Kawasaki Zx6r stottert

jessejay96

Rookie
6 jul 2016
4
0
Haarlem
goedemiddag , ik ben nieuw op dit forum dus mijn excuses als ik in het verkeerde gedeelte dit topic plaats.
het probleem ik heb vorige week mijn Kawasaki Zx6r uit 1995 laten begrenzen tot 25 kw, dit omdat ik beginnend bestuurder ben. nadat de dealer het kitje erin had geplaatst kreeg ik een belletje dat er iets raars aan de hand was : hij liep niet goed..... als ik ermee probeer te rijden doet hij het goed in zijn 1 tot ongeveer 5-6k toeren en daarna gaat hij stotteren, elke versnelling hoger word erger en ik kom niet boven de 60 uit. de dealer zei dat er mogelijk een dynojet kit in zat waardoor dit zo zou zijn , aangezien ik het geld niet op mijn rug heb heb ik besloten zelf te kijken met een vriend van we die ook in een Kawa dealer werkt. nu blijkt dus dat de originele sproeiers er gewoon in zitten, wel zit er een K&N filter in maar dit zou niet moeten uitmaken zeiden ze. maar wat kan het probleem zijn? '(
 
Raar verhaal!

Als ik het me goed herinner word een zx6r uit 95 teruggetuned dmv begrenzing op de luchtinlaat en dan dmv een testbank uitdraai verzekerd toch ??

Liep de motor voor de begrenzing wel goed ? lang stil gestaan ?? Persoonlijk vind ik het heel raar want als je de motor laat begrenzen horen ze ook te zorgen voor een goede afstelling..

Btw als die vriend bij een kawa dealer werkt zal hij toch degene zijn die je het beste kan helpen
 
klopt hij is terug gevoerd met ringen op de lucht inlaat, hij heeft bij de vorige eigenaar ook lang stilgestaan maar toen de motor naar huis werd gereden en naar de dealer liep hij goed, wel moet ik zeggen dat er veel vuil in de vlotters zat een soort witte aanslag en best veel zand troep.

Martell, als ik naar de dealer ga ben ik weer een rib kwijt aan geld aangezien ze het niet gratis doen
 
klopt hij is terug gevoerd met ringen op de lucht inlaat, hij heeft bij de vorige eigenaar ook lang stilgestaan maar toen de motor naar huis werd gereden en naar de dealer liep hij goed, wel moet ik zeggen dat er veel vuil in de vlotters zat een soort witte aanslag en best veel zand troep.

Martell, als ik naar de dealer ga ben ik weer een rib kwijt aan geld aangezien ze het niet gratis doen

Jij hebt iets gekocht (een dienst met bijbehorend materiaal, namelijk het begrenzen). Je mag hierbij aannemen dat ze de boel doorgetest hebben en een deugdelijk product hebben afgeleverd. Dat is niet zo dus terug ermee. Als jij een nieuwe telefoon koopt en er zit een barst in ga je hem toch ook niet terugbrengen omdat de winkel gaat proberen de schuld op jou af te schuiven?

Buiten dat kan het kuisen van de carbs natuurlijk geen kwaad, zeker indien de motor ooit lang stilgestaan heeft.
 
Laatst bewerkt:
zag ik staan dat er zand in de vlotterbakjes zat en een soort witte aanslag?
en jij gaat daar mee rijden?
Witte aanslag zou oxidatie van je vlotterbakjes kunnen zijn (zijn alu meestal?)
zand is een ander verhaal, dat wil je eruit halen vóor je start (zand word glas als het erg warm word, gaat dat afzetten op je cilinderwanden of je zuiger oid, dan kun je wel eens serieuze problemen krijgen)
 
zag ik staan dat er zand in de vlotterbakjes zat en een soort witte aanslag?
en jij gaat daar mee rijden?
Witte aanslag zou oxidatie van je vlotterbakjes kunnen zijn (zijn alu meestal?)
zand is een ander verhaal, dat wil je eruit halen vóor je start (zand word glas als het erg warm word, gaat dat afzetten op je cilinderwanden of je zuiger oid, dan kun je wel eens serieuze problemen krijgen)


Persoonlijk denk ik eerder dat het afgezette benzine is ;) benzine breekt naar verloop van tijd ( in stilstand ) zichzelf af en kan een soort kauwgum achtige laag achterlaten, geeft voor mij al aan dat de carbs niet gereinigd zijn voor begrenzing en daardoor nooit af te stellen zal zijn !!

Vraag me persoonlijk toch af bij wat voor bedrijf je de motor gebracht hebt want ik krijg er niet echt een goed gevoel bij om het zacht uit te drukken !!
 
Persoonlijk denk ik eerder dat het afgezette benzine is ;) benzine breekt naar verloop van tijd ( in stilstand ) zichzelf af en kan een soort kauwgum achtige laag achterlaten, geeft voor mij al aan dat de carbs niet gereinigd zijn voor begrenzing en daardoor nooit af te stellen zal zijn !!

Vraag me persoonlijk toch af bij wat voor bedrijf je de motor gebracht hebt want ik krijg er niet echt een goed gevoel bij om het zacht uit te drukken !!

Ik ben bij een kleinere Kawasaki dealer geweest, ik heb alles in elkaar gezet vandaag en wat denk je , accu leeg F#ck nu opladen en op hoop van dien een rondje rijden en kijken of alles nu wel naar behoren werkt, anders zit er maar 1 oplossing op en dat is de begrenzing ringen er uit halen denk ik zomaar...... :/
 
Het zal vast aan mij liggen maar ik snap er niks meer van, wat had je nu uit elkaar liggen ?
Als ik het goed begreep heb je de motor weg gebracht voor begrenzing toch ?? dan krijg je hem toch compleet weer terug ? en toen liep hij beroerd hoger in de toeren ?!

Aan het kitje zal het volgens mij niet liggen , het is of de afstelling of afstelling icm vervuilde carbs !!

Carbs laten reinigen en de afstelling alsnog goed laten doen is volgens mij de enige optie
 
klopt hij is terug gevoerd met ringen op de lucht inlaat, hij heeft bij de vorige eigenaar ook lang stilgestaan maar toen de motor naar huis werd gereden en naar de dealer liep hij goed, wel moet ik zeggen dat er veel vuil in de vlotters zat een soort witte aanslag en best veel zand troep.

Martell, als ik naar de dealer ga ben ik weer een rib kwijt aan geld aangezien ze het niet gratis doen
Je hebt toch garantie op hun werk?
 
Terug
Bovenaan Onderaan