RBKO Strandrace Scheveningen

RacingDVD

MF veteraan
20 jul 2007
3.411
107
Ergens ZH
40023611524_daa6841282_o.jpg


39572264334_3a97bbed1b_b.jpg


https://www.redbull.com/nl-nl/informatie-inschrijvingen-red-bull-knock-out-2018
 
Laatst bewerkt:
Ja hallo, ik heb me ingeschreven :')

Doel is toch wel de manche uitrijden zonder dood te gaan.
 
Heb ook ingeschreven, doel is als hij heel blijft de finale halen en uitrijden.
Ben benieuwd naar de indeling dit jaar. 2x1uur of 2uur achter elkaar. Want iedereen rijd nu minstens 2uur staat in het reglement.
 
Zijn de rijders al aan het trainen? Wat doen jullie zoal? Conditietraining of gewoon veel rijden?
 
Laatst bewerkt:
Zijn de rijders al aan het trainen? Wat doen jullie zoal? Conditietraining of gewoon veel rijden?


Heb momenteel super weinig tijd om te rijden, dus voornamelijk korte bezoekjes sportschool roeien/fietsen/gewichten.

Eigenlijk zou ik veel meer moeten rijden ;(
 
Gewoon aantal weken vantevoren paar keer op lommel of nunspeet ofzo gaan rijden.

Conditioneel vond ik het afgelopen jaar niet eens zo zwaar eigenlijk, rechte stuk is gewoon uitrusten.

Motor goed voorbereiden is wel heel belangrijk, zeker met een 125cc.
 
Ik ga van start met een 250cc tweetakt.

Als ik een kwartiertje op de crossbaan heb gereden ben ik al vrij moe, als ik dan denk om een uur lang (of 2 uur) door het mulle strandzand te moeten ploeteren _O-

Maargoed, ik rij de laatste tijd wekelijks en dat probeer ik vol te houden tot november, dan moet het wel goed komen denk ik zo.

Leuk wordt het in ieder geval wel *O*
 
Ik ga er ook niet apart voor trainen, rijd al veel zand banen en conditioneel sta ik er ook niet zo slecht voor. Alleen als we 2uur achter elkaar rijden moet ik misschien wel een grote tank regelen voor mijn yz250 :P Bij 1 uur rijden haal ik het wel met 1x tanken, bij 2uur rijden moet ik dan 3x tanken.
 
Ik was helaas te laat met inschrijven. Had graag meegedaan 2015 was ook gaaf.
 
Zo deze maar even schoppen anders..

Ik ben nummertje 178.. veel mensen die me willen inhalen denk ik :')
 
274

Startnummer maakt niet zoveel uit, belangrijker is hoe je de eerste keer het stuk terug door komt.(opstoppingen etc)

zo zwaar vond ik het afgelopen jaar niet trouwens. Op het rechte stuk kun je gewoon uitrusten.
Het is meer een kwestie van gewoon je rondjes blijven rijden en geen gekke dingen doen.
 
Laatst bewerkt:
Eerste rondje even goed door de drukte heen komen dus.

Het programma is nog steeds niet bekend of wel?
 
Laatst bewerkt:
Ik doe dit jaar ook (weer) mee. Nr 121 dus qua inschrijven was ik wel snel ;).

Ik heb een vraagje over de roll-offs die jullie gaan gebruiken. Vorig jaar had ik met beide brillen die ik gebruikte problemen. Plastic was bij beide brillen na 1 keer langs de kustlijn vastgeplakt. Leek wel soort van vacuüm getrokken. Heb dat in de regen nooit dus moet haast wel met het zout te maken hebben.

Tips zijn zeer welkom.
 
Uit de informatie email:

Parc Fermé ligt naast de pitstraat. Relaxed, want zo hoeft de mechanic niet ver te lopen. Op vertoon van je hesje heb je toegang tot Parc Fermé en de pitstraat. Parc Fermé is op de parking van het Beach Stadion (Strandweg). Deze weg is afgesloten en alleen toegankelijk voor auto’s en campers met de sticker uit het deelnemerspakket.

Begrijp ik nu goed dat ik zaterdagochtend met auto en (lege) aanhanger hier kan parkeren? En dan na 17:00 uur de motor ophalen en weer naar huis? (ik overnacht gewoon thuis)
 
Laatst bewerkt:
Uit de informatie email:

Parc Fermé ligt naast de pitstraat. Relaxed, want zo hoeft de mechanic niet ver te lopen. Op vertoon van je hesje heb je toegang tot Parc Fermé en de pitstraat. Parc Fermé is op de parking van het Beach Stadion (Strandweg). Deze weg is afgesloten en alleen toegankelijk voor auto’s en campers met de sticker uit het deelnemerspakket.

Begrijp ik nu goed dat ik zaterdagochtend met auto en (lege) aanhanger hier kan parkeren? En dan na 17:00 uur de motor ophalen en weer naar huis? (ik overnacht gewoon thuis)

Nee zo gaat dat niet werken helaas. Op vrijdag moet je motor al gekeurd en ingeleverd worden (tussen 8:00 en 14:00 geloof ik). Ik hoop dat je een beetje in de buurt woont, want zaterochtend motor brengen is echt geen optie.
 
Nee dat snap ik, vrijdag keuren en motor plus spullen achterlaten. Daarna ga ik terug naar huis.

Zaterdag ochtend kom ik met auto en lege aanhanger. Ga rijden en dan om 5 uur motor opladen en weer naar huis.

Tenminste, zo zou ik het graag gaan doen.
 
Nee dat snap ik, vrijdag keuren en motor plus spullen achterlaten. Daarna ga ik terug naar huis.

Zaterdag ochtend kom ik met auto en lege aanhanger. Ga rijden en dan om 5 uur motor opladen en weer naar huis.

Tenminste, zo zou ik het graag gaan doen.

Oja, goed lezen is ook een vak. Denk dat je gelijk hebt. Maar kun je het beste ff voor naar Red Bull mailen.
 
Ik wacht wel even af tot we het deelnemerspakket hebben ontvangen, misschien dat daarin nog extra info wordt verschaft.

Deelnemerspakket
Je deelnemerspakket wordt vooraf thuisgestuurd. Hierin vind je alles wat je nodig hebt voor het event. Neem deze dus zeker mee naar Scheveningen! Wat er in zit? Onder andere een sticker voor je motor, sticker voor je camper/auto en een hesje voor de rider en mechanic. Een uitleg wat je waarvoor moet gebruiken, vind je in het deelnemerspakket. Let er op dat je deze stickers nodig hebt om je motor af te kunnen leveren in Parc Fermé of met je camper Duinrell te betreden.
 
Ik heb gelezen dat je niet op zaterdag aan mag komen.

Dat is best jammer want anders zou ik dat ook wel willen doen.

Ik kan pas op zaterdagochtend aanwezig zijn, is dat een probleem?
Ja, door de omvang van het deelnemersveld dienen alle rijders uiterlijk vrijdag aanwezig te zijn. Alle motoren ondergaan op vrijdag een technische keuring en worden dan in het Parc Ferme geplaatst. Exacte tijden worden later bekend gemaakt, maar je motor dient ’s avonds in Parc Ferme te worden geplaatst.
 
Nee, het stukje waarnaar je refereerd gaat over het keuren van de motor wat op vrijdag moet gebeuren.

Ik stel de vraag of ik zaterdag mijn auto en aanhanger kan parkeren bij het evenement.
 
Terug
Bovenaan Onderaan