar in het nadeel. Vooral die gasten op enduro's knallen je mega hard voorbij. Dan kun je ze op de weg terug weer inhalen. :P

Wat betreft die factory KTM's, die konden geen grotere tank monteren omdat de rads ook aangepast zijn en er daardoor geen ruimte meer is voor een 15L tank. Maar goed ook, dat gaf Herlings nog een beetje de uitdaging. Anders had hij het hele veld op een ronde gezet in plaat van nu 2 man niet. :+
 
Ik heb ook meegereden. 248 geworden.

1e heat had ik helaas de tank leeg. Samen met iemand anders, die ook de tank leeg had, de motoren de boulevard opgedrukt. Herkansing dus moeten rijden. Daarin 44 geworden.

In de finale veel tegenslag gehad, ook mijn motor begon veel te stomen. Dus veel stil gestaan om te voorkomen dat ie kapot liep. Vaak kvs bijgetankt in de pits. Totdat dat op was, toen verder gegaan op red bull haha.

Starts gingen trouwens prima vanaf de 1e rijd :). Had ook een blauw hesje gekregen omdat mijn hesje niet afgedrukt was.
 
Ik moet mn verbrande koppeling weer maken.
Welke onderdelen zou ik moeten bestellen?
 
Ik moet mn verbrande koppeling weer maken.
Welke onderdelen zou ik moeten bestellen?

Gevoerde platen en stalen platen (die zullen nu wel heeeeel erg blauw zijn :Y :Y :Y -O- )
Het verbranden van je platen heeft geen invloed op de koppelingsveren, die zouden goed moeten zijn/blijven. Pakkingen uiteraard vervangen.

ff alle olie en filters vervangen. Verbrande koppelingsplaat (en daarmee verbrande olie) is slecht voor de smering van je blok ;( -O- denk ook aan eventuele zeefjes (filters) in je blok (dus niet de daadwerkelijke oliefilter) schoon te maken.
Maak ook de koppelingskorf goed schoon, daar gaan de stukjes koppelingsplaat naar toe als ze loslaten.

Je blok een keer spoelen (warmdraaien) met nieuwe olie en filter om vervolgens alles te herhalen zou niet slecht zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan