Remlicht blijft hangen en branden

sven279

MF'er
11 mei 2014
190
0
utrecht
Oke dames en heren, een speciaal geval lijkt me dit.

Ik heb een yamaha xtz 660 tenere aangeschaft uit 1992. toen ik bij de verkoper ging kijken viel mij op dat het remlicht bleef branden. Dus ik dacht dat moet een schakelaar zijn, geen probleem, beetje trekken en duwen aan de schakelaar maar bleef aan.(voor/achter)

Nu het speciale, ik deed mijn verlichting uit --> remlicht uit, en als ik mijn remmen intrap/knijp gaat ie weer branden,, heel zwak echter.
Vandaag in het donker terug gereden, mijn koplamp brand niet fel, niet op gevallen bij het kopen ivm fel zonlicht, en dan heb ik hem helemaal aan gezet. Groot licht weer wel zoals het hoort.

Ik weet niet waar het mis kan zijn maar misschien komt iemand dit probleem bekend voor?

zat bijna te denken dat de bedrading verkeerd gelegd is. Of zou het kunnen zijn dat mijn koplamp omdat deze zo zwak brand defect is en alle stroom door het achterlicht moet(verlichting uit, achterlicht/rem uit)? Voordat ik daar aan wil beginnen vandaar mijn vraag.(kleine moeite maar het is wat laat en morgen druk)
 
Laatst bewerkt:
dat soort dingetjes.. wie weet wat er al aan is gebeund in het verleden. Lampweerstand, draden verwisseld, massadraden verkeerd.. schakelaar vervuild.
Kortom, kijk hoe het origineel hoort (schema) en loop dat na. Kleurtjes, wattages, oxidatie.
Een simpel achterlichtje met remlicht kan raar gaan als t verkeerd zit..
 
Je lampje zit er verkeerd in. Normaal kan het gecombineerde achter- remlicht er maar op 1 manier in doordat de nokjes aan de zijkant van je lampje op verschillende hoogte zitten. Ik zie echter toch regelmatig dat er oetlullen zijn die het voor elkaar krijgen om het er verkeerd in te proppen. In zo'n geval brandt je remlicht als je je gewone verlichting aan hebt en als je verlichting uit staat en je remt dan gaat je gewone achterlicht dus branden.
 
Probleem opgelost

koplamp was gewoon kapot, daarom brande minder.
achterlicht zat inderdaad verkeerd om, echter kon deze maar op 1 manier er in. dus een rezerve lamp uit de auto gehaald en het deed weer wat hij moest doen!

Dank!
 
Terug
Bovenaan Onderaan