Gelaccu met minder ampere kopen?

Born2bewild

Die hard MF'er
5 jun 2006
282
1
Ik heb een nieuwe accu nodig voor een K75 RT uit 1989. Ik zit dus een beetje rond te turen wat er allemaal te koop is en hierdoor ben ik beland op een site waar men gelaccu's verkoopt voor een schappelijke prijs.

Als ik voor een "normale" accu ga dan adviseert BMW in het boekje 19Ah en 24Ah. Als optie wordt 30Ah genoemd. De 19Ah adviseren ze volgens mij meer voor een "kale" K75 en niet voor de RT maar ik kan het mis hebben. Dit is natuurlijk informatie uit de jaren '90 en de techniek staat niet stil.

De gelaccu's ik eventueel kwijt kan op mijn motor zijn 18Ah en 22Ah. Ik heb dus jullie advies nodig Zou bijvoorbeeld de 18Ah toch genoeg zijn? Ik heb geen ABS maar wel een elektrische ruit, radio en maak gebruik van navigatie.
 
Mmmm kan de CCA waardes niet echt vinden. Het gaat om de Kung Long accu's die je bij Reichelt kan kopen. Op de site van Kung Long hebben ze het over:

WP 18-12 18Ah: Maximum Discharge Current for 5 seconds: 270A

WP 22-12 22Ah: Maximum Discharge Current for 5 seconds: 330A
 
Laatst bewerkt:
Doen.
Ik had een 18A Kung long in mijn R100 met Bosch starter. Die dingen krijg je normaal met 24A amper rond. De Kung deed het prima, ook met vorst. Hij zit nu nog in de R60/6, zelfde specs en in mijn R1100 ook. Als de auto accu van mijn K75 de geest geeft gaat er ook een Kung in. Geen zelfontlading en prima starten.
De MZ heb ik ook een 7A Kung in, maar die heeft een kickstarter.
 
Nou dat klinkt inderdaad goed. Klinkt niet alsof ik de 22Ah nodig ga hebben. Dat scheelt weer in de portemonnee (lees meer benzinegeld). Puur uit nieuwsgierigheid: Weten jullie trouwens ook wat SHR betekent op de accu? Het gaat hier om de WP18-12SHR.
 
Antwoord: SHR is niet voor cyclische doeleinden geschikt. Lijkt mij dus niet geschikt voor de motor. Correct me if i'm wrong.

Juist wel. Cyclische doeleinden wil zeggen voor gebruik in campers en elektrische voertuigen e.d. Dus vaak opladen en ver ontladen. Een startaccu is eigenlijk altijd vol en houd niet van ver ontladen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan