Suzuki GSX 750 Inazuma vragen

ShayaSchipper

Rookie
3 jul 2016
1
0
Tzum
Hallo,

Sinds kort ben ik trotse eigenaar van een suzuki GSX 750 AE ( inazuma).
Al een tijdje geleden verliefd geworden op deze motor, maar elke keer als ik voor 1 ging kijken werd deze bijna letterlijk voor mijn neus verkocht.
Vorige week heb ik er eindelijk 1 kunnen kopen.
Is niet niet helemaal de mooiste meer, maar de prijs was er ook absoluut naar.
En het zijn allemaal dingetjes die we gelukkig zelf kunnen oplossen.
Maar nou had ik ( eerst ) 1 vraagje voor het forum.....
De vorige eigenaar ( wat ook de 1e eigenaar was ) heeft zelf al het onderhoud gedaan bij deze motor. En dat heeft de motor dus niet goed gedaan.
Bijvoorbeeld: carburateurs schoonmaken en vervolgens in de verkeerde volgorde er weer op zetten. voorpoot keringen vervangen, daarbij afsluitrubbers/hoezen slopen maar er wel weer op zetten. velgen met velgenreiniger reinigen en er te lang op laten zitten :N . enz.
Maar.... nou ben ik ook bang dat hij de kleppen heeft gesteld en misschien niet goed heeft gedaan. ( als ik de motor start heeft ie een heel klein ruw tikje, maar zodra hij ook maar een klein beetje warm wordt is dit weg. ) Nou maak ik me misschien wat te snel zorgen, ( of hoort dit misschien zo bij deze blokken ) maar stel dat hij het wel heeft gedaan en te strak heeft afgesteld kan ik na een paar ritjes het blok weg flikkeren ben ik bang.
Dus mijn uiteindelijke vraag is: ( kan het niet op google vinden of dit forum )
Hoe moet je bij zo'n motor de kleppen controleren/ stellen. En wat zijn de afstel gegevens.
En is dit hetzelfde blok als bij een gsx-r of F?

Erg nieuwschierig naar de reactie's.
 
Als je Duits kunt lezen staat hier veel info,
http://www.suzirider.de/Forum/portal.php.

Klepspeling in koud 0,10-0,15 mm
Klepspeling uit koud 0,18-0,23 mm

Ik heb eventueel een werkplaats handboek voor je,
Stuur me maar een mail, staat in mijn profiel.

Het zijn olie gekoelde blokken, dus stil is die zeker niet,
Is die van mij ook niet.

groet Teto
 
Dat ruwe tikje bij een koud blok ken ik, heeft de olie gekoelde Bandit 1200 ook . Dat is het kleine veertje op de nokkenasspanner die ingezakt is. Het veertje kun je laten bestellen bij de dealer kost ongeveer een euro of 5 en is zelf heel gemakkelijk zelf te doen. Boutje op de spanner los draaien en het veertje eruit halen nieuwe erin en het boutje er weer op. De spanner zelf blijft gewoon zitten, wees niet bang dat het de nokkenasketting doet verspringen want dat doet het niet . Na vervanging van het veertje was het ruwe tikje weg . Gezien het blok van jouw inazuma ziet het blok er net zo uit als de bandit . Vraag ff de dealer/werkplaatsboek of de spanner hetzelfde opgebouwd is.

Verder zijn olie gekoelde blokken als ze koud zijn idd luidruchtiger aangezien ze de demping missen van vloeistof gekoelde motoren. Maar als het blok op temperatuur is moet deze mooi lopen zonder vreemde geluiden.

succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan