ZX10R deel 38 "The Reign of The Ninja"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hey mannen.

Afgelopen zaterdag weer lekker op Zolder rondgereden.....alleen had ik 2x een zwarte vlag vanwege teveel inlaat geluid.

Het is m'n straatfiets waar mee ik ook het circuit op gaat, dus geen extra demping of iets.
Zit wel een K&N filter in.

Vorig jaar had ik hier alleen geen problemen mee(was toen nog vuil, is afgelopen jaar ook gereinigd).

Hebben jullie tips betreft geluidsdemping van het inlaat geluid bij een 05 zx10r?
 

Hey mannen.

Afgelopen zaterdag weer lekker op Zolder rondgereden.....alleen had ik 2x een zwarte vlag vanwege teveel inlaat geluid.

Het is m'n straatfiets waar mee ik ook het circuit op gaat, dus geen extra demping of iets.
Zit wel een K&N filter in.

Vorig jaar had ik hier alleen geen problemen mee(was toen nog vuil, is afgelopen jaar ook gereinigd).

Hebben jullie tips betreft geluidsdemping van het inlaat geluid bij een 05 zx10r?

Hmm, en als ik zo je filmpje bekijk, trek je niet eens volledig door. Nu begin ik me zorgen te maken voor mijn circuitdag op zolder met de 10r...

Ik weet wel dat je speciale filter elementen hebt welke het geluid dempen en toch meer lucht doorlaten als org. En anders ne org. Filter terug plaatsen?
 
Hmm, en als ik zo je filmpje bekijk, trek je niet eens volledig door. Nu begin ik me zorgen te maken voor mijn circuitdag op zolder met de 10r...

Ik weet wel dat je speciale filter elementen hebt welke het geluid dempen en toch meer lucht doorlaten als org. En anders ne org. Filter terug plaatsen?

Je hebt een '08 toch? Die zijn standaard vrij stil, ik heb er lig nooit problemen mee gehad op Zolder, maar ik ben ook redelijk traag.
 

Hey mannen.

Afgelopen zaterdag weer lekker op Zolder rondgereden.....alleen had ik 2x een zwarte vlag vanwege teveel inlaat geluid.

Het is m'n straatfiets waar mee ik ook het circuit op gaat, dus geen extra demping of iets.
Zit wel een K&N filter in.

Vorig jaar had ik hier alleen geen problemen mee(was toen nog vuil, is afgelopen jaar ook gereinigd).

Hebben jullie tips betreft geluidsdemping van het inlaat geluid bij een 05 zx10r?

Heb het zelfde met mijn 04/05 model met pipecross filter, verder weg bij de paal gaan rijden en een keer extra opschakelen wellicht
 
Hmm, en als ik zo je filmpje bekijk, trek je niet eens volledig door. Nu begin ik me zorgen te maken voor mijn circuitdag op zolder met de 10r...

Ik weet wel dat je speciale filter elementen hebt welke het geluid dempen en toch meer lucht doorlaten als org. En anders ne org. Filter terug plaatsen?

MWR is dat geloof ik zo uit mijn hoofd.
 

Hey mannen.

Afgelopen zaterdag weer lekker op Zolder rondgereden.....alleen had ik 2x een zwarte vlag vanwege teveel inlaat geluid.

Het is m'n straatfiets waar mee ik ook het circuit op gaat, dus geen extra demping of iets.
Zit wel een K&N filter in.

Vorig jaar had ik hier alleen geen problemen mee(was toen nog vuil, is afgelopen jaar ook gereinigd).

Hebben jullie tips betreft geluidsdemping van het inlaat geluid bij een 05 zx10r?

Als je denkt dat het je inlaatgeluid is , waarom probeer je dan niet een dag te rijden met een originele luchtfilter ?

Ik rij zelf ook wel is met de 10 op Zolder en ik heb er ook en k&n filter in zitten en een vol systeem maar nog nooit een zwarte vlag gehad hoor :?
 
Je hebt een '08 toch? Die zijn standaard vrij stil, ik heb er lig nooit problemen mee gehad op Zolder, maar ik ben ook redelijk traag.

Klopt, a dat is fijn om te horen. Nu nog hopen dat ze met een volledige open uitlaat (wel met killer) en een K&N filter ook nog stil genoeg zijn dan. Zullen het zien :+


Echt? Meer lucht doorlaat en minder geluid? Zal wel een duur grapje zijn dan :P

MWR is dat geloof ik zo uit mijn hoofd.

Klopt heb even gekeken. MWR Filter MC-040-08HE. +/-105euro
 
Als je denkt dat het je inlaatgeluid is , waarom probeer je dan niet een dag te rijden met een originele luchtfilter ?

Ik rij zelf ook wel is met de 10 op Zolder en ik heb er ook en k&n filter in zitten en een vol systeem maar nog nooit een zwarte vlag gehad hoor :?

