ZX10R deel 38 "The Reign of The Ninja"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mwoah heavey. Als je met een standaard set up niet eens normaal over een circuit kan rijden is dat natuurlijk wel super irritant! Heb genoeg standaard GSXR'en van de baan zien gaan vanwege het inlaatgeluid. En niet alle circuits hebben een Open Uitlaatdag.

:^

Tijdens de NBC (no budget cup) met een blade aan het racen. Constant 88DB, na 6 uur in eens er overheen.

Hoezo loterij. |(
 
Mwoah heavey. Als je met een standaard set up niet eens normaal over een circuit kan rijden is dat natuurlijk wel super irritant! Heb genoeg standaard GSXR'en van de baan zien gaan vanwege het inlaatgeluid. En niet alle circuits hebben een Open Uitlaatdag.

Weet ik maar over Zolder blijven zeuren over geluid is echt niet nodig heb er vaak genoeg zelf gereden en dan gingen me maatjes en ik op een Open uitlaatdag en dat is echt kicken :Y :Y
 
De motor ga ik voorlopig niet verkopen. Echter, wil ik dit jaar van genieten moet die onderhouden worden.

Ik ben van plan om dit jaar de kat te vervangen en ik heb al een adres en de tussenpijp is nog in bestelling. Alleen ik had gelezen over een racefilter/luchtfilter om de prestatie te verhogen bij het verwijderen van de kat?

Weet iemand hier waarover ik het heb? Zelf onder je 10? Zo ja, ik zou graag meer info willen want die zou ik dan zelf willen bestellen! (link eventueel waar besteld?)

Verder heb ik tot zover 4 liter olie en een oliefilter ingeslagen. Iemand enig idee wat meer essentieel is voor een klein of groot onderhoud? Wat meer aan te schaffen of rekening mee houden?

Alvast bedankt!
 
Met org uitlaat op de 04 meteem gezeik met geluid.
Akra gemonteerd en nooit meer een waarschuwing gehad.
Al rijd ik geen fantastische tijden op zolder (1.51 hoog).
 
Heb het niet gemeten maar ik heb sterk het vermoeden dat mijn Arrow stiller is dan de standaard demper. Zolder zal ik niet zo snel gaan rijden denk ik - iets te ver weg. Maar zeg nooit nooit :)
 
De motor ga ik voorlopig niet verkopen. Echter, wil ik dit jaar van genieten moet die onderhouden worden.

Ik ben van plan om dit jaar de kat te vervangen en ik heb al een adres en de tussenpijp is nog in bestelling. Alleen ik had gelezen over een racefilter/luchtfilter om de prestatie te verhogen bij het verwijderen van de kat?

Weet iemand hier waarover ik het heb? Zelf onder je 10? Zo ja, ik zou graag meer info willen want die zou ik dan zelf willen bestellen! (link eventueel waar besteld?)

Verder heb ik tot zover 4 liter olie en een oliefilter ingeslagen. Iemand enig idee wat meer essentieel is voor een klein of groot onderhoud? Wat meer aan te schaffen of rekening mee houden?

Alvast bedankt!

Prestaties Verhoog je niet echt met het verwijderen van kat of andere luchtfilter, je ECU gooit er een vaste hoeveelheid benzine in en meer lucht gaat niet echt wat uitmaken want een euro 3 motor staat standaard enigszins arm. Wil je meer vermogen dan moet je naast een luchtfilter/uitlaat ook in de ECU gaan rommelen ;).

Voor groot onderhoud kun je het beste ff je werkplaatshandboek bekijken, uit mijn hoofd olie, koelvloeistof, remvloeistof, oliefilter, luchtfilter, kleppen stellen, gasklephuizen syncen, bougies en alles smeren (link systeem, kabels enz).
 
Aantal jaar geleden (2004?) ook al gezien; een recht uit t krat RSV1000R werd tot 2x toe zwart gevlagd, alles nieuw, origineel en af-fabriek etc.
Berijder was zo pissed dat ie zn helm door de pitstraat gooide. :(

En ja kan ik wel begrijpen die frustratie, je rijdt tenslotte met iets wat europese typegoedkeuring heeft waarom moeten die azijnzeikers in Zolder (ook wel omwonenden genoemd) roomser zijn dan de paus...? Ga daar dan niet wonen he.. |(

Grtz,fRank
 
Prestaties Verhoog je niet echt met het verwijderen van kat of andere luchtfilter, je ECU gooit er een vaste hoeveelheid benzine in en meer lucht gaat niet echt wat uitmaken want een euro 3 motor staat standaard enigszins arm. Wil je meer vermogen dan moet je naast een luchtfilter/uitlaat ook in de ECU gaan rommelen ;).

Voor groot onderhoud kun je het beste ff je werkplaatshandboek bekijken, uit mijn hoofd olie, koelvloeistof, remvloeistof, oliefilter, luchtfilter, kleppen stellen, gasklephuizen syncen, bougies en alles smeren (link systeem, kabels enz).

Top. Ik zie dat ik wat heb gekocht, maar kan nog wel wat bij zo te zien hah.
Wat betreft luchtfilter, denk dat die van K&N wel voldoende zou zijn..
 
De motor ga ik voorlopig niet verkopen. Echter, wil ik dit jaar van genieten moet die onderhouden worden.

Ik ben van plan om dit jaar de kat te vervangen en ik heb al een adres en de tussenpijp is nog in bestelling. Alleen ik had gelezen over een racefilter/luchtfilter om de prestatie te verhogen bij het verwijderen van de kat?

Weet iemand hier waarover ik het heb? Zelf onder je 10? Zo ja, ik zou graag meer info willen want die zou ik dan zelf willen bestellen! (link eventueel waar besteld?)

Verder heb ik tot zover 4 liter olie en een oliefilter ingeslagen. Iemand enig idee wat meer essentieel is voor een klein of groot onderhoud? Wat meer aan te schaffen of rekening mee houden?

Alvast bedankt!
In de OP staat een WPHB. Daarin kan je precies zien wat je bij welke kilometerstand moet doen. Enne, uiteraard hangt dit ook af van het gebruik van je fiets, niet alleen van de kilometerstand ;).
 
Top. Ik zie dat ik wat heb gekocht, maar kan nog wel wat bij zo te zien hah.
Het is een 2009 model met net wat over de 35 duizend op de klok.
Nu is het toch een goeie tijd geleden dat die een onderhoud heeft gehad; juni '16 met 28,4 duizend op de teller.
Ik ben wel benieuwd wat Goedhart dan eerder gedaan heeft bij een beurt van meer dan 1.200 euro.
Nu neem je aan dat er een hele berg zaken nog een keer gedaan moeten worden.
Het luchtfilter is ondertussen zeker niet veroudert (met perslucht schoon blazen), bougies ook niet, koelvloeistof niet.

Wat betreft luchtfilter, denk dat die van K&N wel voldoende zou zijn..
En over K&N filters zei ik eerder.
Gaf mij +0.5 pk op de bank bij Frederiks / Tovami.
Vooraf gemeten met een notabe vuil filter..

ZX-10RbijRuudFrederiks.jpg
Dit werd ter plaatse afgedaan als een meetverschil. Ik had er toch wel meer van verwacht. :? -O-
 
Ik ben wel benieuwd wat Goedhart dan eerder gedaan heeft bij een beurt van meer dan 1.200 euro.
Nu neem je aan dat er een hele berg zaken nog een keer gedaan moeten worden.
Het luchtfilter is ondertussen zeker niet veroudert (met perslucht schoon blazen), bougies ook niet, koelvloeistof niet.En over K&N filters zei ik eerder.Dit werd ter plaatse afgedaan als een meetverschil. Ik had er toch wel meer van verwacht. :? -O-
Komt omdat de witte langzamer zijn ... :+

Volgende week MACZ, ik weet nog niet of ik erbij kan zijn B| . En zag dat jij nog last van een slippende koppeling hebt, lekker begin van het seizoen :N .
 
Komt omdat de witte langzamer zijn ... :+

Volgende week MACZ, ik weet nog niet of ik erbij kan zijn B| . En zag dat jij nog last van een slippende koppeling hebt, lekker begin van het seizoen :N .
_O-

Ey, beetje andere topics lezen? :+ :t

Ik hoop dat je kan volgende week, en dat we mooi weer hebben. *O*
 
Ik ben wel benieuwd wat Goedhart dan eerder gedaan heeft bij een beurt van meer dan 1.200 euro.
Nu neem je aan dat er een hele berg zaken nog een keer gedaan moeten worden.
Het luchtfilter is ondertussen zeker niet veroudert (met perslucht schoon blazen), bougies ook niet, koelvloeistof niet.

U vraagt, ik beantwoord;


 
Het totale bedrag was 1455,- trouwens |(

En ondertussen ben ik nog heen en weer appen met Pjotr om te kijken hoe en wat.
Tot zover gaat het om een check-up van de motor (ketting e.d. controleren), oliefilter vervangen, olie verversen...en uiteraard de kat vervangen!

Ja, verder? Koelvloeistof? Remvloeistof? Luchtfilter? Allemaal vraagtekens nog.
 
Ik vind een spanningsregelaar voor 227 euro wel erg duur. Hetzelfde voor het wikkelen dynamo.

Of zijn dit gewone prijzen ik ben ik een cheap bastard?
 
Zijn dure zooi, maarja Goedhart he...
Hij heeft 35078 monteurs en 36km oppervlakte als vestiging, vandaar dat ik naar een 1-mans zaken ben zoeken die goed en eerlijk hun werk doen voor geen behoorlijk klauw aan geld..
 
Laatst bewerkt:
sow he....

paar dingetjes (je ze willen hun garantie uren weer terug :) )

Remblokken zijn ex btw 31,00
voorvorkkeerringen 20,57
spanningsregelaar 192,63
gasket head cover 33,92

enz enz... zit overal gewoon teveel tussen ;)
 
Kunnen jullie je nog voorstellen dat de motor voor 5,500 te koop stond en ik het voor 5 wou verkopen? _O-

5 gaat dus lekker niet meer door. Motor krijgt een beurt + kat weg. Daarna lekker poetsen, foto's maken en op internet zetten... Maar niet meer voor 5,5 _O-
 
Zijn dure zooi, maarja Goedhart he...
Hij heeft 35078 monteurs en 36km oppervlakte als vestiging, vandaar dat ik naar een 1-mans zaken ben zoeken die goed en eerlijk hun werk doen voor geen behoorlijk klauw aan geld..

Bij Arnold zijn !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan