Bobine probleem! Kawa Z500

NinovL10

Rookie
30 jun 2016
27
0
Hi allemaal!

Sinds kort een ben ik eigenaar van een Kawasaki Z500 uit 1980.

Toen ik hem lopende probeerde te krijgen ben ik erachter gekomen dat 1 van de bobines niet werkt. Na alles te hebben omgewisseld om echt uit te sluiten dat het de bobine zelf was, ben ik erachter gekomen dat de 'Groene' bedrading geen stroom door geeft. Helemaal de kabel naar beneden te zijn gevolgd kwam ik hier uit. Daar zag ik dat de groene bedrading geen stroom krijgt.

Zelf is de motor wereld helemaal nieuw voor mij dus leek het mij een goed plan om het hier te vragen!

Ik hoor graag van jullie!
(Als jullie even wat meer duidelijkheid nodig hebben zeg het even)

Nino!
full
 
hi, bedankt voor je snelle reactie.

De foto is een kwart slag gedraaid (om het goed te willen zien zouden we eigelijk het hoofd naar links moeten draaien). bedoel je dan het rechter rondje van de 2?
 
Jongens top voor jullie reacties,

Ik raak een klein beetje in de war nu. Als ik het puntje van de spannings zoeker op de rechter condenser zet, gaat er geen lampje branden. Maar als ik hem op de linker zet gaat er wel een lampje branden. (Zwarte draad). De zwarte kabel is ook de enige waarmee ik de bobines kan laten werken. De groene doet helemaal niks. Daarom dacht ik dat het logisch was dat als ik mij puntje op de rechter condenser zet, er ook geen lampje gaat branden.

Ik zal zo ook even een foto posten van de hele motor!

Nino
 
Laatst bewerkt:
ff denken...
Van je bobine gaan een zwarte en een groene draad, en als je die loskoppelt doe je het volgende..

bougiedop lostrekkenvan 1 en 2, en daar doe je een bougie in en leg die op de kop zodat het metaal van de bougie de kop raakt..
dan hou je om en om terwijl contact aanstaat de groene en de zwarte draad tegen massa.
Als je die loshaalt van massa, dan moet er een vonk overspringen op de bougie...

Dan weet je iig of de bobine werkt ( nog geen zekerheid of die goed is, maar dan weet je wel of je contactpuntjes naar behoren werken
 
Alles nog even goed schoongemaakt. Met name de contact puntjes. Nieuwe stekkertjes gemaakt naar de bobine toe. En toen gekeken of alle bougies vonk gaven. Hierna heb ik de motor gestart
En was het lopen!

Ik zal nog even kijken of ik een foto of video kan plaatsen hier, dat is namelijk nog niet gelukt..
 
Terug
Bovenaan Onderaan