Moet je meer gas geven :+
 
Alleen een keer met een ZX-12R gereden, wat een ellende die microfoons.
Precies waar je het gas vol open moet zetten. |(

Er was een andere twaalf die na de eerste sessie twee keer een vlag had en naar huis ging.
Beetje dom wel.
 
Laatst bewerkt:

Hey mannen.

Afgelopen zaterdag weer lekker op Zolder rondgereden.....alleen had ik 2x een zwarte vlag vanwege teveel inlaat geluid.

Het is m'n straatfiets waar mee ik ook het circuit op gaat, dus geen extra demping of iets.
Zit wel een K&N filter in.

Vorig jaar had ik hier alleen geen problemen mee(was toen nog vuil, is afgelopen jaar ook gereinigd).

Hebben jullie tips betreft geluidsdemping van het inlaat geluid bij een 05 zx10r?

Bedenk me net nog wat, bij de 09 zx6r zit er in het ram-air inlaat kanaal foam om het inlaatgeluid te dempen. Mogelijk een idee om dit ook toe te passen bij de zx10r :Y
 
Weten jullie of er verschil in de koplamp unit zit van een zx10r uit Engeland in vergelijking tot een Europese model? Ik wil eind mei die kant op voor een '13+ model :] Mijn zx6r uit 2007 kwam ook uit Engeland maar die had dat probleem niet.
 
Vandaag bij PowerPoint in tiel geweest om de 10 af te laten stellen! Met als resultaat 178.5 pk aan het achterwiel.

Ik grote blij!
Vanmiddag bij Ruud Fredriks de PC3 laten afstellen, eindresultaat 178.7 pk aan het wiel... 8-) Dit met behoud van de originele klep in de uitlaat trouwens.
Volgens zijn zeggen heeft zn bank maar een verlies tussen de 5 en 7% wat resulteert in grofweg 188/190pk aan de kruk, naah is voldoende hoor voor mij... *O*

Me grote blij 2!
Edit: stukje footage

Grtz,fRank
ps op de heenweg werd ik ingehaald door een zwarte zx10r die veel belangstelling had voor dat groene ding achterop de kar, iemand van hier toevallig? :+
 
Laatst bewerkt:
Als je denkt dat het je inlaatgeluid is , waarom probeer je dan niet een dag te rijden met een originele luchtfilter ?

Ik rij zelf ook wel is met de 10 op Zolder en ik heb er ook en k&n filter in zitten en een vol systeem maar nog nooit een zwarte vlag gehad hoor :?

Vind het ook raar....vorig jaar ook een dag gereden op Zolder....ook geen problemen. Nu opeens wel.

Heb alleen het filter in de tussentijd gereinigd :9
 
Bedenk me net nog wat, bij de 09 zx6r zit er in het ram-air inlaat kanaal foam om het inlaatgeluid te dempen. Mogelijk een idee om dit ook toe te passen bij de zx10r :Y

Zat ik inderdaad ook maar aan te denken. Misschien nog ff een dagje boeken en zorgen dat met het uitkomen van de Bianchi bocht ik gelijk helemaal naar rechts ga...en anders maar met foam kloten _O-
 
Heb hetzelfde probleem op Zolder, heb al MWR filter en noppenschuim in de kuip maar heb zowel met standaard uitlaat als met de Mivv met db-killer problemen. Heb echt al een aantal keer eerder moeten stoppen. Zelfs met inhouden bij de paal uitkomen bij Bianchi maar dan was ik bij de andere paal weer aan de beurt. Daarom rijd ik nu alleen nog met open uitlaten dagen op Zolder. Op andere circuits (Mettet, Assen) heb ik nooit problemen gehad.
 
Vind het ook raar....vorig jaar ook een dag gereden op Zolder....ook geen problemen. Nu opeens wel.

Heb alleen het filter in de tussentijd gereinigd :9
hier hetzelfde, 1 keer zwart gehad met een 04 volledig origineel op een k&n filter na. De laatste 2 sessies vol naast de palen gegaan en geen probleem meer. :X
 
hier hetzelfde, 1 keer zwart gehad met een 04 volledig origineel op een k&n filter na. De laatste 2 sessies vol naast de palen gegaan en geen probleem meer. :X
Ik alleen de eerste sessie en de laatste ronde van de laatste sessie.
Maar voor de tweede keer alsnog tekenen voor de overtreding. De dag is toch afgelopen? :? _O-
 
Neem dan een Open uitlaatdag al dat gemiep over geluid :(
Mwoah heavey. Als je met een standaard set up niet eens normaal over een circuit kan rijden is dat natuurlijk wel super irritant! Heb genoeg standaard GSXR'en van de baan zien gaan vanwege het inlaatgeluid. En niet alle circuits hebben een Open Uitlaatdag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan