ZX10R deel 38 "The Reign of The Ninja"

Status
Niet open voor verdere reacties.
thx voor antwoord
Is bij mij ook al een stukje uit de onderkuip en het werkt wel als de standaart ingeklapt staat raakt hij nergens maar bij uitklappen dan duwt/wrijft hij bij die veer van de standaart ertegen en heb je dus schade aan je schakelstang tegen de muur parkeren is mss ook een oplossing :+
Huh? :? Hoe raar loopt het bij jou dat de standaard de schakelstang raakt :? :?
Ik rijd met een PP-tuning rem-/schakelset, schakelstang (i.s.m. HM Lite QS) en deze: https://www.pptuning.eu/catalog/tuningove-dily/829
 
mensen, een tijd terug was hier een discussie gaande over quick shifters. ik heb even terug gezocht en las dat de 05 niet echt blij wordt van quickshifters. wel zei iemand dat deze wel ok zou zijn:

HM Quickshifter – Quickshifter Super Lite

iemand enig idee, liefst ervaring?

edit: erbarmelijke taalfouten aangepast

Ik rij al een paar jaar met ander merk en oud type qs op een 04/05 model en gaat tot nu toe goed ervaring met hm heb ik niet maar hoor goede verhalen over die qs.
 
Laatst bewerkt:
Is heel simpel alleen je moet wel een kortere schakelstang er bij hebben! En t liefst met Linkse en rechtse draad! Dan kan je hem makelijk afstellen!
 
Is heel simpel alleen je moet wel een kortere schakelstang er bij hebben! En t liefst met Linkse en rechtse draad! Dan kan je hem makelijk afstellen!
:^

Ja, zelf geinstalleerd. Je hebt inderdaad een kortere schakelstang nodig en als je met de standaard rem-/schakel set rijd moet je er eentje hebben met buitendraad.

Installeren is eenvoudig. Tank eraf, airbox eraf en je kan bij de bobines, daar moet je de kabelboom op aansluiten. "Los" draadje naar frame/negatieve van de accu en dan de sensor installeren. Die moet je niet té strak vast zetten, maar ook niet te los (ja lekker eenduidig :P :+ )
Als je hem te strak zet kan hij niet meer herkennen dat je wilt schakelen, dus dan werkt de QS niet. Beetje mee spelen/afstellen dus.
 
Ik heb wel kneedbaar metaal om scheurtjes mee dicht te maken.
Ik heb er al meerdere carters mee dicht gemaakt.

Ik weet alleen niet precies meer waar ik dat gehaald heb.
Maar het is prima zelf te doen.

Ik heb iets vergelijkbaars gevonden bij de Gamma, idealiter zou ik de carterkap van buiten willen proberen te dichten (van binnen is natuurlijk mooier maar daar is nu moeilijk bij te komen gezien de koppen van enkele bouten niet optimaal meer zijn :P. Gewoon even opschuren, remmenreiniger eroverheen om de laatste restjes olie eraf te halen en dan dicht kneden?
 
:^

Ja, zelf geinstalleerd. Je hebt inderdaad een kortere schakelstang nodig en als je met de standaard rem-/schakel set rijd moet je er eentje hebben met buitendraad.

Installeren is eenvoudig. Tank eraf, airbox eraf en je kan bij de bobines, daar moet je de kabelboom op aansluiten. "Los" draadje naar frame/negatieve van de accu en dan de sensor installeren. Die moet je niet té strak vast zetten, maar ook niet te los (ja lekker eenduidig :P :+ )
Als je hem te strak zet kan hij niet meer herkennen dat je wilt schakelen, dus dan werkt de QS niet. Beetje mee spelen/afstellen dus.

Ik rij met de standaard schakelset. Ik krijg een nieuwe stang erbij, en moest type motor opgeven. Ik ga ervan uit dat ze dan de goede stang leveren.

Wat is een buitendraad, en hoezo moet ie
Linkse en rechtse draad? Een schroefdraad kan toch maar1 kant op?
 
Ik rij met de standaard schakelset. Ik krijg een nieuwe stang erbij, en moest type motor opgeven. Ik ga ervan uit dat ze dan de goede stang leveren.

Wat is een buitendraad, en hoezo moet ie
Linkse en rechtse draad? Een schroefdraad kan toch maar1 kant op?

je hebt een linkse en een rechtse draad nodig om te stellen anders stel je niets draai de de ene kant vast en de andere kan los.

Schakelstang Kits | Dynojetcenter Klijnstra Motoren

de originele stangkop (die draaibare kogels) zijn vaak binnendraad dus heb je automatich buitendraad schakelstang nodig anders moet je ook nieuwe stangkoppen bestellen.
 
Ik rij met de standaard schakelset. Ik krijg een nieuwe stang erbij, en moest type motor opgeven. Ik ga ervan uit dat ze dan de goede stang leveren.

Wat is een buitendraad, en hoezo moet ie
Linkse en rechtse draad? Een schroefdraad kan toch maar1 kant op?
Ligt eraan hoe die draad getapt wordt ;).
Even simpel uitleggen (hoop ik ;)). Als je draait aan je schakelstang alsof je een shaggie / sjekkie rolt wil je dat de schakelhevel aan je schakelas en aan je schakelset uit elkaar wordt gedraaid of juist naar elkaar toe komt. Zo kan je de de juiste hoogte van je schakelpook eenvoudig afstellen (rekening houdend met de juiste stand van de hevel op je schakelas).

En nee, dit werkt niet altijd zo heb ik in de praktijk gemerkt :(.
 
Aanvullend vraagje nog mbt de contactslot issues: Is het normaal dat een 07 zx10 direct in de startblokkering staat als je m onbedoeld stil laat vallen? :$
Had dit vanmiddag bij het wegrijden aan de stoplichten, ding bokte en viel stil (o domme berijder, nooit té sociaal willen vertrekken, mag best wat lawaai maken :+ ) en stond toen onmiddellijk in de startblokkering. -O-
Lampje knipperde rood en wilde niet meer aanslaan, pas na contact uit/aan weer wel...

Grtz,fRank
 
original_small.jpg


kiktum blinke jonghuu 8-)
 
Aanvullend vraagje nog mbt de contactslot issues: Is het normaal dat een 07 zx10 direct in de startblokkering staat als je m onbedoeld stil laat vallen? :$
Had dit vanmiddag bij het wegrijden aan de stoplichten, ding bokte en viel stil (o domme berijder, nooit té sociaal willen vertrekken, mag best wat lawaai maken :+ ) en stond toen onmiddellijk in de startblokkering. -O-
Lampje knipperde rood en wilde niet meer aanslaan, pas na contact uit/aan weer wel...

Grtz,fRank

Lijkt me niet gewoon nee
 
Ik heb iets vergelijkbaars gevonden bij de Gamma, idealiter zou ik de carterkap van buiten willen proberen te dichten (van binnen is natuurlijk mooier maar daar is nu moeilijk bij te komen gezien de koppen van enkele bouten niet optimaal meer zijn :P. Gewoon even opschuren, remmenreiniger eroverheen om de laatste restjes olie eraf te halen en dan dicht kneden?

Boel dichtgekneed gisteren, moest 10 uur drogen stond er op de verpakking dus vanavond maar eens kijken of hij dicht is. Uitlaat is trouwens ook doorgesleten, heeft iemand nog een standaard uitlaat over van een '08 toevallig? Een aftermarket uitlaat met vlinderklep mag ook, maar volgens mij zijn dat alleen akra's en die zijn stervens duur.
 
:Y
Boel dichtgekneed gisteren, moest 10 uur drogen stond er op de verpakking dus vanavond maar eens kijken of hij dicht is. Uitlaat is trouwens ook doorgesleten, heeft iemand nog een standaard uitlaat over van een '08 toevallig? Een aftermarket uitlaat met vlinderklep mag ook, maar volgens mij zijn dat alleen akra's en die zijn stervens duur.

Ja die heb ik nog wel 1 voor je liggen . :Y
 
:YJa die heb ik nog wel 1 voor je liggen . :Y

Je hebt een pm.

Motor even getest vandaag, op temperatuur laten komen en op de bok door de versnellingen heen gegaan en bleef droog aan de buitenkant. Daarna nog even door de straat heen gereden in niemandsland en geen druppel te zien, dus volgens mij is ie weer dicht. Carterkappen zijn onderweg maar die komen pas na het weekend binnen.
 
mensen, een tijd terug was hier een discussie gaande over quick shifters. ik heb even terug gezocht en las dat de 05 niet echt blij wordt van quickshifters. wel zei iemand dat deze wel ok zou zijn:

HM Quickshifter – Quickshifter Super Lite

iemand enig idee, liefst ervaring?

edit: erbarmelijke taalfouten aangepast

HM is prima
Translogics zijn ook goed en die van dynojet ook eigenlijk

(ja, allemaal ervaring mee ;-)
 
Zo, weer een hoop aan de 10r gesleuteld.

Rempomp zit eindelijk goed.
Remlichtschakelaar met org. stekkers aangesloten.
MWR luchtfilter gemonteerd in de hoop dat de geluidsproblemen opgelost zijn.
Inlaat kannaal (ram air) beplakt met speciaal 6mm dik dempings materiaal.

Onderkuip van mijn racekuip al beplakt met hittebestand dempings materiaal.
Zijkuipen en topkuip met speciaal geluidsabsorberend dempings materiaal beplakt.

Moet wel zegen, dat ik heel erg blij ben met de brembo pomp. had niet zo een groot verschil verwacht tov. org. :o :9.
y4mo9L5w9I8Q3ue0DtVXM_G1OFC09cK7aIxXVnzyAZ158AH7KR2-UDPtF-7XOIxOAbM8t3UDyT26oAtGZjQPGX61FndOP6TIxeY4G2aqQsztSuzpib3oWdUbEGx6PE-KwpTQ1rTJ06dp3-gVC0vFzj0bnUE7ElUP-UN6IebgKbmrMCsGwIsw3tlmmJpGdjrqbFS4MFokR2kJXJZQ5WtLHV-xg


(Ook nog een 6r voor een maatje gehaald en volledig nagekeken en in orden gemaakt voor het circuit (zie motor op achtergrond) :+ )
 
Vraagje!

Wat is de juiste afstellen van de stuurdempert bij sportief weg gebruik en voor circuit gebruik?

Kan er nergens iets over vinden.. T gaat over een 2006 brommert..
 
Vraagje!

Wat is de juiste afstellen van de stuurdempert bij sportief weg gebruik en voor circuit gebruik?

Kan er nergens iets over vinden.. T gaat over een 2006 brommert..

Dat is persoonlijk, stuurdemper afhankelijk (merk type enz)

Weet niet om welke stuurdemper het gaat.
 
Ook weer afhankelijk van je ophanging/geometrie..
Het KAN ook geometrie-fouten "verhullen".

Zoek maar eens op Dave Moss op youtube. Kun je een shit-load aan filmpjes over vinden, onder andere over stuurdempers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan