ZX10R deel 38 "The Reign of The Ninja"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank voor de feedback heren! :}

Net nog wat testjes gedaan; als ik de sleutel die ik zaterdag gebruikte in het slot steek, omdraai en direct op de startknop druk gaat ie gewoon lopen en gaat t rode lampje niet aan.
Doe ik het langzamer -dus eerst toerenteller zn slag laten maken enz- gaat rode lampje aan en wil ie niet aanslaan bij starten.
Dit werkt vervolgens ook zo voor de 2e sleutel en de rode moedersleutel.

Als ik de 1e sleutel gebruik en ik hou ofwel de 2e ofwel de moedersleutel naast de ring maakt dat geen verschil, het rode lampje gaat dan branden met bekend gevolg.

Verder zit er op alle delen aardig slijtage (lijkt erop dat in het verleden niet alleen beide gewone sleutels intensief zijn gebruikt maar ook de rode heeft slijtsporen)
Het is zelfs zo dat ik de 1e sleutel bij draaiende motor in de 'aan' positie uit t contactslot kan halen terwijl de motor blijft lopen... Bij de andere en de moedersleutel lukt dit niet trouwens, die zijn nog net iets frisser lijkt het. :+
Ook kan ik m dan stilleggen met de dodemansknop en vervolgens opnieuw starten waarna die weer vrolijk stationair gaat staan roggelen... :9

Vraag; kun je straffeloos rijden zonder sleutel in het contact, of bestaat bv de kans dat ie in zn stuurslot valt onderweg? Ik kan nl best leven met een sleutel die na starten in de broekzak verdwijnt... }) Ongetwijfeld een cheaper fix dan nwe slotenset met sleutel/inleren/ ander modernistisch gedoe... :N
Iemand die dit weet?

Alvast bedankt weer, grtz,fRank
Bijzonder verhaal dit en nog nooit eerder gehoord (wel dat een sleutel kan worden verwijderd en de motor dan blijft lopen). Ben benieuwd naar de reacties, ik lees (leer) rustig mee :).
 
Gisteren lekker dagje cpz, daarbij nog een mf'er gespot met een zx10 weet alleen even geen naam.



8/9 juni weer twee dagen tt circuit assen :]
 
Laatst bewerkt:
Mannen

Vraagje aan de heren der techniek .
Ik ben vanmiddag nog een stukje gaan rijden met de 10 .
En kreeg na een half uurtje best wel een vervelende ervaring ( voorheen nooit gehad) .
Wanneer ik dan volgas geef en rond de 8000 tpm uitkom kreeg ik bij iedere versnelling een aan / uit reactie van het motorblok .
Kortom wel/niet/wel/niet vermogen , leek wel een rodeo paard waar ik op zat -O- .
(Dit is hij blijven doen iedere keer weer )
Gaf ik dan minder gas , dan was het weer normaal en reed hij prima.Eind vorig jaar kleppen laten stellen, pc111 goed af laten stellen, kortere kelken laten monteren , sindsdien max 2000km top :t mee gereden denk .

Zou iemand van hier weten waar ik dit rodeo gedrag moet gaan zoeken ?of dit ook wel eens heeft gehad ?
Wil nog wel contact opnenen met diegene die hem laatst nog heeft afgesteld
 
Dus het duurt een volle seconde voor je weer vermogen krijgt???

Ja , en weer een seconde verder is het vermogen weer weg ,dit alles gebeurt allemaal bij hogere toerentallen +/-8000 tpm .
Echt |(
Maar ben wel blij dat dit nu gebeurt ipv straks de rit heen en terug naar Moto GP Bruno.
Nu is het hopelijk nog op te lossen
 
Hi All,

Vandaag helaas een ketting gehad die gebroken is tijdens het rijden, en er zijn een paar onderdelen kapot gegaan, de meest belangrijke dingen doe ik via de dealer, maar hebbe julllie tips waar ik eventueel een linker achter zijkap kan bestellen? ( zie foto )

en ook het liefst een rear hugger, vond degene die ik had erg gaaf maar kan deze nergens vinden.

 
Mannen

Vraagje aan de heren der techniek .
Ik ben vanmiddag nog een stukje gaan rijden met de 10 .
En kreeg na een half uurtje best wel een vervelende ervaring ( voorheen nooit gehad) .
Wanneer ik dan volgas geef en rond de 8000 tpm uitkom kreeg ik bij iedere versnelling een aan / uit reactie van het motorblok .
Kortom wel/niet/wel/niet vermogen , leek wel een rodeo paard waar ik op zat -O- .
(Dit is hij blijven doen iedere keer weer )
Gaf ik dan minder gas , dan was het weer normaal en reed hij prima.Eind vorig jaar kleppen laten stellen, pc111 goed af laten stellen, kortere kelken laten monteren , sindsdien max 2000km top :t mee gereden denk .

Zou iemand van hier weten waar ik dit rodeo gedrag moet gaan zoeken ?of dit ook wel eens heeft gehad ?
Wil nog wel contact opnenen met diegene die hem laatst nog heeft afgesteld

Ik zou de PC na laten kijken.
Succes ermee!
 
Hi All,

Vandaag helaas een ketting gehad die gebroken is tijdens het rijden, en er zijn een paar onderdelen kapot gegaan, de meest belangrijke dingen doe ik via de dealer, maar hebbe julllie tips waar ik eventueel een linker achter zijkap kan bestellen? ( zie foto )

en ook het liefst een rear hugger, vond degene die ik had erg gaaf maar kan deze nergens vinden.

[~[url="https://thumb.ibb.co/knLBkv/zx10r_zijkap.png"]afbeelding~][/url]

Ebay
mn ebay.de of ebay.co.uk
 
Ik heb op mijn 10 ook een hm plus voor op de straat en die is ingesteld op 55 ms.. Voor op t circuit ( hoog in toeren) kan je zelfs naar de 35~40 ms.. Zou ik zelf niet voor kiezen maar t moet wel kunnen.. Een hm quickshifter lite is standaard 55 ms geloof ik en die is niet af te stellen, dus zou een veilige onderbrekingstijd moeten zijn.

Bedankt voor jullie reacties. In de handleiding van de HM plus QS hebben ze het over 65ms. Voor op straat heb ik er 75ms van gemaakt. Aangezien ik de ZX10R vanaf nu alleen voor het circuit ga gebruiken kan ik er wel 65ms van maken.

Nog iets anders... de achterband (Diablo Rosso Corsa) van de ZX10R is aan vervanging toe. Wat raden jullie aan? Tot nu heb ik op het circuit ervaring opgedaan met een Supercorsa SC2 V2 en een vergelijkbare band van Continental. De Diablo Rosso Corsa heeft zich goed gehouden, maar ik ben op zoek naar iets wat meer geschikt is voor circuitgebruik. Ik ben zeer te spreken over de Supercorsa, maar misschien zijn er goede alternatieven. Daarnaast ben ik op zoek naar een betrouwbare bandenwebshop.
 
Hi All,

Vandaag helaas een ketting gehad die gebroken is tijdens het rijden, en er zijn een paar onderdelen kapot gegaan, de meest belangrijke dingen doe ik via de dealer, maar hebbe julllie tips waar ik eventueel een linker achter zijkap kan bestellen? ( zie foto )

en ook het liefst een rear hugger, vond degene die ik had erg gaaf maar kan deze nergens vinden.

[~[url="https://thumb.ibb.co/knLBkv/zx10r_zijkap.png"]afbeelding~][/url]

Zelf dus niets aan overgehouden??
Kuipwerk vind je op de bekende sites (Marktplaats, Ebay, Motor forum :+ ). Wel wat geduld hebben maar ik zie ze af en toe voorbij komen.
Google kan je ook laten zoeken op een foto. Als je je hugger upload gaat Google kijken waar hij deze tegenkomt.
Succes met je speurtocht ;)



Ik zou de PC na laten kijken.
Succes ermee!
Heb je een QS? Wellicht dat deze voor een storing zorgt. Al kan ik dat niet matchen met een seconde storing.
 
Laatst bewerkt:
Nee, hij sloeg tegen het bijrijders steuntje aan gelukkig, is wel even zuur met deze mooie dagen, maar verwacht hem met niet al te lange tijd weer klaar te hebben. Mochten jullie de groene kap ergens tegenkomen laat het me even weten graag. En een mooie hugger mag je utieraard ook even posten.
 
Nee, hij sloeg tegen het bijrijders steuntje aan gelukkig, is wel even zuur met deze mooie dagen, maar verwacht hem met niet al te lange tijd weer klaar te hebben. Mochten jullie de groene kap ergens tegenkomen laat het me even weten graag. En een mooie hugger mag je utieraard ook even posten.
Zeker gelukkig!! *O*

Is dit iets?? Ermax - Rear hugger 2008/2010 NINJA ZX-10R 2008/2018
Of deze: http://www.ebay.ie/itm/Lacomoto-Kaw...050703?hash=item236b99184f:g:BggAAMXQfFJRSPTa
 
Laatst bewerkt:
Brandstofpomp misschien.

Dat zei een maat van me ook al.
Heb één uurtje gereden waarvan het laatste half uur dat rodeo gedrag .
Dat gedrag matcht met verhalen over kapotte brandstof pomp.
Hij staat nu bij Dolf ( hilltech ), en laat ook gelijk een nieuwe setje tandwielen monteren, ben benieuwd waar het aan ligt uiteindelijk.

@ Ninja turtle er zit ook een quicksifter op idd .
 
Bedankt voor jullie reacties. In de handleiding van de HM plus QS hebben ze het over 65ms. Voor op straat heb ik er 75ms van gemaakt. Aangezien ik de ZX10R vanaf nu alleen voor het circuit ga gebruiken kan ik er wel 65ms van maken.

Nog iets anders... de achterband (Diablo Rosso Corsa) van de ZX10R is aan vervanging toe. Wat raden jullie aan? Tot nu heb ik op het circuit ervaring opgedaan met een Supercorsa SC2 V2 en een vergelijkbare band van Continental. De Diablo Rosso Corsa heeft zich goed gehouden, maar ik ben op zoek naar iets wat meer geschikt is voor circuitgebruik. Ik ben zeer te spreken over de Supercorsa, maar misschien zijn er goede alternatieven. Daarnaast ben ik op zoek naar een betrouwbare bandenwebshop.


Ik rij op het op het circuit met Bridgestone R10's en sinds kort met de RS10. Erg fijne band die veel kan hebben!
 
Mannen goedenavond :W

Afgelopen woensdag circuitdagje CPZ gedaan.
Nu had ik in de 1e sessie al een zwarte vlag vanwege teveel db(94,5 grrr)

Kan iemand me vertellen waar precies de geluidspaal staat(bij hoeveel sec in het filmpje ik er passeer)? Hield in de sessies erna de 10 in z'n 4 en constant gas door heel de bocht namelijk.

 
Mannen goedenavond :W

Afgelopen woensdag circuitdagje CPZ gedaan.
Nu had ik in de 1e sessie al een zwarte vlag vanwege teveel db(94,5 grrr)

Kan iemand me vertellen waar precies de geluidspaal staat(bij hoeveel sec in het filmpje ik er passeer)? Hield in de sessies erna de 10 in z'n 4 en constant gas door heel de bocht namelijk.


Volgens mij bij 30sec, als je het rechterstuk opkomt.

Moet zeggen heb nog geen zwarte vlag gehad ook die dag ging alles goed, en dat met full akra en pipecross filter.

Al wat meer info over je frame kunnen krijgen? richten van velgen en frames heeft toen de mijne gedaan, duurde alleen 3 maanden hij is nogal een warhoofd maar wel goed.
 
Volgens mij bij 30sec, als je het rechterstuk opkomt.

Moet zeggen heb nog geen zwarte vlag gehad ook die dag ging alles goed, en dat met full akra en pipecross filter.

Al wat meer info over je frame kunnen krijgen? richten van velgen en frames heeft toen de mijne gedaan, duurde alleen 3 maanden hij is nogal een warhoofd maar wel goed.

Hey Mick :W

Nog niet mee bezig geweest, denk ff iets voor de wintermaanden. Maar als er zo'n lange wachttijd is, zal ik er binnenkort eens ff langsrijden, wellicht na het weekend ff kijken daar.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan