ZX10R deel 38 "The Reign of The Ninja"

Status
Niet open voor verdere reacties.

3 jaar later + vuvuzela:
n50VfMo.jpg
 
Hee,

Ik heb al een zx10r uit 2004 wat prima bevalt..
Nu ga ik aanstaande zaterdag voor een zx10r uit 2008 kijken.

Fiets is vermoedelijk vroeger op circuit gebruikt (zitten nog wat circuit onderdelen op zoals brembo remmen, quickshifter etc.)

Verder zou er een ander blok in zitten maar is geen bewijs van..

Zijn er buiten de normale zijn nog dingen waar ik eventueel extra op moet letten?
 
Als de motor in competitie verband is gebruikt zullen er borg gaten in de bouten zitten.

Over het algemeen is het helemaal niet erg om een ex circuitmotor te kopen. De meeste worden namelijk beter onderhouden dan straatmotoren.

Kijk naar die van Hans. Ding kan de rondetijden evenaren van Rossi maar heeft het circuit nog nooit gezien. :P

Natuurlijk is het ook zonde om met een show motor het circuit op te gaan.
 
Hee,

Ik heb al een zx10r uit 2004 wat prima bevalt..
Nu ga ik aanstaande zaterdag voor een zx10r uit 2008 kijken.

Fiets is vermoedelijk vroeger op circuit gebruikt (zitten nog wat circuit onderdelen op zoals brembo remmen, quickshifter etc.)

Verder zou er een ander blok in zitten maar is geen bewijs van..

Zijn er buiten de normale zijn nog dingen waar ik eventueel extra op moet letten?

Wellicht kijken of er geen schade op het frame zit, als het covers over het frame zitten kijken of die er af kunnen, en dan de standaard dingen, rijd de motor rechtdoor verborgen schades ect.
 
Hee,

Ik heb al een zx10r uit 2004 wat prima bevalt..
Nu ga ik aanstaande zaterdag voor een zx10r uit 2008 kijken.

Fiets is vermoedelijk vroeger op circuit gebruikt (zitten nog wat circuit onderdelen op zoals brembo remmen, quickshifter etc.)

Verder zou er een ander blok in zitten maar is geen bewijs van..

Zijn er buiten de normale zijn nog dingen waar ik eventueel extra op moet letten?


Let even op het koppeling gedrag, vaak krijgt een circuit fiets wat grotere klappen op de koppelingsplaten waarbij snellere slijtage voor kan komen.
 
Let even op het koppeling gedrag, vaak krijgt een circuit fiets wat grotere klappen op de koppelingsplaten waarbij snellere slijtage voor kan komen.

Goed advies, zal de versnellingsbak ook zo goed mogelijk checken :) bedankt!

Wellicht kijken of er geen schade op het frame zit, als het covers over het frame zitten kijken of die er af kunnen, en dan de standaard dingen, rijd de motor rechtdoor verborgen schades ect.

Krom frame is vrij snel te herkennen aan een achterwiel wat er niet recht in staat/een stuk zonder handen rijden neem ik aan?

Bedankt voor het meedenken :)!
 
Laatst bewerkt:
Goed advies, zal de versnellingsbak ook zo goed mogelijk checken :) bedankt!Krom frame is vrij snel te herkennen aan een achterwiel wat er niet recht in staat/een stuk zonder handen rijden neem ik aan?

Bedankt voor het meedenken :)!

ja zonder handen idd, kan ook nog wel eens een deuk op het frame t.h.v de tank zitten (clip-on in frame) daar merk je niets vedder.
 
Als de motor in competitie verband is gebruikt zullen er borg gaten in de bouten zitten.

Over het algemeen is het helemaal niet erg om een ex circuitmotor te kopen. De meeste worden namelijk beter onderhouden dan straatmotoren.

Kijk naar die van Hans. Ding kan de rondetijden evenaren van Rossi maar heeft het circuit nog nooit gezien. :P

Natuurlijk is het ook zonde om met een show motor het circuit op te gaan.

Kappen nou he :(
 
Oude demper. :o :+

Ik heb vrijdag of zaterdag gedroomd dat'ie weer terug was. :')

Edit. stompgrips op drie plekken :} en rode accenten. :Y
Verder niet veel gewijzigd? (Aan de buitenkant)

rearset is vervangen(rood/zwart + omgekeerd schakelen), andere kettingversteller (rood/zwart, gouden zit op de andere), de stompgrips en een usb-lader. Komen nog wat onderdelen aan (bar-ends, pre-load verstellers voor voorvork in rood en rode remleidingen als het geld er is). Verder gewoon onderhoud (banden bougies kleppenstellen synchroniseren olie die lambda sensoren vervangen en die vuvuzela dus).
 
Belofte maakt schuld; hier nog een plaatje met de aangepaste demper en pijp gemonteerd.

Persoonlijk vind ik t erg geslaagd, van die lelijke dikke sigaren onder de kont naar een ingekorte ovalen Bos in alu (was een 99er R6 low mount demper met schade)
Db killer gefabriekt ook en een extra set linkpijpen van een schade zx gescoord om aan te klooien (wilde graag de klep erin houden en aan de andere kant mn originele delen daar niet voor verzagen)
PC3 zit ook aangesloten maar daar loopt ie niet mooi mee, staat te zagen stationair. Was eveneens een gebruikte dus die heeft ongetwijfeld 'een' map erin staan maar geen idee hoe of wat. Binnenkort af laten stellen nog niet mee gereden so far.

Klein dingetje nog; had eigenlijk geen nette plaats voor het remvloeistofreservoir. Na lang puzzelen uiteindelijk vast gezet op de huidige plek maar vind t potje daarvoor eigenlijk te groot. Dudis daar komt iets kleiners voor in de plaats, van een brommer of lichtere motorfiets. Ik weet bv dat een cagiva mito een mooi klein reservoirtje heeft achter. Suggesties zijn welkom trouwens.
full
 
Belofte maakt schuld; hier nog een plaatje met de aangepaste demper en pijp gemonteerd.

Persoonlijk vind ik t erg geslaagd, van die lelijke dikke sigaren onder de kont naar een ingekorte ovalen Bos in alu (was een 99er R6 low mount demper met schade)
Db killer gefabriekt ook en een extra set linkpijpen van een schade zx gescoord om aan te klooien (wilde graag de klep erin houden en aan de andere kant mn originele delen daar niet voor verzagen)
PC3 zit ook aangesloten maar daar loopt ie niet mooi mee, staat te zagen stationair. Was eveneens een gebruikte dus die heeft ongetwijfeld 'een' map erin staan maar geen idee hoe of wat. Binnenkort af laten stellen nog niet mee gereden so far.

Klein dingetje nog; had eigenlijk geen nette plaats voor het remvloeistofreservoir. Na lang puzzelen uiteindelijk vast gezet op de huidige plek maar vind t potje daarvoor eigenlijk te groot. Dudis daar komt iets kleiners voor in de plaats, van een brommer of lichtere motorfiets. Ik weet bv dat een cagiva mito een mooi klein reservoirtje heeft achter. Suggesties zijn welkom trouwens.[afbeelding]

Daar heb je dit voor.
full
 
Belofte maakt schuld; hier nog een plaatje met de aangepaste demper en pijp gemonteerd.

Persoonlijk vind ik t erg geslaagd, van die lelijke dikke sigaren onder de kont naar een ingekorte ovalen Bos in alu (was een 99er R6 low mount demper met schade)
Db killer gefabriekt ook en een extra set linkpijpen van een schade zx gescoord om aan te klooien (wilde graag de klep erin houden en aan de andere kant mn originele delen daar niet voor verzagen)
PC3 zit ook aangesloten maar daar loopt ie niet mooi mee, staat te zagen stationair. Was eveneens een gebruikte dus die heeft ongetwijfeld 'een' map erin staan maar geen idee hoe of wat. Binnenkort af laten stellen nog niet mee gereden so far.

Klein dingetje nog; had eigenlijk geen nette plaats voor het remvloeistofreservoir. Na lang puzzelen uiteindelijk vast gezet op de huidige plek maar vind t potje daarvoor eigenlijk te groot. Dudis daar komt iets kleiners voor in de plaats, van een brommer of lichtere motorfiets. Ik weet bv dat een cagiva mito een mooi klein reservoirtje heeft achter. Suggesties zijn welkom trouwens.[afbeelding]


Kijk even op pagina 69, daar staat mijn 10 en ik heb een stukje transparante slang die functioneert als reservoir.

Besteld bij ten kate. Koste 20 euro ofzo
 
Klein dingetje nog; had eigenlijk geen nette plaats voor het remvloeistofreservoir. Na lang puzzelen uiteindelijk vast gezet op de huidige plek maar vind t potje daarvoor eigenlijk te groot. Dudis daar komt iets kleiners voor in de plaats, van een brommer of lichtere motorfiets. Ik weet bv dat een cagiva mito een mooi klein reservoirtje heeft achter. Suggesties zijn welkom trouwens.[afbeelding]

Je zou gewoon een doorzichtige remslang kunnen gebruiken als "reservoir".

De uitlaat ben ik nog niet over uit.
Vind ik het mooi? ja.
Mooier dan origineel? Mwoa.
Poging geslaagd? Ja.

Het is wel weer een iets anders. :t
 
Verrek dat is gaaf gedaan, goed idee zeg! 8-)

Grtz,fRank

Hier op forum zit Krizzy,die levert dat spul.Van Ten Kate moet je niet nemen,vaak niet de goede slang,slechte ervaringen mee,heb er een paar gehad en allemaal zweten en uitlubberen.
Je moet Tygon 2375 hebben,enigste wat geschikt is,zit er bij mij al een paar jaar op en niks zweten.
Zo'n stukje kost je 10 euro bij hem met dop.8mm binnendiameter moet je hebben.Voorzijde voor aansluiting op reservoir is 6mm.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan