Kawasaki zzr 600 schakelt niet??

Daniel0416

MF veteraan
16 dec 2008
1.016
0
Drunen
Zoals voor sommige van jullie al bekend ben ik met een zzr projectje bezig. Dit gaat allemaal redelijk voorspoedig maar ik heb nu een nieuw probleem ontdekt waar ik eerlijk gezegd mezelf even geen raad mee weet. Ik zal proberen om het hieronder zo goed mogelijk uit te leggen....

Zodra ik de motor in de eerste versnelling zet ( of elke andere versnelling ) dan gebeurt er eigenlijk niks zeg maar. Ik kan wel aan het achterwiel voelen dat hij in zijn versnelling zit (wiel blokkeert dan zeg maar) en bij genoeg druk duw je hem door zijn versnelling heen. In z'n neutraal draait het achterwiel gewoon soepel.

Maar er gebeurt dus helemaal niks als de motor loopt. Het achterwiel gaat niet draaien.
Nu heb ik er wel een andere koppelingsdeksel op gezet maar volgens mij kan die maar op 1 manier gemonteerd worden. Kan de as die door de kap heen loopt misschien verkeerd gemonteerd zijn? Lijkt mij dat die ook maar op 1 manier kan toch?

Het lijkt er op dat de bak zelf dus niet kapot is , maar waar moet ik dan wel gaan zoeken?

mvg
 
Je zegt zelf al dat je er een ander koppelingdeksel op hebt gezet, dan zou dat toch ook mijn eerste verdachte zijn.Dus even weer loshalen en toch nog eens goed bekijken of er toch niet iets is wat ook op een andere manier kan passen. Het klinkt alsof het wel ontkoppelt, omdat je kunt schakelen,maar daarna niet meer aangrijpt daar het wiel niet draait.Blijft dus iets hangen ofzo?

Groet,Auke.
 
Update

Na de deksel opnieuw gemonteerd te hebben is het schakel probleem opgelost. Beetje vreemd , want ik heb hem precies het zelfde terug gezet als de eerste x...... ach ik zal vast wel iets fout hebben gedaan. ☺

Vanavond nieuwe accu erin , en dan heel voorzichtig het eerste proefritje
 
Update

Na de deksel opnieuw gemonteerd te hebben is het schakel probleem opgelost. Beetje vreemd , want ik heb hem precies het zelfde terug gezet als de eerste x...... ach ik zal vast wel iets fout hebben gedaan. ☺

Vanavond nieuwe accu erin , en dan heel voorzichtig het eerste proefritje
Inkeping in asje moet precies goed zitten. Is nogal een concentratie klusje.
Ik denk dat je van geluk mag spreken dat t nu lekker goed zit. Op naar t volgende :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan