RBKO Strandrace Scheveningen

Ok duidelijk.
Thnx.
Wat voor merk/type koppelingsplaten zijn redelijk goed?
Ik zag nogal verschil in prijzen.


Gevoerde platen en stalen platen (die zullen nu wel heeeeel erg blauw zijn :Y :Y :Y -O- )
Het verbranden van je platen heeft geen invloed op de koppelingsveren, die zouden goed moeten zijn/blijven. Pakkingen uiteraard vervangen.

ff alle olie en filters vervangen. Verbrande koppelingsplaat (en daarmee verbrande olie) is slecht voor de smering van je blok ;( -O- denk ook aan eventuele zeefjes (filters) in je blok (dus niet de daadwerkelijke oliefilter) schoon te maken.
Maak ook de koppelingskorf goed schoon, daar gaan de stukjes koppelingsplaat naar toe als ze loslaten.

Je blok een keer spoelen (warmdraaien) met nieuwe olie en filter om vervolgens alles te herhalen zou niet slecht zijn.
 
Ok duidelijk.
Thnx.
Wat voor merk/type koppelingsplaten zijn redelijk goed?
Ik zag nogal verschil in prijzen.

Daar kan ik je geen goede informatie over geven. Heb zelf maar een keer de koppeling vervangen en heb toen OEM gebruikt. Zal ongetwijfeld wel een variant zijn van prox o.i.d. die beter/ goedkoper zijn.
 
EBC is altijd wel betaalbaar en ok.. maar mischien valt orgineel ook wel mee.
 
Mijn oorzaak weer gevonden.. dit keer maar echt opzoek naar V-force 4 ofzo want dit ding is gewoon kut zonder die uitslagklepjes


4h59wz.jpg
 
weet niet of zo'n membraan plaat duur is, maar kan je niet zelf nokjes eraan vast maken (smelten) waardoor het niet te ver buigt?
 
Hoe is de kwaliteit van alu ban jullie motoren (ondanks eventueel insprayen met siliconespray/wd40/whatever) :?

Dit is best n grote factor wat mij tegenhoud.
 
Het enige dat me tot nu toe is opgevallen is dat de naaf van het achterwiel wat stippels vertoond. Het blok zag ik niets aan, die had ik flink ingespoten met wd40, de wielen niet trouwens. Het valt me reuze mee eigenlijk. Ik heb de motor op zondag opgehaald en goed afgespoten. Ohhwja, de uitlaatbocht had wel mooie plekken verse roest maar die was al roestig voor de race dus dat is niet erg. (tweetakt)
 
Laatst bewerkt:
yes ktm 300 eh husaberg 300 model 2010.... V force 3 inderdaad.

Koop het membraam van het nieuwere model. (dit is een onderdeel wat ktm zelf maakt)
Dus geen 2016, maar 2014 ofzo. Die past als het goed is er zo in.

Maatje van me had ook steeds gebroken plaatjes met VF3 (sx150), en heeft dat membraam gekocht en daarna geen last meer. En dat terwijl die toch ook geen 'stoppers' heeft.
 
Hoe is de kwaliteit van alu ban jullie motoren (ondanks eventueel insprayen met siliconespray/wd40/whatever) :?

Dit is best n grote factor wat mij tegenhoud.

Valt allemaal reuze mee.
Eigenlijk niks aan.
Vantevoren 2 flessen WD40 over je complete motor spuiten.
Zo snel mogelijk na de wedstrijd 3x afspuiten met koud water (zonder schoonmaakmiddel nog).

Daarna 1x met schoonmaakmiddel, en klaar :)

edit:
De uitlaat is het enige wat roestig wordt, en soms inderdaad een spaak ofzo.
Is zo weg te poetsen met scotch brite.
 
Laatst bewerkt:
Koop het membraam van het nieuwere model. (dit is een onderdeel wat ktm zelf maakt)
Dus geen 2016, maar 2014 ofzo. Die past als het goed is er zo in.

Maatje van me had ook steeds gebroken plaatjes met VF3 (sx150), en heeft dat membraam gekocht en daarna geen last meer. En dat terwijl die toch ook geen 'stoppers' heeft.


Zou viavia voor een v-force 4 ongeveer het zelfde betalen als voor een orginele nieuw model via Mulders motoren.. (beide om en nabij de 150€) Wat zou je dan doen?
 
Zo zou je eigenlijk niet moeten redeneren.
Het is machtig om dit mee te maken.
En je leeft maar 1 keer..

Hoe is de kwaliteit van alu ban jullie motoren (ondanks eventueel insprayen met siliconespray/wd40/whatever) :?

Dit is best n grote factor wat mij tegenhoud.
 
Ktm 300 vanaf geloof ik 2012 heeft standaard een v-force 4. Die duw je zo in het blok waar de v-force 3 uitkomt, klemt een klein beetje met het membraanhuis tegen de onderkant van het carter maar verder past het zo.
Ik heb ook tijdelijk de 4 uit mijn 2014 300 in mijn oude 2008 300 gestopt omdat er een klep was gescheurd.
 
Maar aan de andere kant, ik heb dit jaar 25 uur gereden met een v-force 3 in m'n 250sx. Dus om nu te zeggen dat ze allemaal problemen geven lijkt me ook wat overdreven. Straks nieuwe plaatjes er in (uit voorzorg) en het lijkt me dat'ie weer een seizoen mee kan.
 
Laatst bewerkt:
Zou viavia voor een v-force 4 ongeveer het zelfde betalen als voor een orginele nieuw model via Mulders motoren.. (beide om en nabij de 150€) Wat zou je dan doen?

Ik weet in ieder geval dat het orginele ktm deel er geen last van heeft :)
 
Maar aan de andere kant, ik heb dit jaar 25 uur gereden met een v-force 3 in m'n 250sx. Dus om nu te zeggen dat ze allemaal problemen geven lijkt me ook wat overdreven. Straks nieuwe plaatjes er in (uit voorzorg) en het lijkt me dat'ie weer een seizoen mee kan.

Gereden of echt gas gegeven? :+
 
De jongens bij Hofstede motoren zeiden ook al dat eigenlijk alleen de 300 er veel last van had, bepaalde carterdruk of resonatie of whatever..

Haal me wel een versie 4..
 
Terug
Bovenaan Onderaan